Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
mitko0888:
Очаквам с нетърпение...
Krasi Tankista:
И аз така. :yes: ;D &bgflag
svetljjjo:
Трябват ми съвети за щанги за парни локове.
Мъча се вече доста време да си направя щанги обаче все не ми се получава в смисъл че не се движат както трябва все идва момент в който запъват заклинват се и колелата спират.
Имам локове доста най различни гледах ги те как са направени уж същото правя и аз ама не се получава.
Явно има някакъв чалъм трябва да са на еднакво разстояние колелата ли да са в определена позиция ли има нещо което на мене ми убягва.
Ако някой си е правил сам щанги да сподели опит
Искам да си сглобя и аз едно самоделно парно локомотивче събрано е от най различни части една с една няма да е като хората
ще се задвижва от тендера с него съм готов ама без щанги е много нелепо
Ще съм благодарен ако някой си е правил сам шаси и щанги да сподели опит
pach:
1.(!!!) Разстоянието между всеки отвор до следващия,
трябва да ти е равно на съответното междуосово разстояние.
пример: имаш четири колооси на следните разстояния 22-24-24-26 мм. На такива отстояния трябва да са ти и отворите на щангите.
2. Отворите трябва да са с лек допуск в + спряво осите (винтовете) с които ги закачаш на колелата.
Ако ползваш винтче 1.6 мм х 4, то отвора на щангата е хубаво да е поне 1.7 мм. но не повече от 1.8 мм.
3. Колоосите трябва перфектно да са синхронизирани
чрез зъбните си колела. Когато от горния пример си застопоряваш три колоси четвъртата не трябва също да мърда.
(позволява се 0.1 мм ако всичко останало ти е точно и "дОпуска" на
отворите от т.3 го "поема").
4. не е желателно да имаш "свободна колоос" тоест несинхронизирана - тоест без зъбни колела свързваща я с останалите. Има такава възможност но е висш пилотаж и свръх точна изработка.
,5. Сам си си сетил за позицията при сглобяване - да трябва точките на закрепване на щангата
да са винаги в една хоризонтална равнина. Тоест ако при сглобяване си изравнил тези точки в колосите ( примерно на 90°)
то при изпълнение на горните 4 условия така трябва да са и в точките 180°, 270,° и 0°!!!
Има и още за влизане в наклон, но това е друга бира
....
Сега като си спомня...има и още...
Не трябва да ти лъкатушят радиално, колосите в осните главини примерно.
Тоест точността и липсата на луфтове е от огромно значение...
ПП. сега видях, че тенджера ще ти е с мотора.
Тя става доста дълга и сложна
пп2 при свободно колооси, точността и допускате са от първостепенно значение
KRAKOMOBILA:
Така пускам последната порция снимки относно серия 60/06, като обещавам, че ако и сега някой твърди, че разлика в машините и моделите няма... се отказвам да участвам повече в подобни дискусии. На снимките са два локомотива от серия 60 (Румънска) единият е собственост на Constantin Grup (Rail Cargo Carrier Romania) с номер 60 1566-8 и е с дълга рама, а другият е собственост на Vest Trans Rail и е с номер 60 1647-6, той е с нормалната рама. Локомотивите са заснети в гара Русе Разпределителна и съм се старал ъгъла на заснемане да е сходен за по-голяма достоверност при сравнението. Не искам да прозвуча груб.. но и сега ако някой не открие разликите - да иде на очен лекар. :)
В цял ръст:
60 1647 (нормална рама)
60 1566 (дълга рама)
Кабина 1
60 1647 (нормална рама)
60 1566 (дълга рама)
Кабина 2
60 1647 + 60 1566
Надявам се снимките да онагледяват достатъчно и спора да бъде приключен. :drinks:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия