Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 984366 пъти)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #705 -: 05 Август 2011, 21:41:24 »
http://www.lionblog.net/eto_interesno_/1146058598-boksovanie.html

ПиПане: може ли това да се случи? Като гледам крепежа по трасето, най-вероятно е поредната американска "супер висока" технология. Вижте само колко са излезли част от клинците!!!  :blink: Тоест, като са ясни техните галфони с какъв вакуум между ушите са, ми се струва напълно възможно някой дебил да е "пилил" колоосите, докато се окопаят...  :haha: :lol: :lol:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #706 -: 05 Август 2011, 23:33:07 »
Да, възможно е да се случи, стига да си достатъчно кух, че да въртиш достатъчно дълго на едно място.
Крепежа колкото и да го гледаш си е все същия високотехнологичен от стотина години насам - с крампони и скоби против повличане.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #707 -: 11 Август 2011, 15:09:03 »
Можете ли да ми кажете каква е широчината на пероните от снимката? Според мен е около 2,20 метра, но не съм сигурен. Благодаря!



P.S.: Снимката е на гара Белово, западната гърловина.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #708 -: 11 Август 2011, 15:20:01 »
2,20-2,50 според мене, а малките са по-малко от метър - 0,80 примерно.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5628
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #709 -: 12 Август 2011, 09:21:28 »
За хобито виж в книгата на Ботев! Там има размери на перони. И в стария сайт я имаше тази информация, но вече за съжаление е частично запазена: http://2007.railwaypassion.com/?cid=102&NewsId=13

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #710 -: 12 Август 2011, 10:41:24 »
Какви са размерите на токоснемащата част на пантографите на истинските локомотиви? И каква е амплитудата на отместването на контактния проводник от оста, докато прави "зиг-заг" между стълбовете?

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #711 -: 12 Август 2011, 18:53:30 »
Благодарско, колеги!
 :good: :good:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #712 -: 17 Август 2011, 15:43:17 »
Цитат на: Mixy link=topic=312.msg64013#msg64013 date=1313134884
Какви са размерите на токоснемащата част на пантографите на истинските локомотиви? И каква е амплитудата на отместването на контактния проводник от оста, докато прави "зиг-заг" между стълбовете?
1900 мм между краищата на извитите рогове и 1050 мм дължина на работната част.
Зиг-заг е с максимално отклонение от оста на пътя (тук е приблизително) 200 мм в прав участък и 300 мм в крива.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #713 -: 17 Август 2011, 19:42:10 »
Мерси :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #714 -: 17 Август 2011, 20:21:44 »
Цитат на: bdz43r link=topic=312.msg64162#msg64162 date=1313584997
Цитат на: Mixy link=topic=312.msg64013#msg64013 date=1313134884
Какви са размерите на токоснемащата част на пантографите на истинските локомотиви? И каква е амплитудата на отместването на контактния проводник от оста, докато прави "зиг-заг" между стълбовете?
1900 мм между краищата на извитите рогове и 1050 мм дължина на работната част.
Зиг-заг е с максимално отклонение от оста на пътя (тук е приблизително) 200 мм в прав участък и 300 мм в крива.
Този размер е за плъзгач "БДЖ". НКЖИ вече 5 години препоръчва той да се използва "временно", до замяната му (което не знам дали ще стане въобще) и у нас да се използва плъзгач UIC - дължина 1600 мм, работна част 800мм. Така че за епоха VI е добре да се залагат новите размери.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #715 -: 17 Август 2011, 22:06:50 »
1950/1050 мм е стандартен размер за почти цяла Европа и най-разпространен към момента.
Само отделни администрации работят на 1450 мм, а 1600 е компромисен универсален вариант, но за сега много слабо срещан.

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #716 -: 18 Август 2011, 10:14:19 »
Цитат на: bdz43r link=topic=312.msg64169#msg64169 date=1313608010
Само отделни администрации работят на 1450 мм
SBB-CFF-FFS

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #717 -: 20 Август 2011, 12:34:12 »
Цитат на: bdz43r link=topic=312.msg2710#msg2710 date=1205240478
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=312.msg2708#msg2708 date=1205237039
На Драгоман точно до кривата при първите стрелки на гарата като идваш от София от лявата страна мисля, че има триъгълник.
Няма. Има прост изтеглителен коловоз.

Тоше ти по добре от мен ги обикаляш местата и знаеш,но наскоро правихме 1час маневра в Драгоман та се загледах доста в бившето коловозно развитие , там или е имало триъгълник или е имало някакъв клон нагоре към града.Там където сега свършва изтеглителния тръгва един път на ляво(като идваш от Сф)към блоковете.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #718 -: 20 Август 2011, 12:50:16 »
Има и в момента триъгълник, ама е почти неизползваем.

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #719 -: 02 Септември 2011, 10:42:19 »
Цитат на: ogiegp link=topic=312.msg64625#msg64625 date=1314938390
http://www.railalbum.co.uk/railway-wagons/ferry/italy-interfrigo-van-1.htm
До колкото схванах ,тези "ИнтерФриго" вагони се италиански,но и ние също сме ги правили в Бургас!!!
Интересувам се от хладилните вагони като цяло и сега ми стана доста интересно.
Не е  вярно,че не се ползват от 30 години,ползват се но не и на релси.Все още има доста такива на които са монтирани външни хладилни агрегати и се ползват като хладилни складове.Аз лично съм правил монтажа на такива агрегати.Интересното е че имаше варианти с облицовка от вътре с неръждавейка/доста трудно се работеше в тях/ и такива с друга облицовка.Това означава ли,че е още едно от тези така наречени подобрения от наша страна?!
Към момента не съм видял такива вагони в моделизма.Дали все пак не съм ги пропуснал аз или наистина няма.МК-4 вече имам/с подкрепата на приятели-блг liro/.Е вярно не е БДЖ,но мисля и такъв да набавя някой ден.
Имаше вагони с неръждавейка. Бургаските обаче бяха облицовани с поцинкована ламарина и доста ръждясваха. Неръждавейката беше вносна и много скъпа. Като са разлее саламура от сиренето или потекат домати - цинк не цинк, ръждясва кат лудо.
Имахме и по-нови четириосни агрегатни хладилници, както и хладилни влакове - вагон-агрегат и 7-8 хладилни вагона, през чиито изпарители циркулира охлаждащия агент. Агрегатния вагон наричаха "майка", половината беше машинно отделение, другата половина битово със спални купета и санитарин възел за персонала. Прикачаха го обикновено по средата за да не е прекалено дълъг фреонопровода. Те бяха ГДР-ско производство, абсолютно същите като в Германия. Много фирми ги правят на модели.