Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
Best Ripper:
Я драсни един имейл и на немците. Току виж парите са пристигнали при тях, а те се чудят за какво са пратени. Пиши им и обясни какво е станало...
IKAR:
Точно това е най-правилното решение - да се пише и да се обясни ситуацията. Със сигурност отговорът ще бъде "Уважаеми господин ........., да, получихме вашите пари и днес или утре ще ви изпратим поръчката". Досега съм имал много случаи с много дълго чакане на поръчка, без търговецът да се обади, но като попитам отговорът е винаги "Да, плащането е успешно и пратката е на път към вас...."Няма смисъл от анулиране на плащането - и без това от банката биха го сторили само в случай, че има някаква измама - примерно някой друг е нареждал плащане с картата без знанието на собственика или има източване чрез копиране на данните от нея, а в случая колегата сам е наредил плащане и за банката той сам си носи отговорност.....В банката въобще не ги интересува, че точно в момента на плащането интернетът е прекъснал...
Точно поради тази причина при много сайтове след плащане и финализиране на поръчката излиза съобщение, понякога и в нов прозорец "Моля не рефрешвайте тази страница или не натискайте нищо на вашия браузер" или нещо от сорта, защото в противен случай има много голяма вероятност сумата да бъде изтеглена не веднъж, а два пъти.
Mixy:
Има вероятност и сумата изобщо да не е постъпила при Липето.
Картовите транзакции обикновено са двустепенни или тристепенни, най-общо казано. Първо се подава искане за теглене, след това банката го потвърждава и накрая искащата страна потвърждава отговора на банката. Ако през някой от етапите връзката се разпадне, сумата остава блокирана за известен период от време след което се връща по сметката.
Ако не си виждаш поръчката в профила, немците също няма как да я видят, все пак базата е една, освен ако някъде не се кешира нещо междинно.
Случвало ми се е в София, при плащане на ПОС да прекъсне връзката, точно преди да се отпечата разписката. На нея пишеше нещо от сорта на "Без отговор", а в същото време аз получавам SMS за изтеглена сума. Касиерката не ми призна плащането и платих втори път в брой. Викнах управителя и той каза, че и друг път се е случвало. Каза ми да запазя разписката и да си проверя в банката до няколко дни. И наистина, сумата висеше като заявена (блокирана и извън разполагаемото салдо), но след три дни в извлечението се появи кредит поради прекъсната транзакция и сумата си се възстанови в сметката.
Та провери и в банката, може случаят да е подобен.
IKAR:
Принципно има два варианта:
1. След като направиш поръчката, системата на търговеца да поиска съответната сума автоматично и да изтегли парите от картата веднага. Пей-палът, въпреки, че си е съвсем отделна система, пак е на този принцип, само че тук клиентът веднага нарежда и изпълнява плащане към търговеца, демек посоката е обратна.
2. Системата на търговеца при заявката за поръчка иска само оторизация, при което банката блокира сумата, но самото изтегляне става по-късно, примерно преди фактическото изпращане на пратката. Оторизацията се пази известно време и ако не се анулира от търговеца, например при липса на въпросната стока в наличност, банката я пази още извество време - примерно 10-тина дни и ако парите не бъдат изтеглени, я анулира служебно, съответно сумата отново светва по сметката.
Не знам липето точно коя от двете възможности ползват, аз лично съм попадал и на двата варианта - някои теглят веднага, други с оторизация - като амазон например.
Величко:
Първо, благодаря на отзовалите се :good:
Преди минути се връщам от банката, където ми обясниха, "че парите са във въздуха" ;D
Нито са в липето, нито са по сметката, а витаят в някакъв паралелен свят и до три дена ще ми ги върнат обратно по сметката :dirol:
На въпроса: защо не сега?
отговорът беше, че трябвало да се изчака, но и те не знаят какво.
Факт е, че парите не са стигнали до липето и това е краят на "мини сагата ми"
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия