Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (151/637) > >>

pach:

--- Цитат ---...
...В началото на миналия век, на 16 януари 1927 г. в с.Драганово,
е създадено градинарско дружество "Св.Стефан" с председател Атанас К.
Дикулаков и секретар Костадин Каранешев. Те приемат свой устав и членове,
 чийто брой нараства до 1936 г на над 800 души. Основават Популярна банка,
където са  превеждани спечелените пари от градинаството. Издават и книга със
заглавие "Борба с вредителите по зеленчуците".

Организират ежегоден влак от Горна Оряховица до Виена  за превозване
на градинарите от Великотърновско и Русенско през пролетта и връщането им през есента.
--- Край на цитат ---

Та въпроса ми е - знае ли някой за този влак  нещо?
От когау, до кога се е движел (години) и какъв му е бил маршрута?
Подвижен състав ...и въобще всичко което се сетите или знаете по въпроса?
 :search:

j.k.kolev:
Отново имам въпрос за КМ. В какви случаи и защо се използва Doppelausleger:

Виждам, че и Владо ги е ползвал, но не искам да му разводнявам темата за макета. :hi:

bdz43r:
По нашенски е двойна конзола. Ето тук се вижда:

На снимките е показано място, където краищата на контактния проводник и носещото въже завършват с "компенсатор" - устройството с тежестите, което ги опъва. На това място двете контактни мрежи се застъпват за едно междустълбие и са електрически свързани. Такива места има на всеки 1-2 км по линията. Традиционното за България решение е двата проводника и двете носещи въжета да се окачват на една обща конзола, но модерната тенденция е с две отделни конзоли, както се прави по новата линия Пловдив - Димитровград, от където са снимките. Когато е необходимо да няма електрическа връзка, проводниците не са свързани и са на по-голямо разстояние един от друг. По същия начин се изпълнява и пресичането на проводниците над стрелки, където започва контакната мрежа за отклонителния коловоз.
Ето тук същото, но "по нашенски" с една конзола:

Това е вариантът с изолирани един от друг проводници:

Ето и контактната мрежа над стрелка, изпълнена с двойна конзола:

j.k.kolev:
Безкрайни благодарности :hi:

CaLLlo:

--- Цитат на: pach link=topic=312.msg65045#msg65045 date=1316157194 ---
Някой може ли да разпознае локомотива!!!???
(Image removed from quote.)
 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :search:

--- Край на цитат ---


Малко закъснял отговор, но тоя път съвсем точен - локомотивът се оказва гръцки

серия Kb и номера от 811 до 860 (малкото "b" е "бета")

поръчани са в StEG на два пъти през 1924 и 1926 общо 50 броя (10+40).




KkStB 180(80)
OSE (SEK)

 Kb 811-860

811-820 StEG 4601-4610 1924  -10
821-855 StEG 4621-4655 1926  -35
856-860 StEG 4746-4750 1926  - 5

На снимката е Kb 818.

Специфичното за гръцкия вариант е пясъчникът пред парния дом,
заоблените горе цилиндри и елипсовидната табела на кабината.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия