Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (370/637) > >>

IKAR:
Трамваят е американско производство, този тип са наречени Peter Witt по името на изобретателя им. Това са едни от първите голямообемни четириосни трамваи, които не са по трацдиционната схема - вече са без входно-изходно-ватмански платформи в двата края и за първи път в света с широки автоматични врати, с цел да се увеличи броят на превозваните пътници и да се ускори качването и слизането, като и да няма кондуктор - качване през първата врата, слизане през втората. Годината е 1928-а, първо навлизат масово в САЩ, после и в някои европейски страни, примерно без Германия, защото по това време там управлява Хитлер и се отричат чуждите нововъведения. Това е преди да се появи т.нар. PCC  преди II-рата световна война. В цяла Италия е имало много, и все още има в движение, доказали са се като доста добри трамваи. Вратите им се отварят навън и ако не внимаваш, може да те цапардосат - и сега всички по-стари трамваи в Швейцария са с точно по този начин отварящи се врати. Допреди няколко години LGB, преди да ги купят Мерклин, произвеждаше много хубав едромащабен 1:22.5 модел на такъв трамвай, само че в червено-бяла разцветка и с врати отпред и отзад, без в средата.

Този на снимката е вариант с три врати.
Всъщност се оказа, че малко съм ги "подмладил" - първият прототип е произведен през 1914-та, и почти веднага навлизат навсякъде в САЩ и Канада, а от 1928-а се произвеждат и в Италия, от когато е и показаният екземпляр. Има ги в Милано, в Торино и в други европейски градове втора ръка.

liro4605:
Благодаря за изчерпателният отговор!Имах съмнения,че е Италия и се оказаха верни  :hi:

Величко:
Привет, да ви попитам: харесах си нещо от "елрива де", което е чувствително по-евтино от цената му в липето, но искам да го взема по обясними причини именно от "липе" . Та, как точно става? Да се обърна чрез контактите им ли, с мейл, или някъде специално е упоменато, с придрожителен линк?

Величко:
Пфу, намерих си го :on_the_quiet:
Пише си го под снимката на всеки един артикул Artikel mit Tiefpreis-Garantie
Sollte dieser Artikel bei einem anderen Anbieter einschließlich seiner Versandkosten günstiger sein, erhalten Sie diesen Artikel zum Preis dieses Anbieters"

Old Boris:
И аз да попитам по-опитните и знаещите. За подложка на релсите най-често се използува корк. Много фирми предлагат за подрелсова основа материал подобен на фибрана (Tillig Roadbed), а в САЩ обикновено ползуват една подобна на неопрет материя. В някои англоезични форуми твърдят, че ползуват 3-4 милиметра твърд картон. Аз преди доста години ползувах също вид картон, върху който залепвах груба шкурка за да имитира чакъла. Сега като обмислям разширяването и обновяването на макета си, искам да реша и този въпрос от техническа и  финансова гледна точка. Съвети и препоръки приемам.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия