Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
liro4605:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,505.msg54436.html#msg54436
fpk1999:
Здравейте,
Някой знае ли дали на вече бившите БВ 4646/7 (Момчилград-Русе-Момчилград) някога са закачвали спални вагони или кушет вагони?Въобще каква е историята му?Знам само че е бил доста по-голям от тривагонната композиция с която пътуваше в последното си разписание :angry:
Благодаря предварително! :hi: :hi: :hi:
bobi_sf:
Здравей!
Мога да ти кажа,че през 2003/2004 някъде през този период влакът 4646/7 (Момчилград-Русе-Момчилград) возеше директен спален вагон Пловдив-Русе тип WLAB,също така ако не се лъжа имаше ден от седмицата в който пътуваше второкласен вагон тип Bm с направление Русе-Подкова.Композицията включваше също така и пощенски вагон тип Dlm,4-5 второкласни вагона Bme/Bm с направление Русе-Момчилград.
emilchaushev:
И аз имам спомени че е возил, защото на Стара загора се правеше маневра точно за тези вагони от Пловдив за Русе. Иначе към Момчилград не знам да е имало спален вагон в т.нар "Кадъна експрес"
Rado:
Имам няколко въпроса, които донякъде са свързани с хобито. Понеже става въпрос за трамваи, вероятно на повечето съфорумци живеещи в София тези въпроси ще изглеждат смешни, но...
1. Как (и от кого) се превключват стрелките на кръстовищата? (Виждал съм ватмана да слиза с дълъг лост и да ръчка нещо по самата стрелка, но едва ли това е нормалният начин?)
2. Как става ясно накъде е насочена дадена стрелка - само визуално ли, или посоката е свързана по някакъв начин с показанията на светофара за трамваи, или по съвсем друг начин, за който не се сещам?
3. "Широкият" и "тесният" трамвай с едно и също напрежение ли се захранват от КМ?
3. Как става пресичането на КМ на трамваите с тази на тролейбусите? Ясно е, че в мястото на самото пресичане би трябвало да има нещо като изолирано звено (по скоро елемент изработен от здрав изолационен материал). Въпросът ми е как става това чисто физически, тъй като доколкото виждам (при нас поне тролеи има :)) токоснемателната щека на тролейбуса обгръща частично проводника от долната страна. Това не довежда ли до закачане в проводника за трамвая при пресичане под прав ъгъл? От друга страна, пантографът на трамвая не повлича ли (особено при странично заклащане на мотрисата) пресичащият под прав ъгъл друг проводник, било то за тролей или друга трамвайна линия? (В случая съм виждал при ватмана на трамвая да виси едно въже идващо от тавана на мотрисата. С дърпането му пантографът ли се сваля и ако е така - само на това ли се разчита? Отново ми се струва, че това не може да е нормалният начин, а по-скоро някаво изключение?)
4. Вярно ли е, че стрелките (ако въобще се наричат така) разположени на КМ на тролеите и определящи посоката, се превключват в зависимост от моментната консумация на ток, т.е. при малка консумация (например празен ход на тролея) посоката е една, а при моментно натоварване, когато щеката се намира малко преди "стрелката", тя се превключва, след което пак се връща в старото си състояние? (В тази връзка съм чувал, че при обледеняване се налага дори да се дръпне ръчната спирачка преди преминаването през "стрелката", за да се повиши натоварването още повече и механизмът да преодолее натрупания лед. Но дали е така или това е само мит?).
Предварително благодаря за отговорите. И моля да ме извините ако питам за всеизвестни на столичаните неща :) !
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия