Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (438/637) > >>

stivi1504:
Здравейте отново!

Мите,
аз имах същия проблем с  някои вагоните, и го оправих като сложих няколко грама, станаха по-тежки, и пружинката на куплунга вече не ги изкарваше от релсите. Трасето ми е напрвено както трябва, смисъл има си лек наклон на завоите и т.н. Проблемите със саморазкачването го реших на доста от вагоните ми, когато сложих курцкуплунга. И тогава няма нужда от тежести.
Поне при мен беше така. Не оспорвам, че проблемът не е в трасето, както ти казваш, но все нещо трябва да ги кара да се саморазкачват. Аз съм начинаещ в тази сфера и може да не съм направил нещо като хората, макар че всичко съм гледал да се прави както трябва :drinks:
Но има и още нещо. На Пико линиите са с голям радиус, и когато вагоните завиват се разкачат лесно, заради това, че пружинката "стяга" и приближава вагончетата един към друг. Та  преди да сложа курцкуплунзите  на пътническите вагони, непрекъснато се разкачаха, а са чисто нови. Много ме дразнеха, но сега нямам проблеми. ;D ;D

mitko0888:
Стиви, специално върнах два "нормални" куплунга на три вагона: 10, 14 и 30 см. На права, както знаеш, между челата на куплунзите има някакво разстояние (около 2 мм може би). В крива 380 мм (от старо пико) този луфт изчезва напълно, челата се допират от вътрешната страна на кривата, но пружинките на ККК въобще не са задействани. С роко КК естествено пружините се задействат и изхвърлят куплунга малко напред. Но с нормален куплунг не виждам защо и как вагоните да излизат от релсите ... Признавам си че аз сменям веднага куплунзите с Роко, но снощи и днес специално си поиграх да върна оригиналните куплунзи. Старт сетовете трябва да са с R2 - 420 мм май беше на пико, затова мерих на старите релси с 380 - няма  проблеми. Имал съм само един случай на "изхвърляне" на вагон, но то беше с Роко КК, при Р 380 и при изрично написано че лока е за R420 мм. С нормалните куплунзи изхвърляне не мога да си представя как ще стане. Може да има разкачане, много лесно се постига ако не се внимава с вертикалните криви и пречупване от хоризонтално в наклон. Също така може и да излезе някой дълъг двуосен вагон, ако релсите не са хубаво на равно, т.е. в една точка ако има пропадане. Но за това трябва да борите трасето, а не да мъчите вагоните ...

Сигурно така си мисля защото никога не съм сглобявал и разглобявал на пода релси от ново пико ...  :sorry:

Best Ripper:
Проблемът не е само в куплунга, а и в кинематиката. Много често при завой раздалечаването между вагоните се явява недостатъчно, когато се ползват курцкуплунзи /които иначе на правата изглеждат супер/. Аз така се прецаках с едни мерклински куплунзи, които реших да слагам на всички вагони. И се установи най-безсрамно, че само кинематиката на вагоните на долнопробния Мерклин достатъчно добре раздалечава при завой, докато разни Пико, Роко, Флайшман и прочие са пълен цирк - непрекъснато оплитане на куплунг-буфер или заклещване на два буфера, вследствие на което дерайлиране и обръщане на вагоните. Единствено идеално паснаха на едни двуосни товарни вагони на Роко заради късата им база. Наложи се да връщам обратно старите куплунзи или да редувам вагоните във влака...

kossis:
Митко, много си писал, но Стиви е прав !!!

Въпросните вагони, са леки макар че в шасито им има тежест, имат яки пружини и са с голямо междуосие за двуоска. Ако бяха четириосни с въртящи се талиги, нещата нямаше да са така и вагона нямаше да прави щуротии.

Първо вървеше по Роковските Геолайн- Р3, а вътре набих старото Пико което очевидно се събира и явно е Р2. Та и на двете линии, вагоните се разкачат !!!
Разкачат се когато влезнат в кривата -пружинките не се разтеглят и теглича остава прав-халките на двата вагона се надигат от остро-получилият се ъгъл и се разкачат. Ако имаше талига която да се завърта, това нямаше да се случва или ако пружините бяха по меки. В случая тежестта на вагона незнам с какво би помогнала тук ?

Та и по Р3 и по Р2 ефекта е един. Също когато вагоните преминават през стрелки и особено назад - дерайлират, а така също се случва и напред. Това вече е проблем на тежестта им и яките пружини на тегличите които не се местят изобщо, а така също на голямото междуосие и по големият борд на колосите. Добре изглеждащи, но доста неоразмерени вагони с лоша кинематика.

Сглобявам ги на земята, но освен прахта и космите на жената, друг проблем няма !  :) Нямам и место !

Други по скъпи тегличи едва ли ще купя, просто защото и сега се движа по ръба на финансиите си. Жена, Дете, Вила с басейн там, Въздушни пушки-ПЦП и накрая тези влакове. Само на една нормална заплата ?! Направих си кефа да купя от Липето два старт сета, от ОЛХ Парни локове и цифровах един сам. Та има 3 цифрови в момента с купените от Липето.

Забравих за на Лидл инструментите за вилата и тук. И там ми заминават едни пари.
Та вие се занимавате само с това, а аз ..............

Ако има место, ще направя макет, но засега ми се губят две неизвестни от уравнението- пари и место.

Мисля да огъна на някъде тия халки на вагоните и да ги накарам да не се разкачат.

=============

Best Ripper е напълно прав- оплитат се в стрелките- буфери и тегличи- лоша кинематика 100%, лошо Пико ! И в електричката ми сложили лампи тия. Ако изгорят ще сложа по два диода на посока. Че сега са заели двете функции с по една крушка за фарове само ?! :diablo: :angry:

TheJackal:
В мащаб ТТ 1:120 този проблем е решен отдавна, въпреки че пак се среща в разликата на куплунгите на различните производители. За парните и дизеловите локомотиви ползвам пружина от запалки или разменяме местата на пружините особено на парните, там където са водещите колела на локомотива. При дългата база - четири осните, в една тема Пламен бе споменал , че са прави от дърво - кубче нещо като нивелир (релса - закачалка), продава се и готово, по този начин се изравнява височината на куплунга. Друг проблем са и кривите релси - неправилното им съхраняване, огъване и прочие. За Н0 1:87 мащаб предполагам, че пружинката е твърда.

Kossis, що си даваш парите за тези боклуци от Лидъл, дето ги пускат там ................  :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия