Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
pach:
По ред...
И аз не съм корифей. Една колоос задвижена, дано в Н0,
да върши работа (заедно със сцепното тегло) щото лока и
аз много го харесвам. Но в ТТ, една задвижена колоос
(BR23-Zoike) значи локомотива да няма плавен ход и да скача
като кенгуро когато остарее и вече не е "точен".
***"
Не си играй с тел (ове) защото това е най-невъзможния материал
за щанги. Ти и точност нямаш така. Щангата се прави от една
пластина (ламарина) като ръбовете и се огъват на 90° за заякчаване на профила. Само така ще имаш точни размери на отворите и между тях
Казах че е желателно да няма свободни колооси, но не че е
невъзможно. Мойте BR01 също са изцяло свободни, но са фабрично израаботени. Тоест точността е от голямо значение!
***
Ако не слагаш зъбни колела между колосите, когато са водещи,
с какво ги свързваш Митко? Кардани, ластици, или само на щангите разчиташ?
:pleasantry:
А това го бях забравил.
- лява и дясна щанга трябва да се разминават на 90° в положенията си. Нито 0.1° повече или по-малко!!! Митко :hi:
- и не трябва колелата да ти се въртят (превъртат) сами по оста си. Цялата колоос трябва да е като един детайл - твърда връзка без хлабини и приплъзвния на едното колело спрямо другото на оста.
Очаквам все пак и истинските корифей да се включат.
Има и други "иширети". Споделете опита си тук!?!
;D
mitko0888:
--- Цитат на: pach link=topic=268.msg115168#msg115168 date=1552630120 ---
***
Ако не слагаш зъбни колела между колосите, когато са водещи,
с какво ги свързваш Митко? Кардани, ластици, или само на щангите разчиташ?
:pleasantry:
--- Край на цитат ---
Всички локомотиви на Роко и Флм, започвайки от стартовото ВR80, всички парни (тендерни), но и дизалови и електрически с щанги (V60, Крокодил и т.н.), имат само една задвижена колоос, а всики останали се задвижват от щангите. Даже на кроодила задвижването е на допълнителния вал, а не на колоос. Както писах, зъбчатки между осите има на моделите от 60-те г. на миналия век, и то предимно на тези от ГДР.
Krasi Tankista:
Само да кажа, че не щангите, а противовесите са на 90 градуса един спрямо друг на всяка колоос. ;D
Пламене, с тези огънати ръбове на щангите само го объркваш. Щангите трябва да съхраняват своята еластичност за да може да завива локомотива. Някои дори разделят щангата на няколко елемента по същата причина. Най - добрият материал е неръждаемата стомана, но може да бъдат от пермалой или алпака. Най - правилният начин за изработка е ецването.
pach:
Нищо не обърквам - той си ги прави от ТЕЛ!!!
А тези ръбове помагат именно да не се огъват щангите.
Страничния разбег идва от допускит в отворите,
както и "плъзгането на щангите" чрез тези отвори
по осите свързващи ги с колелата. Този допуск
е напълно достатъчен за моделите в Н0 и ТТ,
без да заклинват в кривите. "Огъването" и при съставните щанги,
също идва от този допуск, а не че се огъват истински частите!!!
Може би трябва с чертеж или на живо да го обясня... :scratch_ones_head:
Противовесите не са на 90°, ами точно срещуположно
на мястото където са тези оси - за връзката щанга/колело.
Поне в моделните локомотиви. Тоест те са на 180°
Аз говоря за лява/дясна парна машина - обикновенно
щангти им са с разлика 1/4 оборот на ляво/дясно колело
на една колоос...тоест тогава лев/десен противовес
също са на 90°.
Това при двуцилиндровите парни машини.
За три и четирицилиндровите и аз не съм се заглеждал
как са точно ...би трябвало някои от специалистите по парните
да ни "светне" може би
;D :hi:
Krasi Tankista:
Ето как изглежда правилно сглобена колоос за парен локомотив:
Противовесите са на 90 градуса един спрямо друг, гнездата за болтовете, които фиксират щангата към колелото също са на 90 градуса едно към друго. Много се извинявам, но няма парен локомотив с щанги от тел. Аз лично не съм виждал и модел с такива щанги Правенето на щанги от тел е безсмислено занятие и аз в неговото обсъждане няма да участвам. :hi:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия