Краси благодаря за филмчетата и идеите почерпени от тях!

А, ето и част от НАРЕДБА № 52 от 18.02.2002 г. за железопътен превоз на военни товари, техника и войски издадена от министъра на отбраната и министъра на транспорта и съобщенията, обн., ДВ, бр. 64 от 2.07.2002 г., в сила от 1.01.2002 г., изм. и доп., бр. 17 от 1.03.2016 г., в сила от 1.03.2016 г.
Раздел IV
Маневрена работа и композиране на военен влак
Чл. 34. (1) Преди началото на маневра началникът на влака (маневристът, старши кондукторът) предупреждава началника на ешелона (на военния транспорт) и началника на охраната за предстоящите действия.
(2) Маневрата на вагони, натоварени с укрепена техника и опасни товари, се извършва заедно - без отблъскване на вагоните.
(3) Маневрата на вагони, натоварени с опасни товари, охрана и личен състав, се извършва със скорост до 10 км/ч, а когато районът е неосветен - до 5 км/ч.
Чл. 35. (Изм. – ДВ, бр. 17 от 2016 г. , в сила от 1.03.2016 г.) При подреждане на вагоните в състава на военен ешелон (военен транспорт) се спазват общите изисквания, посочени в Наредба № 58 от 2 август 2006 г. за правилата за техническата експлоатация, движението на влаковете и сигнализацията в железопътния транспорт и Правилата за движение на влаковете и маневрената работа в железопътния транспорт на управителя на железопътната инфраструктура.
Чл. 36. Когато в състава на влака има вагон за охрана и пътнически вагони за личен състав, вагонът за охраната, ако е пътнически, се поставя пред вагоните с личния състав. Когато вагонът за охраната е товарен, той се поставя след пътническите вагони.
Чл. 37. Охраната може да пътува и в първия пътнически вагон с личен състав.
Чл. 38. Военните влакове се композират съгласно установените за отделните направления норми за брутна маса и дължина.
Чл. 39. (1) Към военен влак, който има дължина или брутна маса, по-малки от установените, се допуска прикачването накрая на влака на група попътни вагони, при условие че:
1. не се причинява закъснение на влака;
2. допълнително прикачените вагони не са натоварени с релси или други дълги предмети, с опасни и извънгабаритни товари;
3. допълнително прикачените вагони не изискват специален режим на движение;
4. (изм. – ДВ, бр. 17 от 2016 г. , в сила от 1.03.2016 г.) предварително е съгласувано с формированията за контрол на придвижването.
(2) (Изм. – ДВ, бр. 17 от 2016 г. , в сила от 1.03.2016 г.) Военен влак, в състава на който са включени вагон за охрана, както и пътнически вагони за личния състав, придружаващ натоварената техника и материали, не е смесен влак по смисъла на Наредба № 58 от 2 август 2006 г. за правилата за техническата експлоатация, движението на влаковете и сигнализацията в железопътния транспорт и Правилата за движение на влаковете и маневрената работа в железопътния транспорт на управителя на железопътната инфраструктура.
Чл. 40. (1) В състава на един военен влак могат да се превозват най-много до 600 т нето опасни товари, натоварени във вагони или в контейнери.
(2) Максималният брой на осите на натоварените вагони, в т. ч. и на тези с натоварени контейнери с опасни товари, е 60.
Чл. 41. (1) Вагоните с опасни товари се композират в групи, като броят на осите в една група е най-много 12.
(2) Последната група вагони с опасни товари е най-много до 6 оси, когато тя е в края на влака и след нея има само 4 оси предохрана с действащи автоматични спирачки.
(3) Отделните групи се отделят една от друга най-малко с един празен вагон или вагон с обикновен товар.
Чл. 42. За осигуряване на влака с необходимата спирачна маса при необходимост се включват вагони с изправни автоматични спирачки - пълни с обикновен товар или празни вагони.
Чл. 43. При композиране на влак, превозващ опасни товари, винтовите спрягове се натягат до пълно допиране на буферните дискове.
Въпроса ми бе с идеята къде да са вагона цистерна и този с оръдието - гаубицата веднага след локомотив, охранителен вагон или в края на композицията между последния танк и вагона за охраната.........