Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (112/637) > >>

Der Hetzer:

--- Цитат на: pach link=topic=312.msg60413#msg60413 date=1306486571 --- :download: O0 :focus: :focus: :focus: :girl_werewolf: :skull: :comando:

Те,о,ист такъв,,,,

--- Край на цитат ---

Не терорист, а реалист  :(

Разковничето е в следната логическо-математическа задача, част от демократическата образователна система, по която ще учат Вашите деца  :haha:



Само достигналите до верният отговор могат да ме наричат "Оберщурмфюрер от СС"  :lol:

Жоро:

--- Цитат ---могат да ме наричат "Оберщурмфюрер от СС"
--- Край на цитат ---

Може би имате впредвид Obersturmbannführer ...камарад Hetzer? Много скромно, мноооого скромно.

Mixy:
Има ли някакви специфични изисквания относно пероните по пътническите гари и спирки?

В смисъл, неща като безопасност (напр. да няма стълбове или ел. съоръжения по перона), ползваемост, наклони, маркировка или др. което би било важно за правилното пресъздаване в макета?

pach:
НАРЕДБА № 55 ОТ 29 ЯНУАРИ 2004 Г. ЗА ПРОЕКТИРАНЕ И
СТРОИТЕЛСТВО НА ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ЛИНИИ,
ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ГАРИ, ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ПРЕЛЕЗИ И ДРУГИ
ЕЛЕМЕНТИ ОТ ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА


--- Цитат ---Глава десета. СПИРКИ

Чл. 76. (1) Спирка е експлоатационен пункт в междугарие, предназначен за
обслужване на пътници, без коловозно развитие освен текущия път.
(2) Нови спирки се разполагат по железопътните линии в права или в крива с
радиус не по-малък от 600 м при условие, че надвишението на коловоза в крива пред
перона не е по-голямо от 100 мм.
(3) Спирки могат да се разполагат в надлъжен наклон не по-голям от
меродавния, намален с 3 ‰.

Чл. 77. (1) Спирките могат да се проектират като:
1. необслужвани спирки;
2. обслужвани спирки.
(2) За обслужване на пътниците в спирките се проектират перони, както следва:
1. ниски - 300 мм над глава релса;
2. полувисоки - 760 мм над глава релса.
(3) Дължината на пероните в спирките се определя в съответствие с дължината
на пътническите влакове, които ще спират.
(4) Обслужваните спирки се проектират с чакалня и гише или автомат за
продажба на билети, като се предвижда възможност за обслужване на хора с
увреждания или с детски колички.

Чл. 78. (1) Пероните на спирки по двойни железопътни линии се разполагат от
двете страни на текущия път. Допуска се при обоснована необходимост перонът да бъде
разположен между двата коловоза.
(2) Размерите на пешеходните тунели се определят съгласно чл. 127, ал. 7 и 8.
Чл. 79. (1) Спирките по железопътните магистрали се проектират с тунелен
преход за преминаване на пътници под коловозите, а при затруднени условия - с
пасарел.
(2) Стълбищните подходи от тунелите (пасарелите) към перонните платформи
се проектират по начин, позволяващ затварянето им, както и осигуряващ преминаването
с детски колички и на хора с увреждания.
(3) Районът на перона на обслужвана спирка се огражда и допуска
преминаването на пътници до перонната платформа само преди пристигането на
спиращ пътнически влак.
(4) Районът на обслужвана спирка се огражда по цялото протежение на
урбанизираната територия с трудно преодолима ограда, която може да бъде изпълнена и
като шумоизолираща. В оградата се предвиждат заключващи се врати за преминаване
на служебни лица.

Чл. 80. При проектиране на перони се спазват следните разстояния:
1. от оста на железопътния коловоз до ръба на перона с височина до 300 мм над
глава релса - съгласно табл. № 3 - 4 от приложение № 3 на Наредба № 51 за
изискванията за техническа експлоатация на железопътната инфраструктура;
2. от оста на железопътния коловоз до ръба на перона с височина до 760 мм над
глава релса - съгласно таблица № 3 - 5 от приложение № 3 на Наредба № 51 за
изискванията за техническа експлоатация на железопътната инфраструктура.
--- Край на цитат ---

Както и за електрификацията:

--- Цитат ---
Глава дванадесета. ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ
Чл. 89. (1) Железопътните линии в Република България се електрифицират с
променлив ток 25 kV 50 Hz.
(2) Височината на най-ниското положение спрямо ниво глава релса на
контактния проводник е не по-малко от:
1. в междугарие - 5600 мм; при оптимизиране параметрите на съществуващ
железен път и невъзможност за повдигане на контактната мрежа се допуска 5550 мм;
2. в гарови райони - 5800 мм;
3. на прелези - 6000 мм;
4. за съществуващи тунели, надлези, мостове и др. - 4900 мм.
(3) По железопътните магистрали най-ниското положение на контактния
проводник спрямо ниво глава релса е в зависимост от проектната скорост за участъка за
съществуващи тунели, надлези, мостове и др.

Чл. 90. (1) Стълбовете на контактната мрежа се монтират извън канавките.
(2) Разстоянието между оста на коловоза и най-близката точка на стълба на
контактната мрежа е:
1. не по-голямо от 3500 мм за стълбове с еднопътни конзоли в гари и
междугария;
2. не по-малко от 2750 мм за междугарие по железопътни линии с проектна
скорост до 160 км/ч при всички видове стълбове;
3. не по-малко от 3200 мм за междугарие по железопътни магистрали с
проектна скорост 160 - 200 км/ч при всички видове стълбове;
4. не по-малко от 2450 мм за гари в прав участък при всички видове стълбове.
(3) Минималните разстояния по ал. 2 при железопътни участъци в крива се
увеличават в зависимост от радиуса и надвишението й.
(4) При оптимизиране параметрите на съществуващ железен път (без
железопътните магистрали с проектна скорост 160 - 200 км/ч) в междугарие се допуска
разстоянието до стълбовете да бъде най-малко 2700 мм.
Чл. 91. Съоръженията за електроснабдяване или части от тях и стълбовете на
контактната мрежа се монтират така, че да не ограничават видимостта на сигналите и да
не нарушават строителния габарит.

Чл. 92. (1) Електроснабдяването в железопътния транспорт се извършва чрез
тягови подстанции, трансформаторни постове, преносни и разпределителни мрежи -
високо и ниско напрежение, осигуряващи електрозахранването на консуматорите.
(2) Тяговите подстанции в района на гара се разполагат така, че да не пречат на
евентуалното й разширение.
(3) Съоръженията за електроснабдяване се изграждат съгласно изискванията на
Наредбата за техническата експлоатация на електрически централи и мрежи (ДВ, бр. 81
от 2000 г.), Наредбата за техническа експлоатация на електрообзавеждането (ДВ, бр. 50
от 2000 г.), а за енергозахранването на контактната мрежа, далекопроводите на
диспечерската централизация и др. - съгласно изискванията на Наредба № 47 за
устройствата и системите на осигурителната техника, съобщенията,
електроснабдяването и електрозахранването в железопътния транспорт (обн., ДВ, бр. 4
от 2002 г.; изм. и доп., бр. 60 от 2002 г.) и Наредба № 51 за изискванията за техническа
експлоатация на железопътната инфраструктура.
--- Край на цитат ---

niki:

--- Цитат на: Der Hetzer link=topic=312.msg60548#msg60548 date=1306614299 ---
--- Цитат на: pach link=topic=312.msg60413#msg60413 date=1306486571 --- :download: O0 :focus: :focus: :focus: :girl_werewolf: :skull: :comando:

Те,о,ист такъв,,,,

--- Край на цитат ---

Не терорист, а реалист  :( :haha: :haha: :lol: :lol: :lol: :lol:
Разковничето е в следната логическо-математическа задача, част от демократическата образователна система, по която ще учат Вашите деца  :haha:

(Image removed from quote.)

Само достигналите до верният отговор могат да ме наричат "Оберщурмфюрер от СС"
--- Край на цитат ---
 :lol:Доколкото стигат плахите ми подобия на знания, нещо ме кара да си мисля, че се садят цветята, а не саксиите, но все пак, знае ли се :lol: :lol: :lol: :lol: :haha: :haha: :haha:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия