Не зная как се правят тези сметки, но е жив факт, че от как има Т-72 в БНА до ден днешен се ползват само на 4-осни платформи. Mасата му е около 40 тона, което май идва да е следно по 10т на к/ос. Не виждам проблем ?!
Не се сещам точно как се водят платформите, но беше с дъгъг индекс. Нещо от рода на Smmps 
Ей сега ще ти кажа как се правят сметките, сигурно ще е по-дъллго, ама щом не е ясно:
Взимаш един четириосен вагон - платформа:

На буквата С - (20 тона на ос) има написано 57.0t, т.е. вагонът празен тежи 23 тона, товарът - 57 тона, 23+57 = 80, 80 / 4 прави 20 тона на ос
На буква А пише (я да го сметна: 16 тона на ос - буква А по 4 оси прави 64 тона макс маса на вагона. 64 - 23 тона тара прави 41 тона). На снимката си е естествено 41 тона.
Ако беше 15 тона на ос: 4 * 15 = 60 (макс. маса). 60 - 23 = 37 тона товар.
Около и малко под 40 тона е масата на празен Т72. От версиите Б и М, с допълнителната реактивна защита отива малко повечко - до 44. Румънското производство е 50 тона снаражен.
И затова написах че Т72 в ГДР (около 40-42 тона празни в тяхната модификация) надвишава 37 - 40 тона, които могат да се возят от платформа със собствена маса 23 тона и натоварване 15-16 т/ос.
(42 + 23) / 4 = 16.25
А в БНА тези (40 (42) тона +23) / 4 са доста по малко от разрешеното натоварване в нашата мрежа, и естествено се возят на четириосни платформи.
ПС: Smmps има тара 20 тона и носи до 60 тона товар