Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (394/637) > >>

mgirginov:
Интересуват ме разстоянията между стълбовете на трамвайната КМ до 1920 г.

Best Ripper:

--- Цитат на: schatsi link=topic=268.msg100863#msg100863 date=1442472858 ---...в крива (не S)... та затова Копривщица е най близо...все пак отново Благодаря !

--- Край на цитат ---

Гара Вакарел е също в завой.. С 3-4 коловоза..  И с наклон, и то май двустранен... И е най-близо...  :pleasantry:

https://www.google.bg/maps/@42.5552004,23.7075991,1596m/data=!3m1!1e3  :hi:

Mixy:

--- Цитат на: schatsi link=topic=268.msg100854#msg100854 date=1442416421 ---Имаме ли  българска гара изцяло в крива с три или четири коловоза ?

--- Край на цитат ---

Имаме и ти е съвсем наблизо. Даже можеш да отидеш пеша до нея от вас. Крайна е, с 4 коловоза и изцяло в широк завой  :yes:  Сещаш ли се коя е?  ;)

mitko0888:

--- Цитат на: mgirginov link=topic=268.msg100865#msg100865 date=1442480746 ---Интересуват ме разстоянията между стълбовете на трамвайната КМ до 1920 г.

--- Край на цитат ---

При построяване на трамвайната мрежа в 1901. г. разстоянието между окачванията е било 35—40 м, вследствие на
което е имало големи провеси и при голяма скорост на влака токовзимането не е било добро. При премахване на
носителните стълбове от средата на улицата се преустроява и окачването на тролейната жица, така че разстоянието
между 2 окачвания се намалява на 12-15 метра, с което се постига много добро токовзимане.

Отначало токовзимателят на трамвайните мотриси е бил тролей с ролка. Едва през 1924. г. се преминава към
токовзимател с плъзгач. При токовзимател с ролка тролейната въздушна жица е била с кръгло сечение около 50 квмм.
На местата, дето жицата е била окачена на изолаторите, закрепването е ставало чрез запояване, поради което
спояване жицата се е отвръщала и скъсванията не са били рядко явление. През 1927. год. се минава към профилирана
жица, чието закрепване става чрез затягане с клеми без загряване за запояване. Сечението на тролейната жица е сега
80 и 100 квмм, в зависимост от натоварването на съответния участък.

Това го имам свалено от някъде, за съжаление не съм си записал от къде. Май е от Стара София.

Mixy:
Какъв е първият вагон след локомотива на снимката?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия