Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (309/637) > >>

IKAR:
http://media.snimka.bg/s1/0943/028129745-big.jpg?r=0
Ето, между другото, от албума на колегата semafor4o, хубава снимка на внесен през 1989-90-та новодоставен вагон от ГДР, с каквито е подновена Тракия-та, каквито вагони уж по документи не са били произведени и внесени.

http://media.snimka.bg/s1/0943/028129918-big.jpg?r=0
На тази снимка се виждат цели два такива вагона.

IKAR:
http://media.snimka.bg/s1/0943/028129893-big.jpg?r=0
Ето и влакът за Мюнхен, от същия източник.

IKAR:
http://media.snimka.bg/s1/0943/028129952-big.jpg?r=0
Фургон полско производство, с купейна част.

zazo:

--- Цитат на: IKAR link=topic=268.msg91303#msg91303 date=1379708828 ---http://media.snimka.bg/s1/0943/028129745-big.jpg?r=0
Ето, между другото, от албума на колегата semafor4o, хубава снимка на внесен през 1989-90-та новодоставен вагон от ГДР, с каквито е подновена Тракия-та, каквито вагони уж по документи не са били произведени и внесени.

http://media.snimka.bg/s1/0943/028129918-big.jpg?r=0
На тази снимка се виждат цели два такива вагона.

--- Край на цитат ---

Лека полека, почвам да приемам че може и да е имало такава доставка. Ако годините наистина са тези, то тогава е най-вероятно да има "забравяне" имайки предвид какво се случва по това време в целия източен блок. Трябва поне да се установи снимката от коя година е. Въпреки че съм виждал и други снимки на такива вагони, които почти сигурно са от преди 1994, когато е първата доставка на такива вагони, за която има информация. Явно ще трябва да я разрия и тая кочинка.

IKAR:
100% са от преди 1994-та. След като спряха Тракията и ги пръснаха по всички влакове, включително и по пътническите, изключително често ми се случваше да пътувам с такъв, още докато си бяха с оригиналната боя - доста по-късно, през 1996-97-а почнаха да боядисват всичко в тъмночервено-бяло. Имаше табелка, на която пишеше Bulgarien 1990 - другото не можах да го разбера. Освен това просто си личеше, че са почти нови, не са настаро - нямаше характерните тъмни наслоявания по прозорците, гетинаксово-фазерните плоскости блестяха, кенефите бяха къде-къде по-чисти от другите вагони. Всички вагони от въпросната серия бяха Софийски, демек Надежденски. С тях е стегната, по думите на бивш служител в депото" една "хубава" Тракия, понеже старата вече "за нищо не ставаше". Тракията също беше към това депо, също със софийски локомотив и персонал, за разлика от Белия кон, който си беше изцяло Пловдивски - вкл. машина, машинисти, началник влак, кондуктори - неговата композиция изобщо не е стъпвала в депо Надежда, само го чистеха на коловоза на гарата.

Също така и бройката на въпросните вагони не беше кой знае колко голяма - може би около 20-25.

Въобще не ме учудва, че доставката не фигурира никъде, защото по това време-втората половина на 80-те, СССР закъсва за валута, и изнасяйки основно нефт и газ, не може да ги пробутва на запад, защото западните страни си имат и други доставчици, и съответно Горбачов нарежда  да се продава и на страните - членки на СИВ срещу долари, не под формата на бартер или срещу преводни рубли. В следствие на което Полша, Чехословакия, ГДР, без подлагащи се страни като България, разбира се, почват също да искат долари за доставките в рамките на СИВ, включително за нас и за СССР. Следователно най-вероятно въпросните вагони са платени с валута, както и много други от нещата, внасяни тогава у нас от соцлагера - например немалка част от автобусите Икарус, за които информацията е потвърдена. Ако бяха тогава дошли например по-нови локомотиви Шкода, 47-а серия, както е било предвидено, сигурно е щяло също да бъдат платени с долари. За разлика от 46-та серия, които са доставени с цел заплащане на румънския външен дълг към България в "натура".

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия