Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (240/637) > >>

Vlado:
Най-добре Иво, ако желае, да обясни! Все пак от източника е най-достоверно.

mitko0888:
Естествено че не са само 46-ци. Имам картинки на 11 модела на amintiri с тази матрица, в които само 46.125 е бг. Като сложа и 46.002, както и още няколко неизвестни - стават повече. Добре че са братята румънеску.

Vlado:
Малко е кофти така да коментирам, тъй като по никакъв начин не съм участвал в организацията, но от подочуто зная, че в Румъния моделът е бил истински хит. И, май, много повече от 1000 са продадени.

Все пак, за да се върнем към темата (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1976.msg81991.html#msg81991) и предвид информацията, която имам, съм твърде скептично настроен към изработването на друг номер/ливрея на наша 46-ца. Поне не в настоящия момент и при това икономическо състояние на нещата. Това, за да не се дава излишна надежда на отделни хора, които биха искали да се сдобият с модела!  :sorry:

mitko0888:
10010 - CFR class 40 ep. 5 red/white
10011 - 060 EA ep. 4
10012 - CFR 060 EA1 - 41-0105-1
10013 - 060 EA DB Schenker Rail Romania
10014 - ???
10015 - CFR 060-EA 91-53-0477-773-2
10016 - БДЖ 46125.1
10017 - Rompetrol
10018 - 40-0469-3 Rolling Stock, ACME 60201
10019 - KEG 7001
10020 - 40-0832-2
90016 - БДЖ 46002.2

pach:
Никак май не съм сбъркал с нулите ...но пропускаш "братското" китайче. Доколкото си спомням
на АКМЕ матрицата излезна с поне една нула по-малко именно по тази причина!
 Не че в началото китайчетата, да не си бяха оставили ръчичките при сглобяването.
 Добре че от АКМЕ им "висяха" на главите, за да се получи днешното изделие!

То и на Тилиг матрицата (първата) беше открадната от едни техен съдружник,
 който се опита по-късно да я "запълни" в Китай, ама удари на камък..щото ония хитряги
 искат да си ги правят сами (матриците) и ако малко се "разсееш" - твойто изделие почва да щъка по света (и у нас).
"Разсейването" се лекува само с едно средство - удвояване на цената,
за да ти позволят да си прибереш матрицата с теб след края на поръчката.

Но та всичко е ясно щом за един кош на вагон дори цената на матрицата е пет цифрена...
Всичко е ясно. Въпроса обаче не е само в матрицата, щото всеки втори инженер може да работи на CAD/CAM
проектиране и реализирането вече е сравнително лесно, било чрез лазер или CNC-фреза,
 но "ноухау"-то ("знам как" в свободен превод) е в това да я проектираш правилно с оглед възможност за изработка,
 износване, сглобяване и разглобяване (при сложните матрици) както и не на последно
място - да се предвиди с какъв материали и по кой метод (шприц, налягане и т.н.)
ще се използва, както и точно с каква пластмаса. Съответно е важно температурата
на екструдиране на тая пластмаса на входа на матрицата, разположение на леяците (има такива и за излишен материал)
както и предотвратяването на "смукнатини" в кголемите детайли ...а един кош в Н0 си е доста
 голям за тънките стени с които всъщност става....
... и съответно температурните области в матрицата и т.н. и т.н. ...с една дума си е .... ---> опит !!!(или наука ако искате) :scratch_ones_head:

За това дори китайските матрици освен, че стават все по-добри,
от ден на ден и поскъпват. СКоро няма да има друг вариант за матриците - освен ... скъпия...
Та така....

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия