Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
pach:
Ако четеш същата книга на Деянов , която и аз ,то някъде има и по-подробно обяснено , ще стигнеш...
Пък и Яско е тук (беше ;D), ще ни светне по ашиците , кат сме тъпи... :-[
;D
Adrian:
click!
Сaprycorn:
Пътническият влак се композира по строги правила!!!
1. Вагонът 1 ва класа трябва да е в средата на композицията, за да може да спира точно среШту сградата на гарата(а не на стрелковата гърловина)
2. Вагон ресторантът (или вагон бюфет) е залепен до 1во класният вагон (за да бъде удобен за пътниците от 1ва класа, а след като и той е в средата на влака е удобен за ползване от всички вагони)
3. Вагонът за майки с деца е залепен до 1во класният вагон (за да спира среШту сградата на гарата)
4.ПоШтенският и багажният вагон са за в началото на влака, ПоШтенският е залепен за локомотива, а багажният е зад него, те са най уязвими при евентуална катастрофа, затова са отпред.
5. КуШет и спални вагони са на опаШката на влака (най слабо уязвимото място при евентуална катастрофа)
6. Желателно е на всички вагони купетата да са от едната страна, така се знае предварително кои номера места се возят "напред" и кои "назад" по посока на движението.
Така че, една класическа композиция има приблизително следния вид:
Post, Pw, B, B, B, A, WR, B,B,B,B, Bc, WL,WL*
В годините, за които Деянов пиШе в книгите си, тези правила все оШте са спазвани и така наречената 3та маневра е била НЕОБХОДИМА.Когато влкът е по къс,няма спални и куШет вагони, маневрата е по проста-само багажният вагон се премества от единия в другия край на влака. В днеШно време, когато композициите са от по 4-5 вагона, без ресторанти, спални, дори и без ПоШти и фургони, мисля че такава маневра не се прави.
Затова моят съвет е: КОЛЕКЦИОНИРАЙТЕ ПО СТАРИТЕ ЕПОХИ ;)
*Post=ПоШта; Pw=багажен вагон; А=1ва класа; B=2ра класа; Bc=куШет вагон; WR=вагон ресторант;WL=спален вагон
bdz43r:
Освен това и въпросният триъгълник го няма вече.
В момента в Пловдив се обръщат съставите на някои влакове с цел равномерно износване на ребордите от двете страни на вагоните, но не с триъгълник, а с разходка до Скутаре и обратно.
Навремето също е имало и строги правила от коя страна да са купетата според сезона, така че зимата да се огряват повече от слънцето, а лятото да са повече на сянка.
pach:
Откъде могат да се намерят буквено-цифрените означения на вагоните в България по онова време?Пътнически и товарни , въобще всичко ща е "вагон"! ;D
Нещо като горният списък на Ясен , но за България!
;)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия