Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
bdz43r:
Има инструкция за прикачване и разкачване на връзките между подвижния състав и някои базови правила в правилниците. Локомотиви се прикачват с вагони или други локомотиви само в покой. Всички прикачвания и откачвания на пътнически вагони с други вагони са също в покой. Товарни вагони могат да се прикачват и откачват и в движение със скорост до 3 км/ч, но не и в близост до стрелки, канали, преходни мостчета и други препятствия. Движещи се вагони могат да се прикачват за спрели такива, като прикачващият работник се движи заедно с вагона с хамута в ръка, готов да го прикачи веднага при допирането до стоящите вагони. Вагоните с автосцепки (в т. ч. пътническите) разбираемо могат да се прикачват само в движение и то с достатъчно силен удар, затова трябва да се подхожда с особено внимание. На разпределителна гърбица вагоните могат да се откачват в движение и със скорост над 3 км/ч с лост, без влизане на работници в коловоза. Във всички случаи се взимат мерки за осигуряване на стоящите вагони срещу самопридвижване и всички участващи в маневрата трябва да са наясно какво точно (ще) се прави. Често вагоните, които ще се прикачват са без спирачки или с разхлабени спирачки и невнимателни действия могат да доведат до изпускането им.
Прикачване и откачване на въздухопроводи за спирачка и собствени нужди се прави само в покой и с особено внимание да не са под налягане, което може да доведе до сериозни наранявания вследствие на реактивната тяга от изтичащия въздух. Преди прикачване ръкавите се продухват, като се държат здраво, така че да не се отплеснат или това да стане в безопасна посока. Добра практика е преди разкачване да се затваря първо единия кран и да се следи дали изпуска въздуха от ръкава. Нерядко и двата крана са със запушени обезвъздушителни отвори и ръкава остава под налягане, което обаче най-често води само до силен пукот в момента на откачването.
Прикачване и откачване на кабел за влаково отопление и всякакви други интервенции между вагоните при включен такъв кабел се извършват при свален пантограф. На съвременните локомотиви ключът за отключване на розетката се освобождава само при изключен и заземен локомотив, но на по-старите само при изключено отопление, а проверката за свален пантограф е субективна. За дизелови локомотиви с електрическо отопление същото се прави при заземена силова верига, но работещ двигател.
daddy_g:
Искам да попитам по запознатите с парната тракция.
Това не е ли близко да нашата теснолинейна серия 600:
l-donovan:
Искам да попитам например виждал съм локомотив на Роко и пише "Digital fur Marklin" .Този локомотив предполагам е цифров с плъзгача отдолу за Мерклин или?А може ли да се ползва с други релси и централи Роко,Пико и т.н?
Предварително благодаря на отзовалите се!
ivo:
Толкова близо и така далеч...
малко инфо :) http://www.railwaymodeling.com/bgrailways/museum/restoration609.htm
Krasi:
--- Цитат на: l-donovan link=topic=268.msg93134#msg93134 date=1389306870 ---Искам да попитам например виждал съм локомотив на Роко и пише "Digital fur Marklin" .Този локомотив предполагам е цифров с плъзгача отдолу за Мерклин или?
--- Край на цитат ---
Да така е - това са локомотивите на Roco в сивите кутии.
--- Цитат на: l-donovan link=topic=268.msg93134#msg93134 date=1389306870 ---А може ли да се ползва с други релси и централи Роко,Пико и т.н?
Предварително благодаря на отзовалите се!
--- Край на цитат ---
За да го караш по други релси, трябва да махнеш плъзгача и прехвърлиш токоснемането към колоосите, като преди това ги смениш с изолирани (или ги изолираш по някакъв начин). С декодера не би трябвало да има проблем, защото е мултипротоколен и може да се управалява с различни централи.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия