Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
gregary:
off - topic:
Има един лаф:
- Как наричат хората, които пазаруват в МОЛ-а?
- МОЛци!
:drinks:
Mixy:
Каква е тази грозна цепка дето минава през цялата кабина на ICE 4?
toniemi:
--- Цитат на: Mixy link=topic=268.msg110785#msg110785 date=1519333734 ---Каква е тази грозна цепка дето минава през цялата кабина на ICE 4?
(Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
Сигурно кабината се вдига като на товарен самолет за по-едрички пътници :lol: :yahoo:
Lokomotion:
И аз съм се чудел за причината за странната цепка зад кабината.Като разглеждах различни снимки в нета стигнах до заключението, че кабината се изработва от композитни материали за намаляне на теглото. Най-вероятно се изработва от външен доставчик и се доставя готова в завода за окончателно сглобяване с тялото на крайния вагон. Ето една снимка на процеса на сглобяване на тялото на вагона с кабината:
pach:
Наклона на задният ръб идва не само от аеродинамиката,
а за това да има по-голяма площ на сглобявяния ръб
с останалата част от коша. Нищо не пречи да е и вертикален,
например по първото вертикално ребро на носещата конструкция,
но тогава ще има по-малка площ и съответно по-малка
устойчивост на огъване, усукване и т.н. на кабинния модул.
Предполагам, че така се и разпределя натиска от челния
въздушен поток обтичаш кабината и отклоняваш се в страни от
влака.
Пък и такъв ръб от страни, под наклон освен, че чисто визуално
подчертава аеродинамичната форма, прави ламинарния поток от завихрен въздух, да не действа едновременно по целия
жлеб. Тоест както казах в началото , тук все пак има не само аеродинамика, но и тя е от значение.
ПП. Не бих се учудил по този начин да се избягва и характерно
звуково свирене при жлеба от ламинарния поток.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия