Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Да попитам по-опитните и знаещи!?!

<< < (174/637) > >>

widowmaker:

--- Цитат на: Gogo55 link=topic=312.msg72162#msg72162 date=1328001353 ---ИИИИ нещо не е наред тогава, за всяко едно изделие като се почне от най мижавия и прост редуктор или ел мотор до най скъпите навсякъде производителя си дава ттд. То бива тайни и секрети ама чак пък толкоз ич да ги няма никъде тези данни не е нормално.

--- Край на цитат ---

Това е положението! Единствено списание MIBA дават някакви данни от тестовете,
но това са само каква е минималната възможна скорост на модела, максималната (за 12В),
както и при какво напрежение се достига мащабната максимална скорост, отговаряща на действителната.
Още теглително усилие, разминавания на реалните размери от мащабните и т.н., но не и това, което ти трябва на теб.
Ето какво има в един тест: http://miba.de/testen/flmh013.htm
Аз преди месец вадих всички локомотиви с декодери, после един по един на една сглобена елипса и имаше настройки на CV5,
за да докарам при крайно положение на регулатора всеки локомотив да се движи с реалната за него (мащабна) скорост.
Беше една стъкмистика...
А ти най вероятно искаш такива данни за пико, произведено преди 30-40 години, което е съвсем, ама съвсем невъзможно.

Adrian:

Тонка , помогни на човека бре ,  :resent:

mitko0888:

--- Цитат на: widowmaker link=topic=312.msg72161#msg72161 date=1328001195 ---Няма публикувана такава информация!
Фирмите производители на модели не публикуват тази информация. Ровил съм къде ли не...
Само на един сайт за резервни части някой се беше излъгал да напише броя на зъбите на колелца за локомотиви на трикс.
Единствено може да се намерят някакви данни за моторчето, ако се знаят модел и производител.
От там следва разглабяне на трансмисията, преброяване на зъбите на колелата и смятане на предавателното число.
А пък за обороти на волт да не говорим. То това да не е безколекторен (безчетков) мотор!


--- Край на цитат ---

Всички описания на Fleischmann от този вид имат пълни данни за предавките:



За параметрите на моторчетата е по-сложно.

За старото Пико има доста информация по старите списания (като картинки и устройство) но не и данни.

Не знам дали да отварям нова тема, ако е интересно за в бъдеще ...

Като начало мога да посоча:

Piko Е-69, мисля че независимо от производството:
Мащаб 00
Двигател 2200 - 6200 об/мин, ТАКА пише на него, ама не му вЕрвайте.
Предавки - от двигателя надолу:
20 на ротора, след това към всяко колело 36/7, 22/8, 16 (паразитно), 20 зъба на оста. Модул 0.5, без наклон, пластмасови, "хубави". Водещо колело с диаметър 14мм.
Изчислена моделна скорост за H0 - 100 км/час при 6200 оборота.
Реално измерена скорост: при около 9.2 волта на трансформатора, без вагони - 92 км/час, консумация 50мА.
Минимална скорост - при 3.2 волта на трафа, 25км/час, 45 мА ток.
Оригиналът има макс. скорост 45 км/час.

widowmaker:
Идеята за моторчетата е да си купиш резервно от производителя на модела (обикновено 20-40 евра), а не да търсиш евтини алтернативи.
Демек да издоим кравата...
Това за флайшман, което си пуснал в общи линии е неизползваемо.
Не за всички локомотиви е дадена тази информация (поне при мен точно този, който ми трябва няма такива данни или са непълни).
Виж, че и на това, което си постнал му няма данните за зъбното колело на сцепната колоос.
Обикновено се прави така:
Маркер на маховика, след което се върти, докато колелата дойдат на същото положение, повтаря се няколко пъти (за да няма грешки)
и се снема предавателното отношение.
Свали си списанията MIBA от временния сървър на Венци (best ripper) и търси там.
Там обаче старо пико няма.

П.П.
Другата драма е аналоговото управление. Ще трябва да си направиш репери на врътката на регулатора за всеки един локомотив...

CaLLlo:

Без да претендирам за точност, предавателното отношение беше в порядък 7:1 - 13:1, като типичното май се оказваше около 9:1 - 9,5:1.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия