Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
fpk1999:
Здравейте,отново!
Става дума за вагоните серия 74:
Кога точно са били въведени в редовно движение?Безспорно е,че производството им започва в Дряново през 1984г.
Обаче ето кои години пишат,свързани с включването им в съставите на експресните влакове:
1984,1985,1988
В коя от тези години тези толкова модерни за тогавашното време вагони са въведени в експлоатация?Или са въведени на различните експреси в различни години?Ако е последното,то искам годините,в които всеки експрес се е сдобил с обновен състав от 74-ки.
IKAR:
Официално са пуснати в експлоатация на 1-ви май 1988-а. Първо двата експреса София-Варна, почти веднага след това Диана, Слънчев Бряг, Янтра и Синият Дунав. Само експрес Тракия не намазва, защото тези вагони нямат собствен генератор, получават ток направо от локомотива, също и нямат парно отопление, могат да се отопляват само на ток. Поради тези причини не могат да са в състава на влак, обслужван от дизелов локомотив. Въпросните "икономии" са направени съвсем умишлено, защото тогава БДЖ все още се надява, че постепенно ще се електрифицира цялата ж.п. мрежа. Такива са плановете до 2000-та година.
fpk1999:
Отново съм аз!
Може информация малко за смесените купейни първа и втора класа вагони серия 30-40,кога са доставени,има ли ли са друга разцветка,освен червено-бяло,има ли останали в движение,и най-вече ме интересува интериорът-във втора класа,кожени или тапицерни са седалките,с по колко места в купе,какъв цвят е кожата или тапицерията,в първа класа колко места са в купе,какъв цвят е тапицерията,в съставите на кои влакове са влизали,след като са доставени и така нататък...
TheJackal:
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1967&sid=6c649c979b38f708a667dd887a9491ca - ето информация за вагоните. :yes:
IKAR:
Въпросните вагони са доставени от ГДР през 1989-та-1990-та г. точно покрай падането на Берлинската стена, малко преди да стане обединението на Германия. Идват всъщност два вида - смесени първа-втора класа и изцяло второкласни. Първоначално са боядисани в мръсно-бяло покрай прозорците и тъмночервено надолу - като цвета на експрес Тракия, когото поемат първоначално веднага след доставката, защото старата Тракия от вагони 47-а серия вече за нищо не става, а понеже се тегли от дизелов локомотив след Пловдив, не може да е с вагони 74-та серия. Във втора класа седалките са кожени, по 8 човека в купе, в зелен цвят, не много удобни, малко твърди, според мен. В първа са по 6 човека, тапицирани със зелен плат, пак не много удобни, особено възглавницата - по-старите първокласни ГДР-ски вагони 19-40 са с доста по-удобни седалки. В коридора нямат никакво осветление, освен в двата края, при входните врати. След спирането на експрес Тракия и преобразуването му в бърз влак ги пръсват навсякъде, включително и по международните влакове за Солун, Белград, Будапеща, Букурещ..... Даже взеха да се появяват и по пътнически влакове. Доста по-късно, към 1996-та-97-а г. почнаха да ги пребоядисват в стандартното червено-бяло. Със сигурност още има в движение от тях.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия