Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (276/637) > >>

mitko0888:
Велко, избягвай да разглобяваш щанги, особено ако локомотивчето ти е "чисто ново" (т.е. Пико на около 30 години) и ако ти е за пръв път. Или пък да превърташ звездите - превърта се цялата колоос, но това е друга бира.

Махни мотора (което разбрах че си направил) и пробавй внимателно - бавно и бързо - как се движат чарколяците на ръка. Ако е зацепено през един зъб някое от колоосите, веднага ще го познаеш. Ако всичко се върти доре - не пипай нищо и не разглобявай по ходовата част.

Виж как зацепва моторът с първото зъбно колело. Това 86 май беше с червяк? Обикновенно там червякът захапва някое ръбче от първото зъбното колело и спира въобще въртенето в едната посока. Внимателно огледай как се закрепва мотора, какви луфтове остават, дали се клатушка и т.н. Смятай че около 0.1 - 0.2 мм са критични при напасването на червяка с първото зъбно колелце. Трябва да имаш луфт, но не и да прескачат зъби. Червякът да е добре центриран и в двете посоки - оста на мотора мърза надлъжно и червякът застава на различно място при движение напред и назад.

Величко:
Много ви благодаря за отговорите :hi: Сега го почвам и по-късно ще пиша за резултата, а ако не стане, ще кача подробни снимки. Иначе наистина е чисто нов, макар и "30-се годишен"

Величко:
Значи, като ги въртя на ръка в двете посоки, се движат леко. Нищо "гнило" не забелязах. Но като го сглобя и пак същия номер. Понеже имам две 86-ци, ми размених моторчетата и двете нещят да вървят, като на старата превърта мотора, а новата блокира и в двете посоки! Общо взето нищо не става(от мен) :angry: Ето и малко снимки, ако някоя нещо забележи.....

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=268.msg89189#msg89189 date=1368775882 ---
Виж как зацепва моторът с първото зъбно колело. Това 86 май беше с червяк? Обикновенно там червякът захапва някое ръбче от първото зъбното колело и спира въобще въртенето в едната посока. Внимателно огледай как се закрепва мотора, какви луфтове остават, дали се клатушка и т.н. Смятай че около 0.1 - 0.2 мм са критични при напасването на червяка с първото зъбно колелце. Трябва да имаш луфт, но не и да прескачат зъби. Червякът да е добре центриран и в двете посоки - оста на мотора мърза надлъжно и червякът застава на различно място при движение напред и назад.

--- Край на цитат ---
Може би тук е проблема, но не знам как да го наглася мотора? Иначе на стария лок има една подложка от долу на моторчето, за да го повдигне от задния край, вероятно е точно с тази цел, та ще пробвам и това, пък дано се получи нещо :(







mitko0888:
Зацепването на червяка с първото колелце трябва да е горе долу така:


(снимката е на Сaprycorn от тази тема

За съжаление при теб не можеш да го видиш от такъм ъгъл. При това моторът трябва да не мърда, да не се клати, накланя, размества и т.н., а да си стои стабилно на мястото. Ако трябва му направи "легло" - подложка - от някакви пластмасови парчета - за да стои стабилно. Чак тогава го закачаш с винтчето (май имаше такова?). Огледай вничанебно и първото зъбно колело - да не е влязал боклук между две зъбчета или да няма изронено зъбче (вижда се с леко изменена форма).

Величко:
там е проблема, в "зацепването", като му подам ток и го натисна отзад(колко мръснишки звучи :lol:), и зацепва, но просто нямам нерви за днес-утре ще го приключвам..... Благодаря ви!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия