Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
toniemi:
--- Цитат на: IvanC link=topic=268.msg124629#msg124629 date=1694532517 ---Светодиодите на Тонката са с общ извод (предполагам анодите на двата светодиода са обединени) и отделни изводи за белия и червения светодиоди (катодите може би). Схемата на Тони ще работи така, както той иска, но хаби цял Грец, когато са нужни само два от диодите от Греца. Другите два диода в Греца (тези към минуса, който не се използва) не се използват. Грецът обаче може да е по-лесен за монтаж "в насипно състояние" (още известен като "хвърчащ монтаж"), за разлика от два светодиода. Грецът може да се лепне някъде на рамата на локомотива и към изводите му да се запоят директно проводниците от токоснемането и съпротивлението. Ако това се прави на печатна платка, ще е друга манджа. ;D
4 килоома буферно съпротивление на 14-15 волта въобще не е голямо. Зависи от това, какви светодиоди използва и колко ярко иска те да светят. На моите локомотиви слагам буферни съпротивления със стойност 20 килоома на надбуферните светлини (бели и червени) и 12 килоома на прожекторите и дори тогава понякога ми се налага да променям ШИМ-а на изводите на декодера, за да намаля яркостта на светене до по-реалистична.
Тонката обича неговият подвижен състав да свети ярко и за него 4-те килоома може да са нормални. :drinks:
Иван
--- Край на цитат ---
Не знам какво се обърква при моя начин на свързване, ама всичко изгаря. Изгоряха веднъж с оригиналните си съпротивления, сложих други, подсилих ги с 4 КО съпротивления, светеха слабо и пак изгоряха! Всички 4 общи крайща със съпротивленията са на + на греца, другите са на лява и дясна релса и като обръщам трафа светят едните червено другите бяло!
IvanC:
--- Цитат на: toniemi link=topic=268.msg124631#msg124631 date=1694551882 ---Не знам какво се обърква при моя начин на свързване, ама всичко изгаря. Изгоряха веднъж с оригиналните си съпротивления, сложих други, подсилих ги с 4 КО съпротивления, светеха слабо и пак изгоряха! Всички 4 общи крайща със съпротивленията са на + на греца, другите са на лява и дясна релса и като обръщам трафа светят едните червено другите бяло!
--- Край на цитат ---
Какви оригинални съпротивления? Какви са тези светодиоди? С какъв траф караш - колко е максималното му напрежение?
Преди да изгорят светят ли бяло-червено както трябва?
Иван
toniemi:
--- Цитат на: IvanC link=topic=268.msg124632#msg124632 date=1694558202 ---Какви оригинални съпротивления? Какви са тези светодиоди? С какъв траф караш - колко е максималното му напрежение?
Преди да изгорят светят ли бяло-червено както трябва?
Иван
--- Край на цитат ---
Това са светодиоди купени от Интернет, идват с готово споени съпротивления. Трафа е на Пико. Довечера трябва да потърся и да ти дам линк...Преди да изгорят светят нормално и бяло и червено. Локомотива работи известно време десетина минути. Изгоря първо балото на единия фар , постепенно и на другите и накрая всичко.
При повторния опит с по- яки съпротивления, отново същото, въпреки че светодиодите светеха слабо.
mitko0888:
Светодиодите ти изгарят, защото ако на лявата релса имаш минус, а на дясната - плюс, и ако това е напр. 15 волта (тухлата на Пико дава СРЕДНА стойност уж 12, на практика 15 волта, т.е. пиковата (върховата в синусоидата) е повечко. От тези 15 волта на средния край на левия диод отиват 12, на диода - 3, и той свети. На десния диод, ОБАЧЕ, в най-дясното краче имаш същите 15 волта, а на общия анод имаш 3 волта, т.е. този диод е с обратно напрежение от 12 волта. Всички светодиоди по света имат обратно напр. около 5 волта, а на някои диоди пише изрично, че не са предназначени за обратно напрежение. При по-високо - не винаги изгарят веднага, защото съпротивлението ограничава тока. Но при 10 мА за да свети левия диод, в десния има повече (напрежението не е 3 а е 12 волта) и той изгаря без да свети ... В обратната посока - аналогично.
Може да увеличиш съпротивлението повечко, за да не изгаря несветещият диод, тогава светещия ще свети много слабо.
Ще трябва да направиш така, както е всяка аналогова "тапа". Слагаш отделни съпротивления на двата диода, на катодите, а не едно общо на плюса. Средният извод остава директно на плюса на греца, а в двата крайни слагаш по едно съпротивление. И без това бяло и червено светят различно и съпротивленията трябва да са различни. Все пак правим модел на влак, а не джобно фенерче на релси. Тогава в не светещия диод ще има обратно 0.7 - 1 волт, плюс съпротивлението му.
Разбира се съпротивлението трябва да е поне 3.6 килоома. Трябва да свети кръгчето на фара, а не цялата предница на локомотива във всички посоки.
disrupting:
IvanC, по принцип си прав. И аз за това питах защо му е грец, след като му трябват два нормални диода, има достатъчно малки за обикновен монтаж, за SMD, да не говорим. Ако на светодиодите не му трябва пълната им мощност - 4к и нагоре става. За да горят mitko0888 е прав. Изгарянето не е по ток, явно горят по напрежение. А схемата която съм дал аз е изпълнена със сведиод с два извода, като се смени поляритета светва в различен цвят.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия