Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (537/637) > >>

Ndp007:

--- Цитат на: Ndp007 link=topic=268.msg115942#msg115942 date=1557820306 ---Защо на повечето двигатели на мерклин на мястото на едната графитна четка има поставено едно навито.Аз направих чека графитна както трябва да е и с медното работи по добре.Преправено за DC.(Image removed from quote.)

--- Край на цитат ---

mitko0888:

--- Цитат на: Ndp007 link=topic=268.msg115942#msg115942 date=1557820306 ---Защо на повечето двигатели на мерклин на мястото на едната графитна четка има поставено едно навито.

--- Край на цитат ---

Едната четка е нормална, графитна. Другата е от медна мрежичка, която трябва да обира графитния прах и да почиства колектора. Продават се в комплект. Сменят се когато някоя от двете стане по-къса, или с неравна повърхност, или медната мрежичка стане много замърсена.




svetljjjo:
Off-Topic:ето едно пико за 10 еврейчета  ;D фдаже пише че е дигитал което не е сигурно много
https://www.ebay.de/itm/PICO-Diesellokomotive-BR-218-Bahnbau-DB-/312585213637?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&nma=true&si=GDFqZQtadLLiqxxl6eOGRQ0Sl8E%253D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc

Днес получих локомотивчето отворих го и верно имаше декодер вътре .
Закачих си тестовата централа директно на входа на декодера и адреса не беше 3 пренастройх го на 3 и тръгна лампите светиха
Липсват му 3 буфера и закопчалките аз закопчалки имам и му сложих.
И целия му бастлер се оказава липсата на 3 буфера .
Да се похваля го пиша това не че е важно инякой го интересува  ;D

dred77:

--- Цитат на: svetljjjo link=topic=268.msg115940#msg115940 date=1557784704 ---Иначе и в дсс с декодер може ако има възможност да се прекъсне захранването на Н-моста и му се сложи един 7805 или 7808 примерно и там ще изкара с десетилетия

--- Край на цитат ---
Може да намалиш и CV5  /Vmax/ също, или да си поиграеш с таблицата CVs 67-94.

svetljjjo:
Вие как мислите дали реално CV5 наистина намалява напрежението.
Аз с моите не чак толкова зъдълбочени познания по електроника мисля че реално не се намалява напрежението а са съкръщава продължителноста на импулса.
В смисъл такъв че за да се намали реално напрежението би трябвало изхода да е от тип аналогов и да има възможност да мени съпротивлението си за да не отпушва до край транзисторите в Н-моста и така да се получи пад в тях за да има реално намаляване на напрежението подадено върху мотора нещо подобно като цифровите потенциометри.
Обаче някъде четох че тоя пъд върху транзистора ако е по голям съчетан с по голям ток води до прегряване и до изгаряне което е и логично.
Ама аз мисля че изхода си е цифров и има само две състояния и дефакто се мени само продължителноста на импулсите както е при регулирането на скороста .
Вие кво мислите по въпроса а някой може и замервания да е правил и да знае реалното състояние на нещата ?!?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия