Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 930221 пъти)

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #765 -: 13 Декември 2011, 17:17:03 »
Цитат на: Mixy link=topic=312.msg68782#msg68782 date=1323781255
10x :)

Нова питанка - защо електрическите локомотиви имат по 2 пантографа?


... a някои с по 3 и 4?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #766 -: 13 Декември 2011, 18:26:28 »
Защото се случва да се повреди единия и локомотива продължава с другия. Също така при лош контакт с мрежата (обледенена) има по-добро токоснемане с двата пантографа. 3 и 4-тири пантографа имат локомотивите които работят и в държави с по-тесен габарит на КМ. Там в повечето случай 2 от пантографите са с тясна каретка, а другите два с нормална. При ES64U2 - тези с три пантографа имат един с тясна и два с нормална каретка, при U4 - два с тясна и два с нормална.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #767 -: 13 Декември 2011, 21:01:07 »
Ясно.  :thank_you:

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #768 -: 30 Декември 2011, 23:55:08 »
Освен това, в нормални условия се използва "задния" за локомотива пантограф (спрямо посоката на движение). Там натискът на въздушната струя при висока скорост е по-малък.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #769 -: 31 Декември 2011, 00:03:45 »
Ясно, благодаря за отговоритре!
 :hi: :hi: :hi:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #770 -: 31 Декември 2011, 11:19:21 »
Цитат на: Getinge link=topic=312.msg69624#msg69624 date=1325282108
Освен това, в нормални условия се използва "задния" за локомотива пантограф (спрямо посоката на движение). Там натискът на въздушната струя при висока скорост е по-малък.

 Това за въздушната струя е невярно. Пантографите са различни типове и въздушната струя влияе по различен начин върху тях (най-често влиянията на въздушната струя не пречат по никакъв начин на работата на пантографа). В обикновени условия се кара със задния пантограф с цел ако се получи повреда/счупване на пантографа да се запази предния пантограф и покривното оборудване - защото ако караш с предния пантограф след счупване на същия - ще последва поломване на изолатори и ГВП, а след това и на задния пантограф и локомотива става негоден за движение. При зимни условия на работа (лед по КМ), често може да се види работа с двата пантографа с цел по-добро токоснемане. При повече от един локомотив начело се кара с предния пантограф - с цел да се предпази задния локомотив/машинисти от удари, замърсявания и т.н.т.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #771 -: 31 Декември 2011, 12:16:08 »
 :good: Таман мислех да питам същото...  :drinks:

Освен това, вярно ли е, че конструкцията на пантографите позволяваха спокойното им използване до 500 км/ч скорост? Тоест, няма проблеми от триенето в КМ, устойчивост на въздушното течение и т.н.
« Последна редакция: 31 Декември 2011, 12:18:50 от Best Ripper »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #772 -: 31 Декември 2011, 12:23:41 »
Не съм запознат, но Французите доказват, че не пречи.

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #773 -: 31 Декември 2011, 14:05:18 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=312.msg69645#msg69645 date=1325327021
Не съм запознат, но Французите доказват, че не пречи.

При французите не беше ли по-различен? Имам предвид като материали/спалви. Той иначе си изглежда да е най-обикновен.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #774 -: 31 Декември 2011, 14:54:36 »
И тук не съм запознат. Вероятно е алуминиев.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #775 -: 31 Декември 2011, 15:00:49 »
Пантографите на нашите локомотиви серия 44/45 (46 200) са до 200 км/ч.
Пантографите на серия 42/43 са до 140 км/ч.

Разбира се, това са съвсем условни стойности и реалните зависят от качеството и вида на контактната мрежа и състоянието на пантографа. Има мероприятия по КМ, които могат да позволят и двойно по-голяма скорост със същите пантографи. От значение са всички елементи, дори формата на каретката има значение - леко извитите дават по-добри резултати при високи скорости.

Пантографите за високи скорости трябва да са много леки, с добре обресорена и максимално олекотена каретка и компенсация на въздушното течение - най-често малки крилца, които действат само в едната посока.
« Последна редакция: 31 Декември 2011, 15:04:39 от bdz43r »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #776 -: 31 Декември 2011, 17:09:50 »
Да питам и за още един нерИализЪм...  ;)
Тая година /все още 2011-та/ на два пъти пътувах с влака до Пловдив. Докато си зяпам насам-натам, ми направи впечатление следното нещо по трасето. В участъка между гара Искър и гара Елин Пелин /а може и до по-нагоре да е било/ релсовият път беше наставов, с бетонни траверси. Обаче в местата на снадките на линиите отдолу имаше ДВОЙНИ ДЪРВЕНИ траверси! Или казано иначе - плътно сложени една до друга две стандартни дървени траверси. Само на местата на снадките. Защо е правено така?

П.С. Може някой от често пътуващите по линията да щракне снимка...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #777 -: 31 Декември 2011, 17:46:22 »

Я и аз да попитам еднаж опитните и знаещите:

Защо не работи култовият за целия ТТ-ейски свят сайт

                       www.zeuke.nl
, където имаше едни ей такива красоти!?!:



Временно ли е спрян за ремонт, или е стопиран завинаги!?! ... или просто
е преместен на нов адрез?
Не че не съм го сейфнал целия, но много по-удобно ми беше да давам
линкове от него, вместо да качвам някъде си.

-----------------------------------------------------------------------
Информация на ухо: За общо 3 години досега ми е трябвал точно цели ... 2 пъти ...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #778 -: 31 Декември 2011, 18:47:50 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=312.msg69675#msg69675 date=1325344190
Обаче в местата на снадките на линиите отдолу имаше ДВОЙНИ ДЪРВЕНИ траверси!
Наставът е слабо място, което понася големи натоварвания от ударите на колелата при преминаване. Теоретично е много по-благоприятно, когато отдолу е подпрян, защото иначе както релсите, така и наставовите връзки (двете планки, които свързват релсите) са подложени на ударни сили на огъване, които могат да ги счупят. Поставят се дървени траверси, защото са по-меки и поемат ударите добре, за разлика от бетонните.

У нас обаче действителността е по-различна - двойните траверси много рядко се подбиват качествено, а от ударите баластовото легло под тях сляга и накрая наставът остава във въздуха, а при преминаване пропада с няколко сантиметра, което е равносилно на дупка по шосето. В крайна сметка са налице всички недостатъци на висящия настав (без траверси отдолу), но в пъти по-големи.
Затова пък участъците с висящи настави нямат никакви такива проблеми, защото съседните им траверси се подбиват на общо основание.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #779 -: 31 Декември 2011, 18:57:47 »
Да питам как точно се закрепват релсите на макета... слага се баласт и се циментира или първо се слагат някакви малки пирончета, че на моите пиковски релси в краищата има малки дупки, та въпросът ми е закрепват ли се с пирончета релсите за самият макет?