Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 760728 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2520 -: 18 Октомври 2018, 18:50:28 »

Търся чертеж на БДЖ поща DLm 92 57

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2521 -: 02 Ноември 2018, 16:37:55 »
Някой случайно да си е купил този комплект?
https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/NPE/111-4-002009-269179-0-0-0-2-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html

Интересува ме, джиповете свалят ли се от платформата?

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2522 -: 02 Ноември 2018, 17:06:41 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2523 -: 10 Ноември 2018, 23:35:09 »
Новите цифрови централи и трансформатори пригодени ли са да работят и на двете напрежения - 110 и 220 волта? При лаптопи, телевизори, зарядни за телефони и всякаква друга масова машинария проблемът отдавна е решен, правят ги "двусистемни", трябвят ти само различни кабели заради формата на дупките на контактите.

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2524 -: 11 Ноември 2018, 00:12:06 »
 Централите обикновенно изискват 1-2V над номиналното им напрежение /тук има таблица с номинала на dcc за някой мащаби :https://dccwiki.com/Power_supply/. Трафа /адаптерчето/ преди нея  отговаря за това/110 или 220 захр.напр./ , при лаптопите и подобни устройства с адапер е същата работа.
« Последна редакция: 11 Ноември 2018, 00:21:30 от dred77 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2525 -: 11 Ноември 2018, 03:43:12 »
Точно това се опитвам да разбера - дали трансформаторите вече стават и за двете системи. Примерно захранването на лаптопа ми е с надпис "вълничка 100-240v", което означава, че мога да го ползвам и в Европа, и в Америка, само ми трябва втори кабел. Същото пише и на това за телефона, значи трябва само отпред да сложа адаптор за другия вид контакт. И масово вече са по този начин, телевизорите също. Даже един касетофон на 25 години, който вече не работи - и той беше така. Въпросът ми е дали и трансформаторите/захранванията за влакчета вече също ги правят така или за Канада ще ми трябва нов трансформатор специално за 110 волта?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2526 -: 11 Ноември 2018, 09:54:37 »
Икар, вече не са трафове!
Всичко е т.н. "импулсни захранвания" - принципа на работа
им позволява да са един вид двусистемни. Практически
на Владая от години е 169  волта в определени натоварени дни.
Всичко работи включително пералнята и хладилника.
Би ти трябвало траф на 110 волта само ако уреда ти е с
означение 110 волта единствено.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2527 -: 11 Ноември 2018, 13:47:31 »
Европейската и американската система са почти еднакви разлика има само в честотата в европа е 50Hz а в америка е 60Hz
от там идва и малката разлика в напрежението при нас е 220в а при тях е 240в между фаза и 0 и съответно при нас е 380 между фазите а при тях 420 което на практика почти не влияе на масовите електроуреди
Проблем е японската а може би и на други места по света да има такива при тях не е 220в а е 110в мрежовото напрежение въпреки че честотата е същата 50
което на практика прави уредите несъвместими
Аз съм слагал климатици и на тях се монтира понижаващ теродиален траф преди да се захранят.
И разбира се производителите знаят за тези разлики и правят устройствата си когато това е възможно с превключватели зо 110-220
виждал съм и импулсни които нямат външен превключвател но вътре на платката имат възможност за превключване
Разбира се това е възможно за електрони устройства и електроуреди с мотори при които е икономически изгодно
« Последна редакция: 11 Ноември 2018, 13:55:10 от svetljjjo »

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2528 -: 11 Ноември 2018, 13:57:41 »

От тук :https://nauka.offnews.bg/news/Vaprosi_2/Elektricheskite-kontakti-po-sveta_16591.html

ПП.
Цитат на: pach link=topic=268.msg113500#msg113500 date=1541922877
Практически
на Владая от години е 169  волта в определени натоварени дни.
Всичко работи включително пералнята и хладилника.
Би ти трябвало траф на 110 волта само ако уреда ти е с
означение 110 волта единствено.
Когато има голям пад на напрежение, моторите започват да харчат повече ток от предвидения, започва греене на намотките и изгаряне съответно. Напрежението не трябва да пада под 10проц. -200в иначе стават бели.
« Последна редакция: 11 Ноември 2018, 14:01:58 от dred77 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2529 -: 11 Ноември 2018, 17:20:03 »
dred77, това на владайци им е "екстрата" от ЧЕЗ!!!
На въпроса по дежурния им телефон, "какво правим в такъв случай!?" отговорът беше уникален - "правите протокол за изгорялата техника със сервизен техник, и ние от ЧЕЗ ви го плащаме - богата фирма сме"!!!!!!!!
 :diablo:

ПП Иначе нашето производство (сателитни приемници) работят на импулсни захранвания, без каквито и да е превключвания от 100 до 240 волта съгласно последните европейски стандарти
...и работят из цяла Европа, а поне 300 бройки са ни по източното
крайбрежие на Америка. А "шофьорски"-те ни са с външен адаптер
на 24 волта и също са безотказни в камиони, автобуси или станционарни. И на тях не превключват нищо.
« Последна редакция: 11 Ноември 2018, 17:25:07 от pach »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2530 -: 21 Ноември 2018, 18:33:39 »
С изключение на една забежка към куплунги  и релсов материал, от години съм напуснал ТТ сцената.

Та питам освен старото на Zeuke TT Bahnen, има ли по-ново производство на дизела на Вермахта
V36?!?

DR: V 36
DB : 236
DR: 103
ÖBB: 2065
FS: D 236
ČSD: T 334.0
SNCF: Y 50100

Интересуваме като донор за шаси.
1. Да е с по-добри ходови качества от това Цойке, да става за мравешко пълзене по релсите - т.е. маневриране.
2. Да не се клатушка при движение.
3. Възможности за цифровизация.
4. За монтиране на маховик.
5. За монтиране на мотор тип Faulhaber или подобен.
6. Не ме интересува звуков декодер.
7. Епоха и администрация не ме интересуват.
8. Личен опит с машинката най-паче. V 36, BR 103, BR 203.
9. Некакви ориентировачни цени.
10. Каталожни номера, година на производство, фирма производител.

Благодаря предварително.  :drinks:
 

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2531 -: 21 Ноември 2018, 19:58:46 »
 http://www.modellbau-wiki.de/wiki/V_36
Има табличка и за ТТ  :good:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2532 -: 21 Ноември 2018, 20:03:39 »
Благодаря, но това отговаря само на малка част от въпросите ми...

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2533 -: 21 Ноември 2018, 20:34:49 »
Между старото и новото, разликата е само в мотора. Доста съм мислил  и аз по този въпрос дали да подменям с новите, но се отказах и си нааправих експеримент. На стар V36, махнах кардана и го скъсих, на него сложих месингов маховик и смених моторчето с някъкво 12 волтово от китайска играчка. Добавих допълнителни тежести, плюс гресиране на предавките и ефектът е много добър.  Спря да се клати и ходът стана много по-плавен, също тръгва от много- по нисък волтаж.  :hi:

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2534 -: 21 Ноември 2018, 22:04:32 »
 Като гледам старото /аз имам едно такова локче/ :

 И новото :
http://ptmkz.pl/tt/karty/T04630.pdf
 Се виждат доста разлики в окачването , предавките /първата колоос не е задвижена/ , подготвени са за nem651 , имат led светлини и т.н.