Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (306/637) > >>

IKAR:
Не. До първи май 1988-а беше с второкласни сини 47-ци, плюс първокласен и ресторант, след това е с чисто нови второкласни 74-та серия, модернизиран червен първокласен и червен ресторант. Изцяло първокласен стана едва през 1996-та, лятото, с ГДР-ски вагони YB70, купени настаро, плюс ресторант. Така изкара по-малко от година - до смяната на разписанието в края на май 1997-а.

Всички първокласни 74-ки, първоначално бяха второкласни, нищо, че ширината на купето отговаря на изискванията за първа класа. Някъде към 1996-та-97-а на известен малък брой им смениха седалките и станаха първокласни. Това беше във връзка с една, според мен идиотщина, всички експресни влакове - Варна, Златни Пясъци, Слънчев Бряг, Чайка да имат по 4 първокласни вагона и 4 или 5 второкласни - демек почти половината влак да е първа класа. Въведоха го през 1997-а, точно след като експрес Варна вече не беше изцяло първа класа и съответно и него го нагласиха по този начин. Така половината влак си беше празен, защото тогава почти никой не пътуваше в първа класа освен ж.п. служители с карти - билетът за първа класа беше 50% по-скъп, а освен това не даваха никакво намаление в първа класа - независимо, че примерно си ученик или студент, ако искаш първа класа, си купуваш цял билет. Единствено правеха изключение за Белия кон и за Варна-та, докато беше само първа класа. Като ти даваха половин билет втора класа, цялата разлика между първа и втора и отделно добавка за експрес. Едва през 2002-ра, заради празната първа класа, първо разрешиха намаленията - половин билет втора класа плюс цялата добавка за първа, а след това намалиха и добавката от 50% на 25, както е и сега.

bdz43r:

--- Цитат на: IKAR link=topic=268.msg91269#msg91269 date=1379616572 ---Всички първокласни 74-ки, първоначално бяха второкласни, нищо, че ширината на купето отговаря на изискванията за първа класа. Някъде към 1996-та-97-а на известен малък брой им смениха седалките и станаха първокласни.
--- Край на цитат ---
8-те първокласни 74-ки са произведени в този си вид нови. Преустройства при серия 74 не е имало.

pach:

--- Цитат на: zazo link=topic=268.msg90166#msg90166 date=1374475134 ---Ха така я виж колко интересни сгради изкочиха. Дайте още.

--- Край на цитат ---


[*цензурирано*]
Покрай чешките моделистки сайтове,
(по-точно zababov) се сетих нещо което може би ще стане перфектно за твойта гара в пост-социалистически стил - "Горно Зазово"!

Гара "Нови Уулм" (Neu Ulm). През 50-те години на 20-ти век.



И в началото на 21-ви век.


Ето я и на макет от тогавашните времена.



Все още се намира тук там из ибея, мака да е била сред новосттите на KIBRI за 1961г.


Само трябва да се проверява редовно и ...ще падне.


Ето как се е продавала и под какъв каталожен номер да се търси.


Други сгради на които има моделно производство от онова време, които изпълняват твойте желания,
могат да бъдат и гарите на KEHL (KIBRI кат.№ 9514), ALTBURG (KIBRI кат.№ 9512),
много приятен и по-малък модел е този на гара RHEINBURG от VOLLMER (кат.№3530),


както и тази на Hochstadt също от  VOLLMER (кат.№3530). но имай предвид че някои са
истинска рядкост и понякога падат на височки цени. Има един търговец който ги продава все още
но при него е безумие - например Hochstadt  от  VOLLMER я предлага за 510 норвежки крони.
Всъщност тук Ясен може да ти помогне смятам, щото и курса дори не го знам.


ПП. Фейс-страницата на норвежкия магазин
https://www.facebook.com/pages/187no-1160no/359326720784348?ref=stream&hc_location=stream

Adrian:


Интересува ме фургона - има ли модел в 1:87 ?

pavel75:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=268.msg91266#msg91266 date=1379615340 ---Спират на Мездра юг, защото там правят връзка с влак от Враца.

--- Край на цитат ---

За първи път чувам, че експрес не спира на Мездра, пък и какво е пречело връзката да е на Мездра, която си доста по-голяма гара. Като малък често пътувах до Враца, влака като спреше на Мездра имаше престой около 10 мин, че въртяха локомотива, тръгваха едни лелки с кошници и продаваха сандвичи и безалкохолни.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия