Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
Сaprycorn:
Tочно това е ВКАЖ!!!
Mixy:
От каква дървесина се правят дървените траверси? Има ли някаква допълнителна обработка? Има ли места при изграждане на нов железен път, които все още да изискват дървени траверси?
bdz43r:
Дървени траверси се ползват за нестандартни съоръжения, които се срещат достатъчно рядко, че да се правят специално за тях бетонни. У нас дървени при ново строителство се полагат на почти всички нормални стрелки (изключения са само тези с релси тип 60 и радиус 300 м) и всички по-сложни съоръжения, като стрелки в крива, бретели, кръстовки, английски стрелки и т. н, както и над подлези, на някои бетонни мостове, в криви с малки радиуси, в тунели (вече не винаги) и др, когато е необходима по-голяма еластичност на траверсовата скара. Общо взето все по-рядко, като такава е тенденцията и в развитите железници, където от 10 и повече години почти никъде не се полагат дървени траверси при ново строителство.
Изработват се предимно от бор, дъб и бук. Допълнителната обработка е главно импрегниране чрез изваряване в креозот за увеличаване на живота.
gzo:
Защо имам спомен, че рушащата се фабрика на Радунци беше именно за производството на дървени траверси ?
Mixy:
Мерси за подробния отговор :hi:
А как стои въпроса с металните траверси? Такива съм виждал само на гарата в Банкя, на стрелката към глухия коловоз накрая. Сигурно има и другаде, но май не са много разпространени?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия