Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
pach:
Също и по профила на покривите и още доста детайли.
Най-добре набързо да прочетеш, пдф към който даде линк
Стефан (чакъла) при представянето си на туристите река.
Там доста добре са изредени разликите между вагоните от
тип "В", "Y" и "Y/B70".
zazo:
Глей ся как ще се самоцитирам :lol: :blush2:
--- Цитат ---В действителност това не са обозначения на типове вагони произвеждани от дадена фабрика, а обозначения на техническите изисквания на съответната организация ОСЖД или UIC. Съвсем накратко според UIC тип X и Z са за 26,4 метрови вагони, а тип Y за 24,5 м. От друга страна според ОСЖД тип А е за 26,4 м., а тип Б за 24,5 м. В този смисъл има различни видове вагони, произведени от различни фабрики в различни държави, като всичките отговарят на даден тип, макар и да имат съществени различия в много отношения.
В ГДР през периода 1962-1964 г. се произвеждат вагони отговарящи на изискваниятана ОСЖД тип Б, пълната им класификация в Германия е: Einheitsreisezugwagen (OSShD Typ B). От 1965 г. вагоните са доразвити и приведени в голяма степен към изискванията на UIC туп Y и съответно са обозначени като: Einheitsreisezugwagen (UIC Typ Y). През 1969-1970 г. е проектиран поредният тип вагони с дължина 24,5 м., които отговарят още по-точно на изикванията на UIC, като имат някои съществени изменения спрямо предишните два типа, макар че продължават частично да отговарят и изискванията на ОСЖД тип Б. По тази причина са обозначени като: Standardreisezugwagen (Y/B70). В България са внасяни и от трите производствени разновидности, предимно първокласни, спални и кушети. Най-лесният начин да бъде определен даден вагон от коя разновидност е следният: OSShD Typ B - кошът е прав без скосявания при вратите, решетките за вентилацията са на покрива; UIC TypY - кошът е със скосявания при вратите, решетките за вентилацията са все още на покрива; Y/B70 - вагонът е със скосяване, решетката на вентилацията е от едната страна на коша, в средата под прозорците. Разбира се има и множество други разлики, които не са толкова забележими.
http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=117
--- Край на цитат ---
pach:
--- Цитат на: gregary link=topic=268.msg111216#msg111216 date=1522185768 ---Някой ползвал ли е услугите на INTERRAIL ?
Оказа се, че цените в интеррайл са ориентировъчни.
Има ли някакви впечатления?
ЦЕНИ 2018
--- Край на цитат ---
Това е европейска програма насочена изключително към
развитието на вижданията, мисленето и т.н на младите хора
от Европейската общност.
Туризъм, впечатление и контакти.
Програмата е изключително и само за 18 годишни младежи и девойки.
Предоставя нещо като специална кредитна карта със заредена
сума в евро, благодарение на която, младите хора могат цяло
лято да пътуват безплатно в рамките на съюза.
Предварително се определят четири страни които да бъдат
посещавани. Тази година са Франция, Австрия, Германия и Полша
( не съм сигурен).
Фонда за 2018 година който е заделен по програмата е 12 млн.евро. Понеже е стартираща програма, ясно че няма да може
да стигне за всички желаещи, тази година и ще се тегли томбола
между всички заявили ( от България май са вече над 8000!)
младежи и девойки, но само на 18 години.
В програмата по-млади не се допускат ( непълнолетни са)
както и по-големите ( 19 годишни!) защото се счита, че вече са
студенти, които участват в други стимулиращи програми.
Практически на изтеглилите късмета в томболата, ще получат
въпросната кредитна карта с която могат чрез влакове, да
посетят и пообиколят изброените страни от Европа.
За догодина всички се надяват, след евентуалния успех п
на 2018,
програмата да обхване все повече младежи , като целта е до пет
години да е валидна за всеки на 18 години член на Европейския
съюз, като съответно и паричния фонд да нараства постепенно
до необходимото количество.
Не ми стана ясно с каква сума ще е заредена въпросната карта.
Валидна е само за влакове ( не и за друг вид транспорт),
а храната и хотелите си се поемат от младите хора
( хосписи и закусвални бол).
За повече подробности може да изгледате предаването от вчера
(неделя 27 май) от 12.30 часа по БНТ-1, със заглавие "#ЕВРОПА"
на страницата на телевизията.
:hi:
Интересно, че не е включена Албания ( те влакове имат ли?)
но пък има и Турция!
pavlinbg:
Здравейте! Имам един въпрос свързан с мащаба H0e, който все повече започва да ми харесва. Ясно ми е, че H0e е теснолинеен на Н0 и е с междурелсие 9 мм., както N. Но все пак, съпоставими ли са изцяло размерите на моделите в Н0е с тези в N и удачно ли е да се използват в макети, които са в N?
gregary:
Между HOe и N няма съпоставка. В случая, сравняваш двата мащаба и не е удачно да се ползват в макет. Единственото " общо" е междурелсието (9 мм.), но траверсите в HOe са по-големи и с по-голямо разтояние... :drinks:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия