Обаче в местата на снадките на линиите отдолу имаше ДВОЙНИ ДЪРВЕНИ траверси!
Наставът е слабо място, което понася големи натоварвания от ударите на колелата при преминаване. Теоретично е много по-благоприятно, когато отдолу е подпрян, защото иначе както релсите, така и наставовите връзки (двете планки, които свързват релсите) са подложени на ударни сили на огъване, които могат да ги счупят. Поставят се дървени траверси, защото са по-меки и поемат ударите добре, за разлика от бетонните.
У нас обаче действителността е по-различна - двойните траверси много рядко се подбиват качествено, а от ударите баластовото легло под тях сляга и накрая наставът остава във въздуха, а при преминаване пропада с няколко сантиметра, което е равносилно на дупка по шосето. В крайна сметка са налице всички недостатъци на висящия настав (без траверси отдолу), но в пъти по-големи.
Затова пък участъците с висящи настави нямат никакви такива проблеми, защото съседните им траверси се подбиват на общо основание.