Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
pavlinbg:
Да, сега прочетох в Наредба 58, че изрично се забранява това, но само за гари, включени в диспечерска централизация, и гари и разделни постове, определени със заповед на управителя на железопътната инфраструктура, от където влаковете заминават само по разрешаващите показания на изходния светофор. Но защо това се практикува толкова често, при условие, че е опасно? В чл.260, ал.1, т.1 от Наредба е посочено, че влакът се счита подготвен за изпращане, когато се намира и на коловоз в маневрен район, определен за заминаване. В случая влакът на БДЖ ТП не е ли потеглил от такъв коловоз?
П.С. Жалко ако това се прави с цел пестене на експлоатационни разходи, което е за сметка на сигурността.
bdz43r:
--- Цитат на: pavlinbg link=topic=268.msg125573#msg125573 date=1737062002 ---Но защо това се практикува толкова често, при условие, че е опасно?
--- Край на цитат ---
Защото е по-лесно и бързо. Това е като парк с павирани алеи и кални преки пътеки. Колкото и да задължаваш хората да ходят само по алеите, те ще продължават да ползват пряката пътека. Ако не искаш да затъват в калта, трябва да павираш и калната пътека или да сложиш пъдар, който постоянно да ги контролира. Пъдари има, но са малко и предпочитат да стоят далече, защото е по-лесно да обвиниш някой, че е минал по пряката пътека и затова е затънал, отколкото постоянно да пазиш никой да не минава.
pavlinbg:
--- Цитат на: bdz43r link=topic=268.msg125572#msg125572 date=1737059716 ---То винаги е било изрично забранено, но няма сила, която да го ограничи.
Не на последно място, една такава маневра до приемноотправен коловоз ще коства още 20-30 литра нафта, което ще е чиста загуба.
--- Край на цитат ---
Много жалко е, че за това се плаща с цената на човешки животи. Абсурдно е 20-30 л. нафта да са по-важни от човешкия живот. Но това си е базисен проблем. Икономията е майка на мизерията и на всички беди. През последните десетилетия железопътният сектор в България е недофинансиран. Заплащането в НКЖИ не е на нужното ниво. Не се правят и достатъчно инвестиции и в инфраструктурата.
Petko Ivanov:
Имат ли право машинистите да откажат да заминат по този начин и така да спасят живота си?
bdz43r:
--- Цитат на: Petko Ivanov link=topic=268.msg125576#msg125576 date=1737131744 ---Имат ли право машинистите да откажат да заминат по този начин и така да спасят живота си?
--- Край на цитат ---
Длъжни са да откажат, но обикновено и те също така искат. Просто това е пряката пътека, по която всички минават и ще продължат да го правят, въпреки, че понякога затъват в калта.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия