Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (296/637) > >>

fpk1999:

--- Цитат на: Adrian link=topic=268.msg90990#msg90990 date=1378630727 ---(Image removed from quote.)

тези как се водят като серия ?

--- Край на цитат ---
Това,което знам:
Това е серия 44,но така наречената "септемврийска",има и дряновска серия 44.И двата вида са второкласни.Септемврийските за пръв път са пуснати на експрес Бургас-уикенд през Април 2010,но след спирането му вървят на експресен влак(или нашенският израз БВЗР) "Слънчев бряг" София-ПО-Бургас и обратно.Септемврийските са с оранжеви врати,а дряновските със сини.При септемврийските,какъвто е вагонът на снимката,е салон,от едната страна с 1 ред седалки,от другата страна с два реда и по средата пътека.При дряновските пак е салон и от двете страни са с две седалки,а в единия край имат широко обособено място за количка-тоест имат място за превоз на трудноподвижни лица.В съставите на влаковете дряновските се водят вагон С (Це).И при двете седалките са сини,а при дряновските в тапицерията е бродирано и логото на БДЖ.Пътувал съм само в Дряновската версия,за мен са удобни.Най-много ми харесват Дряновските(по удобство и по сантиментални причини).
В това не съм много сигурен:

И двата вида са рециклирани вагони серия 63.По форумите се възмущават,че допустимата за тях скорост е,по техни думи,само 100 км/ч.

А ето и снимки:
Дряновска:
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/express/Bhmpz84-44/A_second_class_passenger_car_of_class_44_12_06_2010.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/express/Bhmpz84-44/An_interior_of_second_class_passenger_car_of_class_44_13_06_2010.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/express/Bhmpz84-44/An_interior_of_Bhmpz_car3_18_04_2010.jpg

Интериор на септемврийска:
http://lokforum.com/gallery/displayimage.php?album=50&pos=27

Надявам се да съм помогнал,с вярна информация. :)

bdz43r:

--- Цитат на: fpk1999 link=topic=268.msg90995#msg90995 date=1378654000 ---И двата вида са рециклирани вагони серия 63.
--- Край на цитат ---
44 са нови рециклати от спални вагони, а не бивши 63.
Всъщност отначало и тези бяха серия 63, но понеже така щяха да попадат в ограничението 100 км/ч, бяха пуснати като серия 44.
Разликите с 63 са минимални - основно в лепените прозорци, седалките, усиленият климатик и контактите при двойните седалки (63 имат само по два контакта в двата края и те не работят).

fpk1999:
Най-накрая задавам този въпрос:
Някой знае ли как се организират запазените места в бързите и експресните(БВЗР)влакове?Каква е техниката,която се използва?От гарите,където се композират вероятно изпращат съставите и плановете на вагоните в композициите на съответните влакове до касите предварително.Но как се планува съставът на влака за 5 дни напред?Вкъщи всеки се опитва да ми обясни,че всеки вагон се дава за определен маршрут на пътуване.Примерно сегашния БВ Диана от Ямбол за София.Тя е единствената нормална сутрешна връзка от Пловдив за София.Ако е така,да се дава определен вагон само за определен маршрут,дали Дианата със своите четири,понякога пет вагона би ли могла да обработи всички варианти???:Примерно днес:допълнителен вагон с номер 21,два второкласни с номера 1 и 2,първокласен с име "А" и дряновската 44-ка - вагон С (Це).Примерно:Вагон 21 се дава от Ямбол за София,вагон 1 се дава от Нова Загора до София,вагон 2 се дава от Стара Загора до София,вагон А се дава за всички желаещи първа класа,а вагон С се дава от Белозем до София...и вагони за останалите варианти няма...Какво искам да разбера:Как се организира даването на запазени места,как се осъществява комуникацията между гарите,за да няма дублирани места(понякога има,но нетолкова често)?
Благодаря предварително!!!

bdz43r:
Всеки влак има състав, записан в една книжка "План за композиране на влаковете". Този състав подлежи на промени, които се отразяват в тази книжка. На тази база се определят наличните места според вагоните и за всяка гара по маршрута на влака има квота места - гара София има един цял вагон примерно и на касата на гара София ти дават място в него, Подуяне има 30 места за продаване, Костенец има 10 места, Септември има 10 места и т. н. Бюрата за предварителна продажба в НДК или на гара София също имат свои места за продаване, но след изтичане на срока за предварителна продажба, те предават бланките с продадените места и каквото е останало се разпределя между гарите. Значи, ако ще пътуваш с Дианата от Костенец, дават ти едно от 10-те места във 3-ти вагон (примерно), които са дадени на гара Костенец. Ако се появят повече от 10 души желаещи, касиерката от Костенец се обажда в Пазарджик примерно и взима някое от техните места или се обажда в София да пита за непродадени от там места или такива, продадени до Костенец или Ихтиман.
На някои малки гари изобщо нямат собствени места, а ползват свободните от предишните гари, където влакът е спрял.
Системата е изцяло хартиена - за всеки вагон има бланка със схема на местата, дата и номер на влака и касиерката задрасква продадените места. Съответно не е възможно от НДК да си вземеш място, което е дадено за предварителната продажба на гарата, нито предварително да си вземеш място от Костенец, което вече е продадено от София до Ихтиман, независимо, че в Костенец то вече ще е свободно.
Грешките са често и едно място може да се окаже продадено 2-3 пъти.

Mixy:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=268.msg91001#msg91001 date=1378669549 ---Системата е изцяло хартиена ... Грешките са често и едно място може да се окаже продадено 2-3 пъти.

--- Край на цитат ---

А вече сме края на 2013 - кога ли в БДЖ ще открият интернета, за нещо различно от Facebook на компютрите на шефовете в централата...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия