Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 764638 пъти)

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2280 -: 02 Април 2017, 19:04:38 »
Благодаря

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2281 -: 03 Април 2017, 09:42:17 »
Цитат на: j.k.kolev link=topic=268.msg107230#msg107230 date=1490904787
Дали това в дясно, не е остатък от обръщател?
http://kolev.piwigo.com/i?/uploads/e/2/l/e2law7h0om//2017/03/30/20170330220433-e61c0122-xx.jpg

Имайки предвид мястото до стълба насреща е много вероятно да е бил точно там.Зеленината очертава „коритото“ на обръщателя.По мой детски спомени в обръщателя влизаше само един коловоз.Имайки предвид ,че въпреки гарата да е крайна тя има две гърловини,което е достатъчно основание да няма други изходи от кръга.Трябваше,когато бяхме там да огледаме по-обстойно,но пък това е втори повод да отидем пак,още един освен ретрото 32 серия вече  :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2386
  • Рейтинг: 976
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2282 -: 03 Април 2017, 13:43:10 »
Мястото до стълба, че и по-нататък, е било с коловози - контейнерен терминал. Дори на гугъл земята има карти от 2009, качеството е учудващо добро и се вижда много ясно, че коловозите продължават в няколко групи в тази посока, както и няколко крана на различни места, от тези които се движат по релси - като че ли се наричат козлови кранове, или мостови .... След това последната част от това разтоварище е заравнено и е дадено за Лидъл (май).
Снимка с част от обръщателя има няколко страници по-назад, от 1927, с един парен 19 на него. Единственото, което намерих е, че е бил от най-големите у нас - 18 метров. И един "спомен", на който не знам доколко да вярвам, че е бил "от италианските, с нитове". Почти сигурно не е имало "ветрило", имал е само един вход или най-много два срещуположни. Гарата откакто е построена е трябвало да може да обръща локомотивите, които са стигали до там, а не да обслужва голямо депо, както напр. кръгът в Бургас. Най-вероятно е бил точно на това място, впоследствие е премахнат и са построени / удължени товарните коловози за да направят контейнерния терминал, който по наше време е скъсен наполовина. Но може и да е бил и до входа на гарата, в страни от гърловината, там където сега се влиза за някакви складове. Ако ходите на място, проверете и там, на разни снимки май се виждат някакви остатъци от релси.

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2283 -: 19 Април 2017, 18:22:11 »
Някой пази ли файла с лепеката за Тауруса?  :hi:


refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2284 -: 19 Април 2017, 19:37:17 »
 :spiteful: :victory: :sarcastic:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2285 -: 24 Април 2017, 12:22:46 »
Понеже в една друга тема стана въпрос за пътнически вагони 4-та класа, някой може ли да разясни разликите в класите? За сегашно време първа и втора ЖП класа смятам, че са ясни, но за по-ранни епохи как е било? 4-та класа въобще имало ли е къде да седнат?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2286 -: 24 Април 2017, 12:53:08 »
Да започнем с първа класа. Задължително купеен вагон с четири седалки в купе, тапицирани с плюш. След 1920 година изцяло първокласните вагони са много малък брой. Преобладават смесените 1/2 класа. При втора класа седалките в купето са 6, тапицирани с изкуствена кожа и купето е по-късо в сравнение с 1-ва класа. След 1928 година германските железници използват 1-ва класа само за бързи и експресни влакове. Трета класа е най-разпространеният вагон до 1956 година в цяла Европа. При безкупейните 3-то класни вагони, дървените пейки са разположени по схемата 3+2, т.е. до едните прозорци имаме шестместни сепарета, а до срещуположните прозорци имаме 4 местни сепарета. Вагоните с купета 3-та класа имат дървени пейки за 8 места в купе, като единствено облегалката за главата е тапицирана с изкуствена кожа. Третокласното купе е по-късо от това на втора класа. Тук е любопитно да се отбележи, че първите три доставки на четириосни третокласни вагони за БДЖ, са с по 10 места в купе( всъщност пейката не е разделена нито с подлакътници нито с облегалки за главата). Четвърта класа се използва от железниците на Прусия, Саксония, Бавария и Вюртемберг, както и ДРГ до 1928 година САМО за крайградски влакове на къси разстояния. Има различни конфигурации на вътрешно обзавеждане, при някои пейките са разположени по дължината на вагона (както при метрото),при други пейките са по схемата 3+2, но и в двата случая няма облегалка за глава.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2287 -: 24 Април 2017, 13:09:28 »
И малко допълнение. За първа и втора класа вътрешната облицовка на вагоните е изпълнена с махагонов или кленов фурнир, докато за трета и четвърта класа облицовката е шперплат, боядисан в сиво-бежаво.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2288 -: 24 Април 2017, 13:13:42 »
И като се заговорихме за този вид вагони "Donnerbüchsen" - (МЕЧТИ), въпросът ми е следния: кой е най - подходящия локомотив за тези вагони или други локомотиви, които биха могли да теглят или са теглили такава композиция?  :hi:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2289 -: 24 Април 2017, 13:41:05 »
Стефчо, за не знам кой път задаваш подобен въпрос и не знам за кой път ще трябва да ти отговоря по един и същ начин. Локомотивът за влака се назначава съобразно теглото на влака и неговата дестинация. Не е все едно да караш по равната като тепсия Прусия или по стръмните, изпълнени със завои маршрути в Бавария или Тюрингия. Едно е влак с три каручки, друго е с 12.
Знам, защо питаш - да си оборудваш твоята композиция с подходящ лок. Слагай P8(BR 38) и живей спокойно :buba:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2290 -: 24 Април 2017, 13:59:07 »
Жоре, да, това е една от причината да питам едно и също, за да си окомплектовам композицията. Но идеята ми идва от следното: в ютуб има клипчета на тези вагони с БР 52, както и ти казваш с БР 38. Това хубаво, но, ако на гарата не е имало обръщател и изтеглителен коловоз то тогава би следвало, че локомотивите които са теглили тези вагони са биле без тендер БР 64 / 74 / 80 / 81 / 86 / 92. Е, за те това питам, а публична тайна е , че аз не си падам по този тип локомотиви - Tenderlok, които нямат въглищарник, искам да е Schlepptenderlok. Като руснаците съм - всичко трябва да е голямо! ;D
« Последна редакция: 24 Април 2017, 14:04:12 от TheJackal »

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2291 -: 24 Април 2017, 14:57:47 »
Ми, щом те кефи лодката, пиши я дежурен локомотив в депото и понеже 74-ката е влязла в работилницата за ремонт на въздушната помпа, пращай лодката на влака и давай две крила.
Лодката можеш да я замениш с 41-ца, 50-ка, 03-ка и дори с 56-ца. Въобще каквото е свободно, в твоя случай без Stammzug. Изразът си е дойчовски и се отнася за постоянна композиция от вагони, при тебе и локомотив.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2292 -: 24 Април 2017, 15:13:40 »


« Последна редакция: 24 Април 2017, 15:17:51 от Adrian »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2386
  • Рейтинг: 976
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2293 -: 25 Април 2017, 00:38:07 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg107483#msg107483 date=1493025766
Понеже в една друга тема стана въпрос за пътнически вагони 4-та класа, някой може ли да разясни разликите в класите? За сегашно време първа и втора ЖП класа смятам, че са ясни, но за по-ранни епохи как е било? 4-та класа въобще имало ли е къде да седнат?

Като малко допълнение към написаното от Ясен: четвърта класа изчезва през 1928 г. и всички D вагони стават автоматично Cd - трета класа, ама да си личи че е била четвърта. трета класа си остава трета, втора си остава втора. Първа класа има само в големите вагони. За късите вагончета напр. прозорците са 600 мм за 4-та, 800 мм за 3-та и 1000 мм за 2-ра класа. За втора класа става задължително (от 1928) при влизането във вагона да влезеш първо в закрита площадка, и от нея в салона. Също така има голямо значение дали една класа е от Eilzug или от Personenzug (Schnellzug, D-Zug, FD-Zug) - комфортът и изпълнението в купето е различно.

След това в ДБ изчезва и трета класа - май беше в 1956. 1-ва и 2-ра класа стават 1-ва, трета става втора.

А за локомотивите с гърмящите вагончета - BR64 (защото и аз имам такъв), BR24, виждал съм и снимки с BR86, както и от старите модели. След това започват и с дизели - V20 и V36 (заради тях се преработват с печки), в по-ново време с V60 и V65. BR74 се връзва по-скоро с купейни дву и триосни вагони.

След като има снимки на BR01 с товарен влак - всичко може.


TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2294 -: 25 Април 2017, 18:31:08 »
Жоро, я като си толко светнат, кажи каква машина е това и за какъв влак?
http://media.snimka.bg/s1/5865/037973931-big.jpg?r=0