Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (278/637) > >>

pach:
И в железопътния моделизъм също се ползват преходни криви.
Друг е въпроса, че у нас някои въобще не са чували за тях в моделизма
и нямаме практика да ги прилагаме по диорамите и макетите.(при овалите е ясно...)
Даже са част от стандартите на MOROP от 1987г.,
 който стандарт е обновен и през 2007г. - NEM113:
http://www.miba.de/morop/nem113_d.pdf

 :hi:

IKAR:
Айде малко да се посмеете по този повод, а именно, че някои, за които това е абсолютно, ама абсолютно недопустимо, не са чували за преходни криви и в реалните железници. На предишната ми работа редовно, по два-три пъти в месеца, водих обучения по един софтуер за инфраструктурно проектиране, в частност пътища и ж.п.линии. И един път като обяснявах как се дефинират и чертаят преходни хоризонтални и вертикални криви при трасета и респективно профили-нивелети, действащ Доцент от ВТУ-то се изцепи, че, видиш ли, в ж.п. транспорта нямало въобще преходни криви. Това означава първият влак да изхвърчи в дерето!

Mixy:
ОК. Правилно съм предполагал, че и у нас се строи както навсякъде другаде. Още три въпроса:

1. Има ли някъде разписани норми, как се ичисляват въпросните криви? В уикипедията пише, че се апроксимира част от Ойлерова спирала, но сигурно има и още когато става дума за реално проектиране и строителство. Или най-добре, стандарта дето Пламен го е пуснал, има ли го някъде на нормален (английски) език?

2.  Доколкото разбирам, преходната крива улеснява влизането/излизането в/от завой. При автомобилите си го представям и то е съвсем нормално, но при влаковете ми е малко трудно. Влизането в завой е ОК но ускоряването при излизане случва ли се? Какво става с последните вагони, когато локомотив на дълга композиция започне да ускорява при излизане от завой по преходна крива? Или в ж.п. транспорта, преходната крива касае по-скоро влизането в завоите?

3. Как се смятат виражите в преходните криви на трасетата? Има ли някакво правило за тях, съответно и в моделизма?

mitko0888:
Най-лесно: вземи наредба 55, раздел 6, "Преходни криви".  Линкът  е първият, който ми попадна, наредбата я имаше накъде и в сайта на НКЖИ.

pach:
Ето ти я направо в PDF-файл:
НАРЕДБА №55
за
проектиране и строителство на железопътни линии,
 железопътни гари, железопътни прелези
 и
други елементи от железопътната инфраструктура
За преходните криви и начина им на изчисляване и получаване на ординатните
виж  раздел VІ-ти стр.8 точките 30-32!

За радиусите, надвишението на външната релса в криви и т.н.
съответно раздел V, стр.7 в точките 28 и 29.

...и въобще наредбата се чете леко а докато четеш разбираш и някои основни положения
не само в железопътното дело, но доста точки са идеалния указател и за моделиста.

Офтоп.
ПП. Липсват 13 емотикона - само при мен ли е така?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия