Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (202/637) > >>

XRISTO:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9#.D0.A1.D1.82.D1.80.D0.B5.D0.BB.D0.BA.D0.B8_.D0.B8_.D0.BA.D1.80.D1.8A.D1.81.D1.82.D0.BE.D0.B2.D0.B8.D1.89.D0.B0
Виж раздела стрелки и кръстовища.  ;)

bdz43r:
Поздравления за този, който се е занимавал да го напише, но точно "Стрелки и кръстовища" е 90% свободни съчинения.

Разделителните стрелки на трамваите се превключват или ръчно, или дистанционно по два начина. И в двата случая стрелката има пружинен фиксиращ механизъм, който притиска езиците съм раменните релси, за да не се самоотворят от вибрациите при преминаване на трамвая.
Ръчните стрелки се обръщат (отварят) с лост от водача на трамвая. Дистанционните се задвижват чрез соленоид (електромагнит), подобно на стрелките при моделите. От няколко години се внедрява оборудване за радиоуправление на стрелките от водача, но по-стария, по-прост и все още масов метод е чрез "мостче" на контактната мрежа. При преминаване на пантографа през него, веригата преминава през соленоида на стрелката и ако трамваят е "под тяга", т. е. има голяма консумация, стрелката се обръща или принципът е същия като при тролейбусните стрелки. Разликата е, че при тролейбусите, стрелките стоят нормално в едното си положение и се обръщат краткотрайно в другото при нужда, а при трамваите стрелката остава в положението, в което я е обърнал последния трамвай.
Водачът трябва при приближаване визуално да следи езиците дали са в неговата посока. На някои места има допълнителни светофарни уредби, които показват положението със светещи стрелки. Стрелките нямат връзка със светофарите на кръстовищата.

Номиналното напрежение на градският електротранспорт в България, в т. ч. всички трамваи и тролейбуси е 600 V=.

Ето съоръжение за пресичане на тролейбусна и трамвайна КМ: http://gtsofia.info/galerypics/Uploaded/maniak/178/19_08_2008/IMG_1599_1219592947.jpg
Учудващо, но пантографите не се закачват в жлебовете.

Традиционно за София е пантографът да се сваля само и единствено с въже. В различни моменти са доставяни нови или употребявани трамваи с дистанционно управляеми пантографи, но тези системи са оставяни на даизживяване и при повреждане или счупване на пантографа са демонтирани и заменяни с въже. Същото се случва и в момента с доставените миналата година употребявани трамваи Т4D-C.
--- Цитат на: Rado link=topic=312.msg77777#msg77777 date=1336424997 ---4. Вярно ли е, че стрелките (ако въобще се наричат така) разположени на КМ на тролеите и определящи посоката, се превключват в зависимост от моментната консумация на ток, т.е. при малка консумация (например празен ход на тролея) посоката е една, а при моментно натоварване, когато щеката се намира малко преди "стрелката", тя се превключва, след което пак се връща в старото си състояние?
--- Край на цитат ---
Точно така е. При трамваите е същото, но стрелката не се връща, а остава в новото положение.

Rado:
Благодаря на bdz43r за точните отговори  :hi:

Rizar:
Какво ви е мнението за тази сграда на Пико?
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=9303
Някой има ли я е, доволен ли е от нея?

gzo:
По-принцип 1-во класен вагон не би ли трябвало да е с перденца ?

Питам понеже се заех да поставям пердета на едния от вагоните си, но при преглеждане на фотоархива си не видях нито една 1 класа да има пердета ! Дори последния път (наскоро) пътувах с 1 класен вагон който също не беше оборудван с пердета. В същото време си спомням много добре, че едно време първокласните купета и вагони външно се отличаваха с наличието на пердета (освен с жълтия кант над прозорците). Дори помня, че по облегалките се слагаха бели задтилъци.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия