Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
liro4605:
Жълтите търкалца са за това,но не всички вагони ги имат,отделно ръчната спирачка осигурява много по-малко спирачен товар от автоматичната(около 1/3та от него грубо).Скъсали са се да кажем последните 8 вагона от влака,На първия от групата останали 8 се е измъкнал теглителния апарат,ако са празни горе долу добре,но ако са пълни :fie: Натягат се наличните ръчни.Локомотива е заминал с първата част и в междугарието в наклон седят тези 8 вагона.Постепенно налягането в цилиндрите идващо от резервоара на вагона намаля и спирачките почват да разхлабват.
Голяма скоба да поясня.Ще използвам снимка на Мите
Виждате резервоар,една кутийка и спирачен цилиндър,който посредством лостова система упражнява натиск калодка-колело.Тази кутийка се нарича функционен вентил.Тя прави „магията“ когато локомотива е прикачен да пълни резервоара на вагона.Когато локомотива не зарежда,респективно, да кажем влака се скъса,резервоара на вагона посредством кутийката пълни спирачният цилиндър.Затваряме скобата!
Спирачките от да се върнем по-горе разхлабват понеже този резервоар и спирачен цилиндър не са идеално плътни и няма кой да ги зарежда,локомотива в момента казахме е заминал с първата част от влака.
Въпросното въже по принцип се закача за куката на челният вагон от групата и чрез окопаване(ръчно)на траверса в близост се прекарва през нея и се вързва.В нашият случай куката е изтръгната,няма такава.Тогава вече се изкопава(ръчно) под релсата и въжето се закача за жълтите куки.
Стана сложно май,но ако е неясно ще се опитам пак да го обесня,и ако пак е неясно ще се радвам на въпросите ви.
Локомотива зарежда по провод,който е по цялата дължина на влака вагоните.Когато се понижи налягането под установеното те задържат.При скъсването на влак става точно това.И двете или на повече части ,ако е станал задържат.
Историята,а и практиката ми помнят много такива случай.Повярвайте ми не е никак приятен звука на разхлабващи вагони,и да си сам,и да е тъмно,и на въоръжение да имаш само едно фенерче с батерийка от4,5волта или пък дори и да е денем,но да си в тунел.В такива моменти се молиш мечките да те изядат,но да не тръгнат вагоните,че тогава става страшното.
Дано не съм ви отегчил с дългото писане.
Best Ripper:
Я светни нещо по въпроса за влаковите спирачки, ку убичъш, майна... нещо няква сложнотия усещам...
Първо, доколкото знам, трябва въздух, за да освободи спирачките, иначе тц!
Обаче, второ, тук говориш за необходим въздух за задържане на вагоните.... :blink:
Кви са тия спирачни системи? Два вида ли? Светни малко с фенерчето... :drinks:
liro4605:
Като начало,ще упомена видовете на локомотивните спирачки:
1.директна спирачка
2.индиректна спирачка
3.ръчна спирачка (акумулаторно пружинна,деистваща чрез опън от натягане на въже или чрез други приводи,деистваща чрез тещест)
4.магнитно релсова спирачка
5.електродинамична реостатна спирачка
6.електродинамична рекуперативна спирачка
Видове вагонни:
1.директна спирачка-само за определен вид вагони(по принцип специализирани най-вече)
2.индиректна спирачка
3.ръчна спирачка
4,магнитно релсова спирачка
5 и 6 точка могат да се смятат,че имат вагони от мотрисни влакове
Принцип на действие:
1.Директната спирачка действа на прост принцип.Необходими са ни спирачен цилиндър,кран машинист и източник на налягане.Чрез шибър или клапанна система кранмашиниста(ръчката за спиране) подава налягане от резервоарите на локомотива(дрезината,вагона и тнт) към спирачния цилиндър.Задеиства се лостова система и съоръжението спипа.Обратно пък изпуска въздуха от цилиндъра към атмосферата и разхлабва спирачките.
Има случай както е при някой наши серии локомотиви директната спирачка да е също индиректна.
2,Индиректна спирачка(влакова спирачка)
Необходими са ни източник на налягане,въздушен провод,запасни резервоар,функционен вентил и спирачен цилиндър.Само да вмъкна,че това са най-елементарнитр системи без усложнения.
Ще продължа малко по-късно.
Дали да не го отделим това в нова тема оставям админите да решат.
toniemi:
Ако можеш пусни и чертеж на лостовата система и на талигата и връзката на спирачните лостове към вагона!При въртене на талигата ,как лостовете компенсират движението?
Mixy:
Някой може ли да даде малко повече инфо за вагоните тип Post-aa?
Интересува ме, кога са се ползвали (в коя епоха) и дали са нещо по-така отвътре или са просто пребоядисани стари Gbs?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия