Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
Величко:
Миниатюрните дървени къщички са изработени на ръка и украсени с Венци(?). Малки фигурки се показват от прозорците, а сред тях е и мъж в униформа с лента със свастика на ръкава, отдаващ хитлеристки поздрав, пише Bloomberg.
В една от сградите с размери на кутия за обувки има магазини, а друга е обградена от балкони и цветни саксии. Всички те може би са част от модел на железница, притежаван от Херман Гьоринг - дясната ръка на Адолф Хитлер и главен командир на Луфтвафе, германските военновъздушни сили. Той притежавал два модела на влакови композиции, покриващи площ от 400 кв. м във вилата му.
"Тези къщи могат да бъдат датирани от 1933 и 1945 г.", обяснява Франк Бесеке, правен експерт, работещ за германското правителството. "Имаме и много други неща, принадлежали на Гьоринг, което предполага, че и тези вещи може би идват от Каринхал", допълва той. Има предвид дома на райхсмаршала в северната част на Берлин.
Днес те се съхраняват в държавен склад в Берлин, където експерти проучват чия собственост са били куп картини, скулптури и други предмети. Някои са били откраднати от еврейски семейства, други принадлежали на нацистки лидери.
Гьоринг бил пристрастен към морфина и оглеждал лъвове като свои домашни любимци. Играел си с изумруди, които прехвърлял из джобовете си, и натрупал огромно количество откраднати произведения на изкуството. Освен всичко останало той обичал и играчките. Снимки показват как той демонстрира влаковите си макети на свои гости, сред които са Хитлер и унгарският лидер Миклош Хорти, в мазето и тавана на Каринхал.
След като мести колекцията си в Бавария, Гьоринг нарежда Каринхал да бъде взривен, за да не попадне в руски ръце. Съдбата на влаковите макети е неизвестна.
Съдбата им в момента се проучва от Федералната служба за централни услуги и неразрешени имотни въпроси в Берлин. Сред задачите ѝ са да урежда искове за компенсация и реституция от жертви на нацистки кражби, както и от хора, чиято собственост е конфискувана от комунистическия режим в Източна Германия.
Службата е наследила и около 2300 непотърсени картини, графики, скулптури и артефакти, както и 10 000 монети и книги от складовете на съюзническите сили в края на Втората световна война. До момента са проучени 1900 произведения на изкуството, като 41 са върнати на наследниците им. Повечето са отстъпени на германски музеи и могат да бъдат разгледани онлайн.
Adrian:
какво означава това 'р' ? pach ??!
D2:
Локомотив серия 43 с реостатна спирачка/тяговите двигатели преминават в режим на генератори и произвеждат ток,който се консумира от съпротивления и се получава спирачна сила,колкото по-вече съпротивления се включват,толкова по-вече се увеличава спирачната сила.Има ефект при бързи и пътнически влакове,за регулиране на скоростта в по- продължителни наклони/ Същата спирачка имат ЕМВ 32 и 33.
pach:
Един наивен и лаишки въпрос към специалистите по парна тяга.
На това клипче, локомотивчето (бъдещо Т3 струва ми се), на третата
водеща колоос допълнителната щангичка към оста върти някаква мазилна помпа ли?
(вижда се ведърплан на 5 мин и 10 сек)
https://youtu.be/78Rl6BWoQp0?t=257
Щото виждам такава горе над пътеходното свързана също чрез система от няколко малки щанги,
зацепени на втората водеща колоос...Ако това горе е помпа - гледам че има някакво лостче което прави пълен
оборот на няколко етапа. Тук някъде, някой беше пояснил какво е точно но аз нямам спомена... :blush2:
Сaprycorn:
--- Цитат на: pach link=topic=268.msg101072#msg101072 date=1443677231 ---Един наивен и лаишки въпрос към специалистите по парна тяга.
На това клипче, локомотивчето (бъдещо Т3 струва ми се), на третата
водеща колоос допълнителната щангичка към оста върти някаква мазилна помпа ли?
(вижда се ведърплан на 5 мин и 10 сек)
https://youtu.be/78Rl6BWoQp0?t=257
Щото виждам такава горе над пътеходното свързана също чрез система от няколко малки щанги,
зацепени на втората водеща колоос...Ако това горе е помпа - гледам че има някакво лостче което прави пълен
оборот на няколко етапа. Тук някъде, някой беше пояснил какво е точно но аз нямам спомена... :blush2:
--- Край на цитат ---
Да! Лостовата система от трета колоос задвижва именно мазилната помпа. Тази система Васята я прави на локомотивите в НО много сполучливо! Другите лостове, задвижени от втора колоос не знам какво точно задвижват.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия