Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 936542 пъти)

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1933
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1965 -: 17 Септември 2015, 12:05:46 »
Интересуват ме разстоянията между стълбовете на трамвайната КМ до 1920 г.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1966 -: 17 Септември 2015, 14:13:10 »
Цитат на: schatsi link=topic=268.msg100863#msg100863 date=1442472858
...в крива (не S)... та затова Копривщица е най близо...все пак отново Благодаря !

Гара Вакарел е също в завой.. С 3-4 коловоза..  И с наклон, и то май двустранен... И е най-близо...  :pleasantry:

https://www.google.bg/maps/@42.5552004,23.7075991,1596m/data=!3m1!1e3  :hi:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1967 -: 17 Септември 2015, 14:50:19 »
Цитат на: schatsi link=topic=268.msg100854#msg100854 date=1442416421
Имаме ли  българска гара изцяло в крива с три или четири коловоза ?

Имаме и ти е съвсем наблизо. Даже можеш да отидеш пеша до нея от вас. Крайна е, с 4 коловоза и изцяло в широк завой  :yes:  Сещаш ли се коя е?  ;)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1968 -: 17 Септември 2015, 14:58:38 »
Цитат на: mgirginov link=topic=268.msg100865#msg100865 date=1442480746
Интересуват ме разстоянията между стълбовете на трамвайната КМ до 1920 г.

При построяване на трамвайната мрежа в 1901. г. разстоянието между окачванията е било 35—40 м, вследствие на
което е имало големи провеси и при голяма скорост на влака токовзимането не е било добро. При премахване на
носителните стълбове от средата на улицата се преустроява и окачването на тролейната жица, така че разстоянието
между 2 окачвания се намалява на 12-15 метра, с което се постига много добро токовзимане.

Отначало токовзимателят на трамвайните мотриси е бил тролей с ролка. Едва през 1924. г. се преминава към
токовзимател с плъзгач. При токовзимател с ролка тролейната въздушна жица е била с кръгло сечение около 50 квмм.
На местата, дето жицата е била окачена на изолаторите, закрепването е ставало чрез запояване, поради което
спояване жицата се е отвръщала и скъсванията не са били рядко явление. През 1927. год. се минава към профилирана
жица, чието закрепване става чрез затягане с клеми без загряване за запояване. Сечението на тролейната жица е сега
80 и 100 квмм, в зависимост от натоварването на съответния участък.

Това го имам свалено от някъде, за съжаление не съм си записал от къде. Май е от Стара София.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1969 -: 17 Септември 2015, 22:47:29 »
Какъв е първият вагон след локомотива на снимката?


vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1970 -: 17 Септември 2015, 22:56:09 »
За превоз на велосипеди и трудноподвижни пътници с инвалидни колички.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1971 -: 17 Септември 2015, 23:18:13 »
Цитат на: schatsi link=topic=268.msg100854#msg100854 date=1442416421
Имаме ли  българска гара изцяло в крива с три или четири коловоза ?
Може би най-изцяло в крива е Вакарел макар,че има и прави елементи.Костинброд също попада в класацията,но зависи какво разбираш под „изцяло в крива“.

Интересното при такъв вид гари е,че когато от перона на който спират пътническите влакове не се вижда изходният светофор се поставя допълнителен повторителен светофор,който е в зависимост с предходният.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1972 -: 18 Септември 2015, 12:31:36 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg100873#msg100873 date=1442519249
Какъв е първият вагон след локомотива на снимката?

(Image removed from quote.)

Ей такъв. Почти.  ::)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1973 -: 18 Септември 2015, 12:37:33 »
Не е съвсем такъв, което не изключва разбира се да е преработен от такъв. Уж са специализирани за превоз на велосипеди и трудноподвижни пътници, в това число и такива с колички. Има и три обикновени купенца, които се водят първа класа, не знам на какво отгоре, като първата класа в крайградските вагони 43-та серия....Докараха ги втора ръка 2005-та година, добавиха ги по тогавашните УБВ-та, кондукторите се барикадираха в тях и не пускаха никой вътре, но път имаше един влак за Дупница, който половината го бяха комплектовали с такива. Сега май има само на бившия експрес за Скъпарна, другите май им е изтекла ревизията и не са в движение....

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1974 -: 18 Септември 2015, 14:21:13 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg100873#msg100873 date=1442519249
Какъв е първият вагон след локомотива на снимката?

(Image removed from quote.)

Вагонът е ABbds 84 80, ще намериш доста снимки за него, вкл. и от вътре.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1975 -: 18 Септември 2015, 14:27:42 »
Павле (Икар) сега въпросните вагони пътуват само с предварителна заявка от човека с увреждания при закупуването на билета.
ПРеди 20-на дни имаше репортаж по въпроса...и както винаги БДЖ се усраха...
В часа на отпътуване, май първо вагона не беше в композицията, след като го докараха (само защото бтV снимаше)
така се оказа, че е извън перона на който вече човека с инвалидната количка чинно чакаше.
Наложи се машиниста да върне назад влака за да изравни въпросния вагон с перона...
Та така...

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1976 -: 26 Септември 2015, 22:19:23 »
Тез дни се рових в един триосен вагон от 1912г и на високо в коридора се натъкнах на това „долапче“.
 Интересно за какво ли е служело?
http://prikachi.com/images/841/8377841r.jpg

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1977 -: 27 Септември 2015, 22:09:52 »




Две "скромни" макетчета... Мащабът навярно е ясен, производителят - още повече... Я да видим дали ще познаете - кой е собственикът? Позналият печели снимка пред знамето...

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1978 -: 28 Септември 2015, 06:45:20 »
Гьо?и?г :on_the_quiet:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1979 -: 28 Септември 2015, 09:42:37 »
Пичелиш, майна...  :drinks: