Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
Petko Ivanov:
--- Цитат на: toniemi link=topic=268.msg120486#msg120486 date=1609510390 ---https://www.youtube.com/watch?v=kerxxBHMjQ0
На този клип потегля реновираната в Чехия Шкода.
Нормално ,при потегляне на Шкодите се чува доста силен шум от охлаждащите вентилатори,в този клип не ги чувам.
Дали са премахнати при модернизацията?
Или вече са изключили...?
--- Край на цитат ---
Реновираната Шкода е с асинхронни двигатели с честотни инвертори. При потегляне честотата, а и тока на двигателите са малки, което не налага използване на вентилатори, както е при постояннотоковите двигатели на старите Шкоди. Отделяната топлина е функция от тока на квадрат.
pavlinbg:
--- Цитат на: Petko Ivanov link=topic=268.msg120488#msg120488 date=1609511355 ---Реновираната Шкода е с асинхронни двигатели с честотни инвертори. При потегляне честотата, а и тока на двигателите са малки, което не налага използване на вентилатори, както е при постояннотоковите двигатели на старите Шкоди. Отделяната топлина е функция от тока на квадрат.
--- Край на цитат ---
Само ще добавя, че по път 2 (по който се движи влака на клипа), доколкото си спомням малко след това има начало на намаление, така че вентилаторите не са премахнати (то няма и как), просто в случая явно не са нужни.
KRAKOMOBILA:
Твърдението, че вентилаторите могат да се включват и изключват от машиниста е невярно. При локомотив под тяга - изключването на вентилаторите, чрез натискане на бутона за спирането им води до отпадане на реле 406 и изключване на локомотива.
Твърдението, че 44 205 е с асинхронни мотори същото е невярно. Моторите на 44 205 са абсолютно същите като на останалите от серия 44/45.
Обяснението за видеото е - локомотива е под тяга и в момента на преминаване покрай снимащият, все още вентилаторите не са достигнали максималните си обороти и не се чуват така отчетливо както самите двигатели.
pavlinbg:
--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=268.msg120494#msg120494 date=1609518336 ---Твърдението, че вентилаторите могат да се включват и изключват от машиниста е невярно. При локомотив под тяга - изключването на вентилаторите, чрез натискане на бутона за спирането им води до отпадане на реле 406 и изключване на локомотива.
--- Край на цитат ---
Принципно е така, но мисля си добре запознат, че на практика съществува възможност за тяхното изключване от машиниста (посредством веригите за управление), дори и в тягов режим на локомотива...
А когато контролерът е на нулева позиция, няма никакво съмнение, че вентилаторите могат да се изключат от машиниста.
Признавам, не съм запознат с новостите по 44 205, но все ми се струва, че има сериозна оптимизация на вентилаторите - може би нови асинхронни вентилатори с по-ниски децибели, които се включват след достигане на определена температура на двигателите и др.
pach:
Някой да има представа тази снимка на коя гара е правена???
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия