Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
Adrian:
аз пък си мислех ,че това си котви - при силен вятър да го закотвят :haha:
pach:
--- Цитат на: Mixy link=topic=268.msg99605#msg99605 date=1430988336 ---Малко разяснение за по-горното ми питане.
И аз като БДЖ (и всяка друга ЖП администрация в затруднение), закачам наличните ми вагони към локомотивите ми, които са в движение, без да гледам в историческите справки. Това имам, това карам - к'во да се прави, такъв е живота :)
Обаче питането ми имаше и друг аспект. Освен че искам да се информирам как е било, искам и да избегна потенциални "невъзможни" комбинации от локове и вагони, които просто не са съществували. Естествено, едва ли лок от 5-та епоха на ICE1 може да се кара с двуосни вагони от първа, но обратното е възможно, напр. с някой атракционен влак от парен лок и съвременни вагони.
А избягването на невъзможните комбинации е свързано с това, че обмислям създаването на виртуален подвижен съствав в SCARM. Това се оказва доста трудоемка и времеемка задача, затова и искам да си спестя грешки от недоглеждане.
--- Край на цитат ---
Милене от MIBA са очаквали твоя "нездрав" интерес към композирането на моделни влакове и
че имаш потенциално затруднение да си закачаш вагоните в "шарен" влак,
та специално за теб (и всички с/ без потенциал) са издали това книжле-списание през януари 2009г.
MIBA-REPORT 1/2009, със 100 страници A4-размер и над 280 фигури (снимки, таблици, скици),
ISBN: 978-3-89610-258-4 Автора е Michael Meinhold, с цена от 15,00 €.
66 влака за моделисти (66 Reisezüge für Modellbahner)
Кратък анонс на това което можеш да намериш в четвъртата книжка от този автор, по този въпрос.
Отговаря на почти всички въпроси възникнали в железопътните моделисти, свързани с композирането на влакове
в моделната железница. Предоставени са доста исторически снимки на оригиналните влакове, техните планове и разсписания.
Направен е преглед на най-важните пътнически влакове от 20-те години та чак од 70-те години на 20 век.
Тяхното развитие през годините, обновяването на подвижния им състав включително и локомотивите с които са били теглени.
Застъпени са легенди вмеждуселищните влакове, ежедневни кратки влакове и дори такива по второстепенни линии.
А също така и по-известни като "Rheinpfeil", "Blauer Enzian" или "Loreley експрес".
Представени са и интерзонални влакове, туристически специални влакове и мотрисни гарнитури по определени маршрути.
Ето кратко съдържание:
- Дългите пътувания в епоха II, за D-влаковете от времето Reichsbahn
- Сборно: смесените "Р"- и "Е" влакове
- Момчетата мечтаят за F 21/22 - Rheinpfeil"
- влакове 13/714 и 719/720 тип "E", двуетажни до Дортмунд
- Влакът легенда в епоха III, за F 55/56 "Blauer Enzian"
- Пътуване до далечна страна: interzonal D 197/198
- Четири двуосни варианта в Langenschwalbach
- Къси D-влакове с дълги вагони за бързи влакове - кратки и сладки
- Обикновен, но пратеник на боговете: "Гамбринус" и "Merkur"
- Спални вагони посред бял ден: D 511/512 "Базел-Express"
- Совалковете къси влакове Frankfurt / M-Кьолн.
- Изминавани 1861 Km на пътя: F 13/14 "Dompfeil"
- Не само за "Rhein" - вагоните на влака
- Черен и червен - нарадате влакове с V 36
- Orient-Express в Студената война и сегашния остатък от великолепието
- Пътуване с пощета - PwPost, D 73/74 HMB по линията Altona-Basel
- влак 83/184 Цюрих-Вилхелмсхафен, Швейцарския имигрант.
- Електрическа мвотриса с допълнение - за ЕТА-комбинациите.
- През Алпите и Балтийско с влак D 81 - Рим-Копенхаген
- От Waldeck до Амстердам на влак E 791/768
- И още един по линията Bremen-Frankfurt "Rear Flash" E 451/452
- Легендата - 63/164 "Loreley Express"
и още доста други в материали.
Ето и предходната книжка:
При добро желание все още може да се намерят в ибей надавям се.
:hi:
liro4605:
--- Цитат на: Mixy link=topic=268.msg100259#msg100259 date=1437122580 ---За какво служат жълтите куки във формата на обърнато "Т" по товарните вагони?
Ето пример за вагон с по две такива куки в двата си края:
(Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
Малко допълнение на казаното вярно по горе.
http://media.snimka.bg/s1/2261/030766616-big.jpg
Всички вагони трябва да имат такива куки или техни подобия.В случая с вагона от снимката са жълтите обърнати „П“.За допълнение те се използват при раздвояване на влак в голямо надолнище както със специално въже се привързват през релсата за да осигурят частта останала без спирачки(да не се пускам в подробности на някой ,ако му е интересно на лична мога да му поясня).Тъй като всяко едно техническо средство има процент производствен риск тези куки се използват и при аварии.
pavel75:
Малко извън темата.
Последна дискусия е пример за разговор воден от зрели хора. Един пита, друг отговоря, втори и трети допълват. Няма мерене, няма обиди, няма намеци.
След време който и да потърси такава информация в рамките на 4-5 мнения ще си я намери, а не да чете 15 страници (знаем си какво) и евентуално тук там да има малко информация.
Благодаря Господа! :hi:
Започвам да вярвам, че нещата ще се оправят.
Mixy:
--- Цитат на: liro link=topic=268.msg100266#msg100266 date=1437142316 ---За допълнение те се използват при раздвояване на влак в голямо надолнище както със специално въже се привързват през релсата за да осигурят частта останала без спирачки(да не се пускам в подробности на някой ,ако му е интересно на лична мога да му поясня).
--- Край на цитат ---
Това е интересно. Как се закрепя въжето през релсите? Няма ли начин спирачките на неосигурени с въздух вагони да се натегнат ръчно? Все съм си мислел, че големите жълти кранове отстрани на вагоните са затова.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия