Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (512/637) > >>

jopeto:
"https://youtu.be/2BvKvOKjZwA"
Тоя, от клипа поне да си беше изрязал ноктите!  :blink: :bad: :bad:  Б_х, М__к__у!!! :stink:

София 70:
https://www.aliexpress.com/item/90pcs-lot-1-87-Model-Train-ho-scale-DIY-special-turnout-sleepers-architectural-model-material-Free/32639670460.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.703c2e0ex1kY4I

Моля, винаги добавяйте уточняващ текст към линковете, които публикувате!

Dispatcher

pavlinbg:
Здравейте! Имам въпрос свързан с вагоните тип  Y/B70.


--- Цитат на: zazo link=topic=268.msg111596#msg111596 date=1525196943 ---Глей ся как ще се самоцитирам  :lol: :blush2:

--- Край на цитат ---

Защо при условие, че вагоните тип Y/B 70 са с дължина между буферите 24,5 м., както е отбелязъл zazo, в буквените означения на някои  модели на "Тилиг" (кушет на БДЖ от Балкан експрес 2 и кушет на БДЖ с арт. N 74754 и двата серия 5940)  има и буквата "m", което ще рече дължина повече от 24,5 м.? Например както е в случая Bcme. Това някаква грешка на Тилиг" ли е?  :scratch_ones_head:

mitko0888:
Буквата m е въведена по различно време в резличните администрации. За съжаление нямам документ как е било това в БДЖ. Мога да цитирам какво става в Германия.

В DB тази буква се въвежда през 1952 г. за да отличи "вагони по-дълги от 24 метра" от по-старите типове, някои от които доситгат до 22 метра. До тогава m се е използвало за друга (средна врата и т.н.). Пак по това време не е имало Х и У вагони, съответно никой не е мислил да разграничава 24.5 от 26.4 метра, а новите дълги вагони в Германия са били 26.5 или 27 и нещо. В последната редакция (за която имам нещо писано) от 1976 г., буквата има пак същото значение, > 24 метра.

В DR буквата m е въведена 1967 и има същото значение: "вагони по-дълги от 24 метра". Със сигурност в проспектите на Гьорлиц от 70-те вагоните са с буква m накрая, въпреки че са У вагони а не Х.

m означава по-дълъг от 24.5 метра в стандартите на DBAG от 1994 г., след обединението на двете немски железници, и вече с тази буква се разграничават Х от У вагоните. Може и тази промяна в значението на буквата да е станало и по-рано, но в немската книжща която имам не е написано нищо по въпроса.

Кога точно това е въведено у нас - не знам, но означението Bm, Bcm си е вярно за нашите "къси" вагони около 1980-те години.

pavlinbg:
Интересно, че при "Оптимата" (арт.N 74519), който също е серия 5940, тип Y/B 70, с дата на ревизия - 21.07.2000 г., липсва буквата "m" и е само Bce ( вагон 2 кл., кушет, с електрическо отопление). Горепосочените от мен кушети са от същата серия и тип, но с по-стари ревизии - съответно 24.06.1983 г. за кушета от "Балкан Експрес 2", и 17.02.1978 г. за кушета с арт.N 74754. Явно през годините буквата "m" е имала различно значение, както пише mitko 0888, но въпросът в случая е какво?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия