Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (407/637) > >>

bdz43r:
Особеното при събирането е, че на двуцифрените числа се събират двете цифри поотделно.
Ако се получи 6х2=12, след това се събира 1+2=3.

Mixy:
Превозва ли се у нас с ЖП транспорт някаквъв вид руда? Желязна или медна руда? Знам, че имаме находища и че големите преработващи комбинати в миналото са стрoени в близост до мините, но сега как стоят нещата в рудодобивната промишленост? Още ли добиваме руда или внасяме отвън, ако въобще големите заводи още работят? И ако има такъв ЖП транспорт, с какъв тип товарни вагони се вози рудата? Eaos?

Величко:
Здрасти,
има все още работещи заводи, дори шефа на КЦМ стана "мистър икономика" преди няколко дни, а в завода работят около 2000 човека :good:
Пирдоп също работи! Там се преработва медната руда. В КЦМ основно цинк и олово, и съпътстващите ги метали в тях. Произвеждат и сярна киселина, която се извозва от едни доста убави цистернички :spiteful:
Преди няколко години КЦМ купи мисля мина Рудозем, ако не бъркам, но със сигурност имаме и наша руда, която се вози основно от Eaos-и и други товарни вагони. Иначе основния внос в момента е от Сърбия. Преди беше от Чили и тн.

Petko Ivanov:

--- Цитат на: Mixy link=topic=268.msg102148#msg102148 date=1449219914 ---Превозва ли се у нас с ЖП транспорт някаквъв вид руда? Желязна или медна руда? Знам, че имаме находища и че големите преработващи комбинати в миналото са стрoени в близост до мините, но сега как стоят нещата в рудодобивната промишленост? Още ли добиваме руда или внасяме отвън, ако въобще големите заводи още работят? И ако има такъв ЖП транспорт, с какъв тип товарни вагони се вози рудата? Eaos?

--- Край на цитат ---
В "Дънди Прешъс Металс Челопеч" се произвежда медно-златен концентрат, който се транспортира с влакове на "ДБ Шенкер" до Бургас. Ето един такъв влак:
http://railwaymodeling.com/gallery/displayimage.php?album=269&pos=13

pach:
Тука "изникнаха" два въпроса...

1. Значи ли това, че на гара Габрово е имало обръщателен кръг (макар и ръчно задвижван)
и ако "да", тогава къде горе-долу в района на коловозното развитие е бил?


2. Някои може ли да ме "светне" по въпроса, за типа и модела на тези товарни вагони.

Благодаря на всички, които ще ме ориентират!  :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия