Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Да попитам по-опитните и знаещи!?!
Сaprycorn:
--- Цитат на: misan link=topic=312.msg73978#msg73978 date=1330195154 ---Баща ми пита,дал някои знае с какъв тендер е била 15-55- кенгуру или като на 14 серия.
--- Край на цитат ---
Това не е ли онази спорна снимка от локфорума, където е заснето депо Варна през 70-те години, и не може да се разбере с кой тендер е 15-ката?
fpk1999:
Здравейте :victory:
Може ли информация за гара Раждавица през 70-те? Какви са били стрелките по това време-ръчни,електрически управляеми? Какъв вид е била централизацията-руска блочна,МРЦ,ЕМЦ? Какъв вид е била сигнализация-скоростна,обикновена? и др.
misan:
Моя баща има следните въпроси към участниците към форума:
"1. Какви видове германски локомотиви серия 50 UK са познати на участниците във форума.
Би било прекрасно,някои да създаде колекция с всички видове 50 UK
Ще бъде изключително интересно ,ако някои събере всички познати снимки и чертежи и ги покаже във форума.
2 Част от германските локомотиви серия 52 са строени като серия 50 UK и имат тендери 2 2 Т 26,подобни на тези на серия 50,но без прозорци .
В България съм виждал със сигурност три такива машини :
15.09 ,която като русенска машина беше оставена без вода в котела по време на път и пещта и беше прегряля. При подаване на вода се разкъса,в будката нахлу пара и изгори очите на хората.
15-131 с прякор Германеца,в депо <усе. Лично съм я карал.
15-133 -Лично съм я карал в участъка Вакарел-Чукурово.
131 и 133 първоначално бяха взети под наем и работеха с германски номера,а след това ги купи БДЖ.
В депо Русе работеше и 15-55 ,която също вероятно имаше тендер 2,2 Т26 ,но може би имаше тендер Кенгуру.
Знае ли някои със сигурност ,какъв тендер имаше 15-55.
Знае ли някои други машини с тендер 2,2 Т 26 ,освен 15-09 ,131 ,133 и вероятно 15-55.
3 Единствената "съветска машина "с тендер Кенгуру ,която съм виждал е 15-206 в депо Дупница.
Виждал ли е някои други "рускини" с тендер Кенгуру
bdz43r:
--- Цитат на: fpk1999 link=topic=312.msg73989#msg73989 date=1330198863 ---Може ли информация за гара Раждавица през 70-те? Какви са били стрелките по това време-ръчни,електрически управляеми? Какъв вид е била централизацията-руска блочна,МРЦ,ЕМЦ? Какъв вид е била сигнализация-скоростна,обикновена? и др.
--- Край на цитат ---
В момента Раждавица е с електромеханична централизация и електрически стрелки.
Предвид периода, в който са внедрявани ЕМЦ, вероятно и тогава е била същата. Възможно е ЕМЦ да е поставена по-късно след като е била демонтирана от друга гара, а дотогава стрелките да са били ръчни.
След 1970 г новите централизации са предимно МРЦ.
Раждавица ако не се лъжа е с обикновена сигнализация.
CaLLlo:
15.09,131,133 - 3 бр. с тендер 2'2'T26 - от BR 50
15.10,24,51,55 и др. с тендер 4T30 - Кенгуру - точно така е написано - "и други"
15.62 - първият докаран за проби у нас на 4.6.1943 също с Кенгуру, но после сменен с друг.
Въобще, тендери много често са разменяни по най-различни причини. За това в някои страни като Австрия например, тендерите са с отделна номерация от локомотива, т.е. тендера не е женен за конкретен локомотив.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия