Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 761779 пъти)

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2295 -: 25 Април 2017, 19:05:43 »
Ех Професоре, Професоре!
Намерил си къде да подпреш тая кака...на моята слабост:

Die ab 1939 gebauten Einheits-Güterzuglokomotiven der Baureihe 50 mit einer führenden Laufachse und fünf Kuppelachsen zählen zu den gelungensten Konstruktionen der Deutschen Reichsbahn.

Въведените през 1939 г. в производство типизирани товарни локомотиви BR 50 с едноосна водеща талига и 5 сцепни колооси се считат за най-успешната конструкция в немските железници.

А колкото до каката, много лагери ще стопи и ще пита за още :buba:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2296 -: 25 Април 2017, 19:32:49 »
Цитат на: TANO link=topic=268.msg107512#msg107512 date=1493134268
Жоро, я като си толко светнат, кажи каква машина е това и за какъв влак?
http://media.snimka.bg/s1/5865/037973931-big.jpg?r=0

Eeeee, пa и Я, тОва го знам!!!
Това е скакауец!!!

Професоре, а по-конкретно,
 това е машина тип "женска" за моя влак!!!!
 :party: :girl_devil:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2297 -: 25 Април 2017, 19:49:37 »
Цитат на: Mixy link=topic=268.msg107483#msg107483 date=1493025766
Понеже в една друга тема стана въпрос за пътнически вагони 4-та класа, някой може ли да разясни разликите в класите? За сегашно време първа и втора ЖП класа смятам, че са ясни, но за по-ранни епохи как е било? 4-та класа въобще имало ли е къде да седнат?

Бях срещал нещо по повод на четвъртата класа и взех че го изрових с помощта на чичо Гошо (Гугъл, не другия :buba: ). Преразказвам докат очакам вечерята, с моя интерпретация на някои от термините.
Четвъртата класа е въведена в Прусия, Саксония, Мекленбург и Олденбург преди 1900 г. за да предостави лесен и евтин начин за пътуване на селяните. Това е например пътуване до пазара в близкия град, да пренесеш голям багаж или животинка с влака. Такива пътувания се извършват на неголеми разстояния, така че може да стоиш и прав във влака. Първоначално вагоните от 4-та класа са с тесни прозорци, просто отопление и падащи надлъжни дървени пейки покрай външните стени на вагона, като така остава много място между тях. Понякога тези вагони могат лесно да се превърнат в товарни вагони (Fakultativwagen).
В южна Германия четвъртата класа се въвежда през 1906 и 1907 г. В Баден и Бавария няма четвърта класа до 1918 г., където даже няма специални четвъртокласни вагони, а се използват третокласни с тарифа за 4-та класа.
С появата на DRG се въвеждат нови вагони, включително и за бързите влакове, като във вагоните, произведени след 1921 почти няма разлика в комфорта на 3-та и 4-та класа. Така все повече пътници предпочитат да се возят в четвърта класа вместо във трета, заради по-ниските цени.
През 1913 г. 59% от пътуващите са в 4-та кл. През 1925 г. стават 80%, а в началото на 1928 достигат 84%. Така DRG губи десетки милиони, затова се решава на 07.10.1928 да се премахне тарифата за четвърта класа (най-евтината). Едновременно със спирането на 4-то класните билети, цената на втора класа след реформата става само 12% по-висока от цената на трета класа преди реформата, като цените на 2-ра и 3-та класа се намаляват с около 25%. Цените за 1-ва класа леко се увеличават. Така се подтикват хората да се возят във втора класа, а не в трета. Едновременно с това се въвежда и доплащането за бързите влакове. Всички издадени четвъртокласни билети (месечни, работнически и други карти) важат за трета класа.
Едно примерче с числа: Преди 07.10.1928:
 4-та класа е напр. 3.3 някакви марки, 3-та кл. е 5 м, 2-ра - 7.5 м, 1-ва - 10.8. (за някакво примерно разстояние и влак, марките са условни поради инфлацията)
След 1928:
3 т-а класа става 3.7 м, втора става 5.6, а първа става 11.2 м
Тъй като болшинството пътуващи (84%) са били в 4-та кл., те трябва да си купят по-скъпи билети, щото няма по-евтини. Цената на втора класа става по-примамлива и поносима, все пак не се возиш в най-ниската класа я... 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2298 -: 25 Април 2017, 20:00:55 »
Така се прави икономика!!!
А не "да му одерем кожата, па ако щЕ ... да се връща!"

Митко, хвала за търпението, търсенето и инфото тук!!! ;D

Или в духа на първото изречение в този пост.......
 А така се прави форум!!!
 :hi: :hi: :hi:

Мойта вечеря вика вече... :good:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2299 -: 25 Април 2017, 20:09:10 »
А през 1956 се маха трета класа така:

Първа и втора класа стават нова първа, трета класа става нова втора.

А вагоните си остават А
АВ вагоните стават А
АВС вагоните стават АВ
В вагоните стават А
ВС стават АВ
С стават В
CL стават Вс - кушет


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2300 -: 25 Април 2017, 20:14:14 »
Много интересно Митко, някои от тези факти и аз не ги знаех!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2301 -: 25 Април 2017, 20:16:42 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=268.msg107518#msg107518 date=1493140454
Много интересно Митко, някои от тези факти и аз не ги знаех!

Беше някъде между документите от сайта на епоха II, ама не тези за реформата.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2302 -: 25 Април 2017, 22:19:35 »
Получи се интересна дискусия. Искам да вметна още няколко мисли. Всъщност реформата с премахването на 4-та класа е началото на една доста мащабна дейност за повишаване комфорта на пътническите вагони. През същата 1928 година ДРГ доставя съвършенно нов тип пътнически вагон-Eilzugwagen. Вътрешен интериор на безкупеен третокласен вагон комбиниран с ходова част на вагон за бърз влак. Идеята за тези вагони е постепенно да заменят двуосните и триосни вагони в пътническите влакове. След няколко модификации (28,29,30,33,36 и 39 година) на новият тип вагони ДРГ прекратява доставките на двуосни пътнически вагони през 1934 година. От този момент нататък ДРГ получава само четириосни пътнически вагони. За съжаление ходът на Втората Световна Война възпира този процес! Любопитно е, че БДЖ доставят последните си двуосни пътнически вагони през 1935 и след тази година редовните доставки са САМО четириосни пътнически вагони!

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2303 -: 26 Април 2017, 00:45:44 »
И аз да попитам нещо ?
Какви са тези вагони,които приличат на по-горе описаните , на които имам снимки , как девойки и родители изпращат наши войници и офицери с царски униформи през първата световна война?
Горе в левия ъгъл на вагона до прозореца пише БДЖ , а по-долу точно под най-левия прозорец  III  ?
В случая какъв модел са тези вагони,щото много приличат на тук описаните,с разликата че триъгълния орнамент горе точно под покрива е нещо като от ковано желязо.Иначе си има платформа,стъпала и всичко друго.И не личи коша да е дървен.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2304 -: 26 Април 2017, 15:00:02 »
А би ли показал тази снимка?

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2305 -: 26 Април 2017, 22:09:52 »
Да с удоволствие . Дай имейл да ти ги пратя / снимките са 3 - размер 6 х 9 см. , а ти ще ги качиш тук,щото аз никъде не съм качвал снимки.Имам и снимки на изграждането на моста при СИМЕОНОВГРАД , както и на локомотив 2 --- Принц КИРИЛ.--- размер 15 х 10 или малко по-голям.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2306 -: 27 Април 2017, 19:15:04 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=268.msg107531#msg107531 date=1493233792
Да с удоволствие . Дай имейл да ти ги пратя / снимките са 3 - размер 6 х 9 см. , а ти ще ги качиш тук,щото аз никъде не съм качвал снимки.Имам и снимки на изграждането на моста при СИМЕОНОВГРАД , както и на локомотив 2 --- Принц КИРИЛ.--- размер 15 х 10 или малко по-голям.


МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2307 -: 27 Април 2017, 23:32:16 »
Браво.Давай и другите снимки.Всичко което ти пратих , пускай.
Колегите да им се радват,а който желае да твори и направи модели,които никой няма и не е произвеждал.
Като сканирам и другите , ще качваш да има материал за размисли и страсти.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2308 -: 28 Април 2017, 11:44:52 »
Author=Сaprycorn link=topic=268.msg107551#msg107551 date=1493309704]



Може би...



Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2309 -: 01 Май 2017, 14:24:31 »


Ако някой има инфо за товарния вагон горе-вдясно - нека я сподели ?