Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
			pach:
			
			
Ровейки се из "задочните репортажи" на Георги Марков,
попаднах на сайт пълен с информация ( ако можете да си я отсеете) от миналото на България и в частност, на София.
Впрочем препоръчвам сайта на Хетцера (Любо) защото по нещо
ми напомня на неговите писания и нескриваната неприязън
към "другарите комунисти".
Та във връзка с този сайт попаднах на малко информация
как е построен "стария" мост "Чавдар". Освен всичко друго,
той се оказва построен на мястото на другата царска гара
в София - тази която е обслужвала царското ни семейство 
директно от двореца в центъра на града, за разлика от другата
Царска гара - онази в с.Казичане, обслужваща височайшата особа с двореца "Врана".
Та питането ми е - имате ли някакви сведения по въпроса?
Ще е интересно ако тази царска гара не е копие на онази в Казичене ( каквито непотвърдени сведения има).
И въобще всичко по този въпрос,
ще е хубаво да се събере тук в този форум!!!!
 bg&flag
ПП. Ето и разказа за моста "Чавдар":
http://izsofia.blogspot.bg/2014/11/1950.html?m=1
		
			gregary:
			
			Една дългогодишна очаквана придобивка си дойде на мястото :)
Fleischmann 6152.
Лошото е, че листовка дойде без подробно описване за свързване на тоците.
Та, питането ми е:
Как се свързват показаните жици? Предполагам някои са за захранването на моторчето на обръщателя? Други са за + и - на релсите. Но, кои точно?
Също, трябва ли да се сложи и уред за смяна на поляралитета?
		
			pach:
			
			Като начало ето една опростена схема:
Честита нова атрактивна придобивка.
Поляритета на платформата би трябвало сам да се обръща.
И малко пояснение ...
Мотора е DC и се върти в съответната посока ако заключващият електромагнит е сработил.
Всичкото управление е през диоди. 
Това е за аналогов режим.
Червен проводник.........Двигател( в посока на...)
Сив проводник...............Общ за двигател.
Жълт проводник............Двигател ( в обратна посока....)
Оранжев проводник......Електромагнит за заключване към коловоз.
Оранжев проводник......Електромагнит за заключване към  коловоз
Електромагнита е АС.
ПП. при теб оранжевите са двата жълти един до друг проводника.
ПП2. Ако пулта за управление към определен коловоз не освобождава електромагнита, АС-то се пуска през един бутон (не ключ) който натискаш само за да ти тръгне платформата да се върти. Щом стигне следващ коловоз електромагнита ще ти заключи пак. Тоест ако трябва пак натисни бутона. Но това в случай че пулта ти не го върши това ( има стари версии).
		
			mitko0888:
			
			ето ти цялото описание. Честито! Пише че е за всички въртелжки с буква С накарая. Виж твоят дали е такъв, ако трябва прозвъни всяка жица до къде отива. Цъкни тук, има и други схеми.
		
			gregary:
			
			Благодаря момчета!   :good:
Чукча писател, а не читател от моя страна  :haha: Същата листовка я имам, но къде съм гледал (блеел и тем подобни, само аз си знам... :) )  
Здраве да е, шъ почерпя... :drinks:
Врътнах пробно няколко оборота :bb:
		
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия