Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (588/637) > >>

jopeto:
Например Тилиг са си на ишлеме по принцип. А роко си бяха манифактрука с 5 вагона и 4 локонотива в ТТ. Ама сега пък се чудя в коя фирма ще отидат матриците на Роко в ТТ или е поредната пунта-мара за подсилване на марката. Те и арнолд  по същият начин се промъкват. Тамън се появи балансьор в цените и се вкара разнообразие и изведнъж спряха рязко.

Krasi Tankista:

--- Цитат на: Nenchev link=topic=268.msg118416#msg118416 date=1587325617 ---Аз само не разбрах тия, дето направиха само 500 бройки кола Енцо - манифактура ли са или производство?

Може би са нещо като Албърт модел с жълтите хопери, а?

--- Край на цитат ---

За да внесем яснота накрая.  Фирмите производители на ж.п. модели са основно три вида, ако разгледаме само европейския пазар. Това са тъй наречените от Пламен серийни производители, за които той е посочил няколко примера. Тук ЛЕНЦ е малко пресилено включена, но приемаме, че е от тях.
 Вторият вариант са фирми тъй наречени малкосерийни производители, като МИКРО МЕТАКИТ, БАВАРИЯ, ПАНИЕ, БРИМАЛМ, ФУКС, РАЙЦ, БЕКЕРТ, ТРЕИН УОРЛД, ШЛОСЕР, и т.н. Те произвеждат серии до 100 - 200 броя от ливрея на различни варианти локомотиви и вагони с мното високо качество, като общото количество от модел често надвишава 1000. При тях се ползват последните излезли до момента технолгии и много ръчен труд при асемблирането. Някои от тях предлагат и комплекти за сглобяване.
 Третият вид са фирми с междинно положение. Те поддържат огромен асортимент, но имат гъвкава политика в производството. Такива примери са ФУЛГУРЕКС, ЛЕМАКО - ЛЕМАТЕК, МОДЕЛ ЛОКО, ВЕЙНЕРТ, Като последните акцентират на комплектите за сглобяване. Това са компании, които правят съвсем не малки серии в продължение на години. Произвеждайки ги с най съвременни технологии, с много високо качество и предимно от метали.
 И за да не бягаме от отговора на въпроса, кои фирми ползват имитации на действащи винтови спрягове и работещи буфери - това са всички от втория и тетия вариант, като при някои от тях се предлага и опция - кинематика.
  В България, що се отнася до поръчковите модели това са наистина майстори, които правят от 1 до 20 екземпляра от даден модел локомотив с музейно качесво. Типичен пример е  Стефан Деянов, въпреки че в някои от моделите е по - близо до манифактурното производтво, все пак е СТИФФМАНУФКТУР.
 Типичен пример за манифактура у нас е БУЛТРЕЙНС на Слави.
 РЕИЛТЮН се занимава  предимно с  тунинг, а все още не толкова с производство на модели.
 Общият принцип, който важи при колекционирането на ж.п. моделите,  е че колкото по - рядък е един модел, толкова повече расте цената му през годните, както при всички колекционерски неща.
 ;D   

pach:
 ;D
Абсолютно вярно Краси. Има нюанси, но общият смисъл е този. :yes:
Сега ако подхванем всеки производител бил той манифактура или сериен, поотделно,
ще има 75% прилики и около 25% отлики от основното негово определение...особено в различни
периоди от историята наконкретната фирма.

Тук струва ми се Тиллиг са малко по-различни.
До колкото знам, навремето купиха остатъка или само марката ВТТВ,
но дали са запазили производствената база /? :buba:/ доста ме съмнява,  съдейки по снимки в мрежата.
Според това, Тиллиг са изключително позиционирани търговци които обединяват, изкупуват и управляват
и представляват под своята марка, няколко малки фирми,  производители от ТТ.
Тук може би трябва да включим и "липсващите" матрици от РОКО, ако са се появили на пазара.
Малки фирми като Бекман, Гютзолд /в частта за ТТ/, Мики и подобни. ЧеТТниците могат да допълнят, сигурен съм.
 За Н0 всъщност не знам, точно как стоят нещата - май държат всичко останало от Шихт.../!?/

За автосцепките - Краси изреждаш някои фирми, които логично са извън полезрението ми. Благодаря
за информацията! Щом като някои предлагат и кинематика към тях, значи са успешно работещи смятам.
Вероятно нямат голямо разпространение и висока популярност, поради цена и ...предимно колекционерски интерес.
Склонен съм да смятам, че цената е основна причина да не се ползват масово от моделисттите дори да са работещи по-добре
от наличните решения на пазара /които нямат никаква прилика с винтовите дори по силует/.

От представените линкове, този за "норвежката кука" /Стефан/ е доста отдавна, но той си е насочен изключително към
карането на модели от моделистите по модули. Доколкото знам има опити за още няколко модификации, освен изброените
в линка, но тук се получава нещо от типа ...."за всеки влак си има пътници... по определен модел куки"!

Виж, линка на Краси за магнитните автосцепки /от г-н т.н."черна кука"/ е много заинтригуващ,
особено в светлината на максимална прилика като силует към винтов спряг, надежност за товароносимост,
особено при представените характеристики в наклон и сравнително лесното им изработване.
не на последно място възможността за максимално сближаване на моделните буфери и възможната
принципна употреба и в по-малки размери от Н0.
Това определено ще се опитам да го осъществя и измеря като поведение в крива, наклон и товароносимост въобще.

Мисля, че се оформи хубава дискусия момчета!
Човек винаги има какво още да научи, когато атмосферата е приятелска, нали?
 :hi: :clapping: :good: ;D

toniemi:

--- Цитат на: Krasi Tankista link=topic=268.msg118427#msg118427 date=1587453574 ---
 Общият принцип, който важи при колекционирането на ж.п. моделите,  е че колкото по - рядък е един модел, толкова повече расте цената му през годните, както при всички колекционерски неща.
 ;D

--- Край на цитат ---

Ся,да попитам нещо корифейте в тази област  ;D

Къдя ма турГате мене у вашта класация??? ;)

Я сам сделал много модели и коруби,кошове на дизели и електрически локомотиви,продал съм поне 20-30 през годините :clapping: :clapping: :clapping

Требе да знам,каква стойност имат те през годините  :yes: :yes: :yes:

Що съм я сеги - манифактура (без фактура) или мани -с фактура??? :lol: :lol: :lol:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3305.0.html

Те ви жокер  :on_the_quiet:

 :drinks: :drinks: :drinks:

Krasi Tankista:
                  &bgflag
       :clapping: :clapping: :clapping:
   Тони е номер 1 завинаги...
 

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия