Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (307/637) > >>

IKAR:
Вероятно е печатна грешка. Никога експрес не е спирал на Мездра-юг, тя гарата си е насред нищото, пък дори и бързите влакове, освен в инцидентни случаи за срещи.

Всъщност най-интересни откъм шарения едно време бяха международните влакове, например Истанбул-Мюнхен.
Той беше поне с 13-14 вагона, от които два, а понякога и три фургона. Имаше български фургон-засичал съм от стандартните зелени, също от полските с четири купета, по-рядко и един по-стар модел. След това немски фургон - сив металик с ролетни врати. Сетне имаше турски вагони - втора, смесени първа-втора класа, кушет, спален - всичките боядисани в тъмно синьо с розова шарка, появявяха се и някакви зелено бели - все тяхно производство-Тювасаш. После имаше един български зелен кушет, след тях няколко югославски на GOZA-Смедеревска Паланка - зелени или зелено-бели - втора, смесен втора-първа, кушет, син спален - "кола за спаванье". Следваха няколко немски първокласен и второкласни вагона - бяло-сини, от тези дългите, с по 12 купета, като имаше и един смесен второкласен-фургон, плюс понякога тъмно син спален, като тия, дето Валентин Моллов скоро ги достави за БДЖ, ама се оказа, че не стават за нищо. После зелено-оранжева австрийска Иранка, ама със сменени прозорци и накрая имаше бяло-шарен италиански спален вагон, с вдадени навътре врати, вероятно Истанбул-Венеция.
Сега не е проблем да се възпроизведе такъв влак - точно тези немски вагони ги има на Роко, а югославските и турските ги прави ACME. Имаме си и български кушет на Заксенмоделе. Немски фургон също може да се намери. Само локомотивът е проблемен.

Също Меридиан - за Будапеща и Берлин през Белград - беше по едно време само с унгарски вагони - светло-сини YB70, втора класа, смесен втора-първа, кушети и спални, а и фургон. По-късно унгарските вагони ги пребоядисаха в тъмносиньо-сиво с червени врати. После на този влак се появиха всякакви вагони - български - зелени втора класа YB70 и кушети, унгарски, казах какви, чехословашки и ГДР-ски - и двата вида бяха зелени YB70 - втора класа, втора-първа и кушети. Пак би могъл да се скалъпи, без част от българските вагони. Ама машина откъде?

Появяваха се и румънски вагони YB70 - изцяло светло-сини - втора класа, втора-първа, само първа, спални. По-късно им слагаха по едни диагонални бели ивици при един от прозорците. Много пъти съм пътувал с такива.
Гръцките казвах какви бяха - полски, зелени или сини, втора или първа-втора класа, по-рядко ГДР-ски второкласни - различават се от всички останали ГДР-ски вагони по различния прозорец на вратите - отваряем е. За Гърция понякога пътуваше и български YB70 вагон - зелен втора или първа класа, без да се доплаща за първа при пътуване вътрешно съобщение.

pavel75:

--- Цитат на: IKAR link=topic=268.msg91283#msg91283 date=1379669290 ---Вероятно е печатна грешка. Никога експрес не е спирал на Мездра-юг, тя гарата си е насред нищото, пък дори и бързите влакове, освен в инцидентни случаи за срещи.

......

--- Край на цитат ---

Имаше един период, в който почти всички влакове за Видин/Лом не минаваха през Мездра, тъй като заради въртенето на локомотива се губеше само 10 мин на Мездра. Тогава доста влакове спираха на Мездра юг, но си бяха бързи, не експреси.
Понякога може да е било заложено спиране на Мездра юг поради ремонти примерно, но ме учудва пропускането на Мездра

IKAR:
Освен това тогава, а и после, и по време на ембаргото, и поне до 2005-та г. нашите локомотиви караха въпросните международните влакове до Ниш, а в инцидентни случаи - и до Белград. В Сърбия все няма или достатъчно локомотиви, или нафта, за поемане на и без това не многото влакове между Цариброд и Ниш. И сега редовно нямат локомотив за влака за Белград, в следствие на което той пристига в крайната гара буквално когато си иска, а влаковете-връзки за Мюнхен, Цюрих, Будапеща и Прага не чакат, съответно ако си тръгнал натам отиваш на кино. През последните години участъка до Ниш съвсем го бяха запуснали, нямаше пътническо движение освен влаковете за София, едва след доставката на новите дизелови мотриси от Русия възстановиха два чифта пътнически влакове. В Сърбия и сега по начало скоростите са ужасяващо ниски, освен участъка Белград-Шид - на границата с Хърватско. Основната линия Белград-Ниш е фрашкана с намаления, а Белград-Нови Сад - Суботица - за Будапеща е направо кошмар - между Белград и Нови Сад бива общо взето се трае, ама сетне, до Суботица влакът се влачи по 30-40 километра със скорост 20-30 км/ч и то по равното като тепсия поле. Единственото успокоение е, че сръбските вагони по международните влакове за натам са хубави, удобни, идват до Белград и хубави вагони от чужбина, а във вагон-ресторанта сръбските готвачи  готвят страхотно ядене.

Adrian:

--- Цитат на: Adrian link=topic=268.msg91280#msg91280 date=1379662056 ---(Image removed from quote.)

Интересува ме фургона - има ли модел в 1:87 ?

--- Край на цитат ---

Vlado:
Фургонът, ако не се лъжа, го има само Иво също преправен в БДЖ (НО).

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия