Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (629/637) > >>

jopeto:
Вторият просто ползва трасе. Всяко движение на подвижен състав струва пари и си има категоризация за което се плаща на НКЖИ. Не си мислете, че жп мрежата е на БДЖ. Ако вторият локомотив се движи "изолиран" ползва трасе и се заплаща отделно.

bdz43r:
19 пътнически вагона са твърде тежки за един такъв локомотив за нагорнището Калотина - Драгоман. Вторият е помощен.

Втори локомотив редовно се даваше и на редовните бързи влакове, когато бяха с много вагони.

TheJackal:
Здравейте!

Парен локомотив BR 39 Dampflok е бързоходен локомотив за експресни и бързи пътнически влакове, а BR 41 Dampflok е за тежки товарни влакове. И двата локомотива произлизат от Preußische P 10. След Втората световна война се появява и BR 22 Dampflok. В моя мащаб ТТ 1:120 има два производителя на този локомотив и няколко разновидности в III и IV епохи "REKO" и други:

01. fischer-modell 21018402 Spur TT Schlepptenderlok 41 1074-8 der DR, Epoche IV mit Henning-Sound Zimo - https://www.modellbahnshop-lippe.com/Dampflok/Schlepptenderlok/fischer%2Dmodell%2D21018402/de/modell_305538.html#VORBILD
02. Saxonia 120125 Spur TT Dampflokomotive 39 1052-8 der DR, Epoche IV mit Sound - https://www.modellbahnshop-lippe.com/Dampflok/Schlepptenderlok/Saxonia%2D120125/de/modell_435138.html
03. Saxonia 120123 Spur TT Dampflokomotive 22 013 mit T34 Tender der DR, Epoche III mit Sound - https://www.modellbahnshop-lippe.com/Dampflok/Schlepptenderlok/Saxonia%2D120123/de/modell_435136.html


Интересуваме следния въпрос: Каква е разликата между тендер T34 Tender и T28 Tender и какво означава "RЕКО"?

Това което аз виждам е един горен фар по средата на тендера. Вие кой тендер бихте ми препоръчали и защо? А има и още един вид мазутен.

Благодаря предварително за отговорите Ви!  :hi:

 

pach:
Означението на тендерите е според вида и масата на товара.  Т28 е с общ товар 28 тона.
Мисля, че има съответно разлика и на три/четири или пет оси са, също зависещи от товара.
RECO означава, че са минали реконструкция (като пътническите вагони)
след определена година - когато рекострукцията и модернизацията са се правели почти едновремено и повсеместно .
Всеки локомотив в дадена епоха като модел би трябвало да си е комплектован със съответният тендер, преди или след рекострукцията. От това ти зависи и кои вагони ще комплектоваш за него също!


ПП. Аз бих избрал БР-41, щото това е "легенда" в нашите български моделистки среди.
Ясен разправяше как на "масата" (преди кръчма "терасата" и срещите всеки четвъртък)
са говорели едва ли не само гордите собственици на "четиридесет  и първа серия" в Н0,
докато другите ги слушали и благородно завиждали. Такива са били времената на супер дефицит
в България от към модели.
От показаните три модела, единия е описан с цинков котел и тендер.
Друг превключва с механично ключе на аналогов или цифров звук.
Изборът си е твой, но виж коя епоха вагони ще ти трябват за колекцията!!!

IvanC:
Малко пояснения по произхода на BR 39 и 41.

BR 39 е новата (за 1924-та година) номерация на пруския локомотив P 10. "P" означава Personenzug, т.е. предназначението на локомотива е за пътнически влакове. Макар, че максималната му скорост е 110 км/ч на преден ход, не е включен в групата бързоходни локомотиви, защото в Германия бързоходните локомотиви са за максилани скорости 120 км/ч и нагоре. Бързоходните локомотиви имат означение "S" от Schnellzug и са групирани в сериите (немските, не на БДЖ!) от 01 до 19. Групата серии от 20 до 39 са за локомотиви с прикачен тендер за пътнически влакове. От 40 до 59 са локомотиви с тендери за теглене на товарни влакове.

BR 41 е нова разработка за Германия, започната през 1934 г. Оригинално заданието е било за мощен локомотив за товарни влакове с осева формула 1-4-0, максимално натоварване от 18 тона на ос и максимална скорост 90 км/ч, за да тегли "ускорени" товарни влакове, които превозват животни и бързо развалящи се товари. Проучването, което прави Шварцкопф, показва че така проектиран локомотив няма да има предимства пред вече съществуващите 1-4-0 локомотиви за товарни влакове и затова се решава локомотивът да бъде проектиран като 1-4-1 при което се постигат напълно зададените технически параметри. Първите два прототипа излизат от завода на Шварцкопф през 1937 г.

През 50-те и 60-те години на 20-ти век в ГДР има остър недостиг на локомотиви и се пристъпва към така наречената "Реконструкционна програма". Един от първите локомотиви за модернизиране по тази програма е BR 39 (бившият пруски P 10), който има малък за нуждите на 3-цилиндровата машина котел с ниска специфична паропроизводителност. Така модернизираният ("реконструран" или Reko) локомотив е вече поставен в свободната 22-ра серия и получава нови котел и будка, а рамата е удължена. Така модернизираните локомотиви са вече поставени в сериите за теглене на пътнически влакове - такава е била идеята. Поради увеличената мощност на котела, който вече може стабилно да захранва 3-цилиндровата парна машина и запазването на по-голямата част от рамата (удължението е в задния край), движението и парната машина, се появяват дефекти по тях, поради което след около 10-тина години експлоатация с новите котли са угасени.

BR 41 са строени с котли от стомана, която бързо старее при цикличното загряване и охлаждане и си губи здравината. DR в ГДР решават да използват котлите от 22-ра серия (бившите 39-та) и ги монтират на 41-ва при което се получава серията 41 Реко или 41.1. Това са локомотивите, които PIKO правеха през 80-те години и баха така "заветни" у нас.

И леко отклонение: През 70-те години по време на нефтената криза (нафтата е много скъпа, въглища в ГДР-то бол, а електрификацията още куца), DR решават да модернизират 03-та серия, като използват котлите от 22-ра и 41 Реко сериите, повечето от които вече са угасени но имат почти нови котли. Така се стига до 03 Реко серията, която с изключение на рамата, движението и парната машина е почти идентична с 41 Реко. PIKO правеха и този вариант през 80-те години.


Относно тендерите:

При немските тендери, T34 означава тендер ("Т" в означението Т34) с воден запас от 34 куб. метра (което в тонаж е същото). След това следва колоосната формула на тендера, например T34 2'2'. Т34 2'2' са едни от последните и най-модерни тендери, проектирани и строени преди Втората световна война. По-късно са строени с някои различия от DB във ФРГ и DR в ГДР.

Тендерите T28 приличат на T34. Има и подобни варианти в изпълнение T32. Разликите са в размерите на въглищния сандък и размерите и разположението на капаците за вземане на вода, преливниците и други "малки" различия, както и в натоварването на ос.

Тендерите Т28 са използвани масово при локомотивите от 50-та серия, БДЖ 14-та серия. Почти всички БДЖ серия 14 и няколко серия 15 локомотиви са с този тендер. Преди няколко години вкараха един от локомотивите серия 15 с Т28 тендер в едно от депата (София?) за възстановяване, но така и не го видяхме възстановен.


Иван

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия