Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 459067 пъти)

LDimitrov

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 83
  • Рейтинг: 151
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2895 -: 28 Февруари 2020, 16:34:48 »
Пламене, понеже темата, а и твоите въпроси са за опита, и забелязах някои моменти, където може би ще съм ти в полза, добавям следното:

1) Ти хубаво искаш да обобщиш такава тема, но с въпросния придобит опит, няма да успееш да се справиш с писане.
Ето пример защо: колкото и добре да си подготвен на теория или да ти се падне невероятен специалист в обучението, когато за сефте седнеш сам да управляваш самолет, автомобил или дори велосипед (хайде и локомотив, че форума е с такава насоченост), веднага ще проличи че ти е за първи път. Натренираност, практика, както искаш го наречи, аз затова и писах – работа по темата.

2) Относно самоделните системи:

Въпрос на личен избор е какво да правиш. Ако те забавляват доработките по пневматика, имаш неоспоримото право да си действаш както решиш (само внимавай със съдовете под налягане). А може да си зададеш и следния въпрос – по-колко модела правиш на година и струва ли си изобщо задълбаването и натам? Дали не е по-добре да вземеш нещо готово и да си пръскаш на воля?

От мен имаш пълно съдействие в което и начинание да избереш. Ще помогна според способностите си. Засега мога да ти кажа защо аз се оказах с две системи.

При ЭТОН-МРАЗ не наблюдавам пулсации. Предполагам, маркуча ги обира, а не съм забелязал и проблеми с масло, вероятно защото по-голямата му част си стои навита под компресора. Какво повече да искаш от доставяния въздух? По едно време мислех да го доправям, но ми се видя излишна занимавката там, пък и това вършеше работа. Защо да го развалям?

Когато реших, че ми е нужна техника за по-фино боядисване, направо си купих нова система. Прецених, че не ми стига желанието, опита и инструментите, за да постигна задоволителни резултати с „тунинговането‟. А сравнявайки цените на нужните за „модернизиране‟ елементи с готовия нов компресор, нещо започна да ми се губи и финансовия смисъл на упражнението. Остава единствено удоволствието от конструирането на нещо свое.

3) Future вече не се произвежда под това име. Прекръстили са го на Pledge и май по състава нещо е пипнато леко. Поне така четох преди известно време и може нещата да са се променили. Аз до второто се докопах и мисля, че не е непостижимо да се сдобиеш с такова.
То основното му приложение беше за прозрачните части - стават някак по-прозрачни и близки по вид до стъкло. Доколкото съм виждал, вече има достойни заместители и за това.

* Имам и една молба. Знам, че си го казал абсолютно добронамерено, но предпочитам да не участвам в „по-, по-, най-‟ квалификации. Има „гатанка‟ за решаване, справям се някак с нея и обсъждаме резултата, а не човека който го е постигнал. После можем да разчоплим защо и как се е получило това, което се е получило, с цел да подобрим технология и резултат. Така го разбирам и затова съм против „етикетите‟. Мен думите тук (и не само) няма да ме променят и ще продължа както си знам – работя по задачите, питам когато имам въпрос и съм благодарен за отговорите. Отделно, не приемам необосновани съвети и обяснения (особено непоискани). По-добре да спирам вече...

А за Plomari-то ще се разберем, щом толкова настояваш.  :drinks:

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2896 -: 28 Февруари 2020, 19:42:12 »
Пределно ясен си!!! Разбрах!!! Благодаря!!!
Ще го взема предвид!!!
 :hi: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2897 -: 25 Март 2020, 09:46:43 »
Преди около месец ... а може би и повече, ме питаха за някакво механизирано
почистване колелата на вагони. Най-после намерих въпросния клип - с тая карантина
доста неща вече съм уточнил и раздвижил. Въпросното устройство явно е с метални
четки заради токоснемането
всъщност модела се придвижва от самото последователно търкане и е изпълнено в размер ТТ:
https://www.youtube.com/watch?v=LmM1zje5hbw

 :drinks:

Въпросното устройство се произвежда от LUX!!!
Ето страницата му във фирмения сайт:
https://www.lux-modellbau.de/cms/front_content.php?idcat=192

и бърз превод, макар и неточен за начална ориентация става:


......Системи за почистване на колела за всички аналогови и цифрови системи за следене и управление на H0.
Вградени устройства (Art.No. 9301 + 9301.7) Настолни устройства (Art.No. 9305 + 9305.7)
Системата за почистване на колелата ...
Система за почистване на колела арт.  9301

Предлага се като вградено или настолно устройство
Почиства задвижвани и не задвижвани колела на железопътни моделни превозни средства
Премахва остатъците от масло и мръсотия от колелата
... и можете да постигнете:
Почистете арките на локомотива и колелото
Смазани гуми за сцепление
Функционална надеждност на моделните железопътни превозни средства

Системата за почистване на колела H0, снабдена с задвижващо напрежение (аналогово и цифрово) и по този начин проходима, за всички модели железопътни системи почиства задвижвани и не задвижвани колела на железопътни моторни превозни средства от железопътни превозни средства от остатъци от масло и мръсотия. Устройството е еднакво подходящо за локомотиви и вагони и може да се прехвърля / претоварва от цели влакове, интегрирани в моделни жп вагони.

Изрез за почистване на колела H0
Изрез за почистване на колела H0
Устройство за настолно почистване на колела H0
Вградено устройство за почистване на колела H0

Технологията за почистване на колелата, задвижвана от 12-волтов DC мотор (Faulhaber¹), позволява две месингови пръти, покрити с полиращ материал, да се колебаят под локомотивните и вагонните колела. Това води до почистващ ефект върху арките на колелата на локомотиви и вагони. По този начин протекторът на колелата се търкаля по 250 мм дължина за почистване и се почиства напълно дори при по-големи диаметри на колелата.

Изглед отстрани на почистване на колелото H0
Препарат за почистване на колела
Изглед отстрани на чисти колела
Система за почистване на колела

Поради колебателното движение на почистващите ленти, локомотивът, който първоначално е неподвижен, потъва в покритието от филц поради собственото си тегло. Когато се подава ниско задвижващо напрежение, колелата се завъртат, когато локомотивът е в застой. Колелата, които не са задвижвани (напр. Колела с вагони), се почистват чрез търкаляне на протекторите на колелата (локомоция) върху осцилиращия полиращ материал. За да направите това, автомобилът се движи ръчно или чрез теглещия или бутащия локомотив. Ръчно, отнемащо време почистване на арките на колелата вече не е необходимо. Вашите локомотиви и вагони получават чисти протектори на колелата, което позволява оптимална консумация на енергия между релса и колело.

Детайл за почистване на колела H0
Детайл на колелото за почистване на колела върху полиращ материал H0
Препарат за почистване на колела H0
Устройство за почистване на колела Asschnitt H0

Технологията за почистване на колелата (полиращи пръти), която се задвижва ексцентрично и с висока честота при 12 волта (DC), може да бъде покрита със самозалепващ се филц или шпилка (в зависимост от степента на замърсяване на повърхностите на колелата). В случай на особено упорита мръсотия, филцовите ленти (артикул № 9307) могат да бъдат намокрени с вещество, разтварящо мазнини. Емблемата за кърпи (артикул № 9308) не трябва да се използва заедно с лепилни ленти. За да смените лентите за почистване на колелата, месинговите опорни профили (артикул № 9302) могат да бъдат премахнати от системата, а почистващите ленти да бъдат премахнати и присвоени отново.

Аксесоари за почистване на колела H0
Набодени филцови ленти
Ивични ленти
Полиране на пръчки

Двигателят (Faulhaber 1 ) на системата за почистване на колелата се задейства с регулирано постояннотоково напрежение 0-12 волта (DC). Осигурете подходящо захранващо напрежение
Адаптираща платка за H0 почистващо колело Арт
налични в търговската мрежа железопътни трансформатори (имайте предвид техническите детайли на трансформатора). Предлаганата от нас адаптерна платка, артикул № 9304, генерира постояннотоково напрежение от променливо напрежение.

За цифрово управление системата за почистване на колелата се доставя със съвместим със системата декодер (може да бъде преоборудван). Инсталираме специфични за контрола декодери (ако е необходимо за допълнително зареждане), както е необходимо. Моля, посочете при поръчка.


Почистващите повърхности на масата и вграденото устройство са идентични. Докато вграденото устройство се интегрира в системата, ние доставяме настолното устройство готово за употреба.

Вградено устройство за почистване на колела H0, член 9301
H0 система за почистване на колела настолен уред Артикул 9305
    

Системата за почистване на колелата за монтаж трябва да бъде инсталирана на лесно достъпно място, по възможност в страничен коловоз на моделната железопътна система. За инсталирането е необходимо правоъгълно изрязване на маршрутна дъска с дължина 300 мм / ширина 40 мм и височина 50 мм (от горния ръб на маршрутната дъска).


Технически данни:
Системата за почистване на колелата е проектирана, като се вземат предвид стандартите на европейските железопътни модели. Захранването на задвижващия двигател на системата за почистване на колелата не трябва да се осъществява с регулиране на ширината на половината на вълната и импулса.
Захранване 0-12 волта (DC)
Захранване цифрово
Мултипротокол декодер (формат Motorola DCC Selectrix)
Консумация на ток около 150 mA
макс. Напрежение на двигателя на почистващото устройство 12 волта постоянен ток
Дължина на почистване (плот и вграден модул) 250 мм
Тегло вградено устройство приблизително 355 грама
Тегло настолно устройство приблизително 1200 грама
Размери за монтаж вградена дължина на единицата 300 mm / ширина 40 mm / височина 50 mm
Външни размери на дължината на масата 900 mm / ширина 70 mm / височина 62 mm
аксесоари:

Носете части:

H0 почистващи ленти филц (20 броя) (Art.no.9307).
Замяната е необходима, когато материалът е наситен или износен с мръсотия.
Модерни части:

Х0 почистващи ленти с лента за наждаване (20 броя) (артикул № 9308), не са подходящи за превозни средства с гуми за сцепление.
Замяната е необходима, когато материалът е наситен или износен с мръсотия.
Резервни полиращи пръти (2 броя) (артикул № 9302), подходящи при използване на артикул № 9307 +9308.
Адаптерна платка, например за почистване на колела (AC ~ Märklin) без декодер (артикул № 9304).
Декодер (артикул № 9311)
Достъп до парчета (2 броя) за DC 2L = (Art.No. 9301052)
Достъпни парчета (2 броя) за AC ~ (Märklin) C писта (art.no.9301063)
Достъп до парчета (2 броя) за AC ~ (Märklin) K писта (артикул № 9301064).......

Каталога им в ПДФ-формат:
https://www.lux-modellbau.de/cms/upload/downloads/kataloge_flyer_prospekte/Spur_HO.pdf

Ценова листа към 2017 в ПДФ:
https://www.lux-modellbau.de/cms/upload/downloads/preislisten/H0_Preisliste/Preisliste_2017_Spur_H0.pdf

Формуляра за поръчка в ПДФ:
https://www.lux-modellbau.de/cms/upload/downloads/bestellungen/Bestellvorduck%20Endverbraucher.pdf

Представените по-горе снимки са за Н0,а ето страницата и за ТТ:
https://www.lux-modellbau.de/cms/front_content.php?idcat=186

Правят го и в N разбира се!
Пигответе си парите и купувайте!!!
 ;)
« Последна редакция: 25 Март 2020, 10:09:43 от pach »

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2898 -: 25 Март 2020, 10:34:25 »
Впрочем специално за Грег, който май е точно на етап "опроводяване в тунелите с контактна мрежа"
ето едно възможно регулируемо решение от същата фирма:

Снимката е за над двойно паралелно трасе.

...и малко сръчност, лист от "симона" и пластини от железарията ще свършат същата работа.
 :drinks:

Единични трасета.


и съответно за двойни прехвърляния /от един профил към следващият/,
защото "Т"-профила е максимално един метър все пак:


« Последна редакция: 25 Март 2020, 10:43:14 от pach »

gzo

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 953
  • Рейтинг: 137
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2899 -: 25 Март 2020, 18:04:14 »
Пламене, откъде го качваш тея снимки ? Само Хиксчета се виждат !

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2900 -: 25 Март 2020, 21:45:06 »
От сайта им...повредата май е в твоя "телевизор", щото тук си се виждат и в момента!

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1209
  • Рейтинг: 146
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2901 -: 25 Март 2020, 22:45:08 »
от телевизорът му е! И при мен всичко се вижда ок!

gzo

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 953
  • Рейтинг: 137
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2902 -: 26 Март 2020, 11:21:27 »
Моля израза "въпрос на гледна точка" да се пререфразира на "въпрос на браузър"  :blush2:

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 40
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2903 -: 26 Март 2020, 21:28:47 »
Едни питания ми се въртят в главата които не са свързани с моделните железници, но нищо. Някой може ли да каже, един например електрически локомотив на БДЖ серия 43, какъв пробег има от както е внесен в България? Локомотивите имат ли отчитане на изминатите километри както автомобилите? Кой наш локомотив дизелов, ел. или парен е рекордьор по изминати километри ?

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2904 -: 26 Март 2020, 21:40:45 »
Това е доста любопитно!?
Знам, че имаме доста рекордьори от парните локомотиви по години активна експлоатационна служба!!!
Някои са навъртяли над 50 години!!!!
Но също така и аз да се включа, ако има кой да ми отговори от професионалистите!
Колко дизел гори един локомотив при композиция от тук до Варна да кажем, със 700 тона влак?
Както и колко електроенергия хаби обикновенно електровоз от дадена серия?
Просто ми е любопитно...например при дизела, колко ТИР-а замества една 700 тонна композиция
и съпостаимо ли е по товарии употребено гориво ...на колко ТИР-а по същия курс?
За електрическата енергия същото...
 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2144
  • Рейтинг: 820
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2905 -: 27 Март 2020, 12:26:04 »
Цитат на: Filip Andonov link=topic=268.msg118119#msg118119 date=1585250927
Едни питания ми се въртят в главата които не са свързани с моделните железници, но нищо. Някой може ли да каже, един например електрически локомотив на БДЖ серия 43, какъв пробег има от както е внесен в България? Локомотивите имат ли отчитане на изминатите километри както автомобилите? Кой наш локомотив дизелов, ел. или парен е рекордьор по изминати километри ?

Някой машинист може да каже със сигурност. Аз нямам достъп до тези "документи за служебно ползване", но от разни други официални документи си бях вадил данни за 7 - 8 локомотива 44 - 45 и мога да кажа следното:
Със сигурност има километраж, мери до 999 999 км. Вграден е в хаслера, ако така се нарича на български. Май само в единия, но не знам дали е в записващия (сигурно е там) или в регистриращия.
43 серия са внесени 1971 - 1974. И веднага продължават 44 и 45 серия до към 1983.
За споменатите 6-7 локомотива, за които има публикувани данни при разследване на произшествията, последният Капителен Ремонт им е правен 1994 - 2005 г. От там - за последните 20-тина години статистиката ми показва, че годишно един лок 44 - 45 изминава 100 - 180 хиляди км, или 270 - 500 км на ден СРЕДНО.
В един доклад бяха снимали пробега на 44.121 за 04.2018 г., има дни с 450 - 500 км, но имаше и дни с 1000 - 1200, даже и 1480 км на ден (което аз не вярвах че може да стане у нас). Общо за месеца 21 000 км, което прави средно 700 км на ден. Но това е в днешно време, когато няма локомотиви, за ПП, и то когато локомотива е в движение.
В края на миналия век у нас имаше много локомотиви, така че за първите си 20 години от живота си едва ли са навъртели повече от 2 млн. км (за КР), и още толкова до сега, т.е. малкото останали живи машини са според на около 4 млн. км. За една от бройките (сигурно има и други) имам подозрения че от 1980 е навъртяла първите си 2 млн. до 1991, и още толкова до 2003, и до 2014 още толкова, т.е. около 6 млн. км. до изпращането и на ветровала. Което прави около 180 000 км. годишно, или средно 500 км на ден, според мен е нормално за някои единични бройки добре вървящи локомотиви в ПП.
Според световната статистика у нас за 2006 г. е имало 568 бр. подвижен състав, изминати са 37 млн. км, т.е. средно 180 км на ден. Тук разбира се се отчитат всичките огради с ръждясващи железа, така че горните ми "разсъжденя" за около 4 млн. км, с единици достигащи 6 млн. според мен е вярна за 44 и 45. А голямата бройка от всичките 205 локомотива едва ли са изкарали повече от 1 КР и малко.
43 серия не вярвам да са на повече от 4 млн., т.е. един КР в края на минали век.
07.123 също е въртяла 70 - 90 хиляди км на година.
За парните - там се сменят толкова много части, че едва ли има значение на колко км са, по-скоро са важни годините на котела. Средната скорст на движение там е доста по-ниска, времето за обслужване (престой) е било доста голямо, така че едва ли са навъртали много на година. Някъде имаше едни числа по въпроса, ама сега не се сещам.

За рекордьори - не знам. А и аз не съм привърженик на тези безмислени рекорди за години, км, тонове и т.н.

« Последна редакция: 27 Март 2020, 12:33:39 от mitko0888 »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 789
  • Рейтинг: 583
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2906 -: 28 Март 2020, 13:15:31 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=268.msg118122#msg118122 date=1585304764
...
В края на миналия век у нас имаше много локомотиви, така че за първите си 20 години от живота си едва ли са навъртели повече от 2 млн. км (за КР), и още толкова до сега, т.е. малкото останали живи машини са според на около 4 млн. км.
...

Но не отчиташ една мъничка подробност. Били са много локомотивите, ама е имало защо. Имаше товари, имаше и пътническо движение. Като постъпих на работа в у-ка СФ-По имаше по 4 помощни машини, а влаковите диспечери по 12 ч на дежурство се чудеха как да организират движението, така, че да смогнат да извозят всичкия товар. Отделно редовните влакове и маневрите по гарите. Неведнъж са ме викали да седна на пулта да поработя малко, за да могат да идат да се изпикаят. Някъде след 1998 г. вече започна да се вижда намаляване на движението.

По темата за мобилните телефони - и англичаните не са първи.
Копали американците и намерили кабел на 1 м. дълбочина. Това показва, че при тях комуникации е имало още преди сухия режим. Обаче руснаците се разровили и намерили кабел на 2 м. Което значи, че комуникации при тях е имало още преди революцията. Но когато Ганьо копал чак до 5 м, не намерил никакъв кабел. Излиза, че в България сме имали безжични комуникации още от праисторически времена.

Бъдете здрави! :hi:
« Последна редакция: 28 Март 2020, 13:27:15 от TANO »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 789
  • Рейтинг: 583
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2907 -: 02 Април 2020, 14:00:39 »
Да попитаам по-опитните - някой напоследък да е качвал снимки в Снимка.БГ. При мен не се получава. Аз ли бъркам нещо, или сайта го е пипнал оня вирус?

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11380
  • Рейтинг: 1036
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2908 -: 02 Април 2020, 18:18:46 »
Че те антивирусна защита нямат ли си?
 :spiteful: :air_kiss: :angel:

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 195
  • Рейтинг: 78
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2909 -: 14 Април 2020, 19:09:10 »
Здравейте!

Имам едно бързо въпросче.

Освен с кинематика, възможно ли е скъсяването на разстоянието между буферите на старите вагони по друг начин.
Кинематиката е абсолютно излишна инвестиция за мен, защото е много скъпа, а преди да пробвам каквото и да е, реших да попитам
за вашия опит в това, дали е възможно да стане с друг метод. Много е дразнещо особено при пътническите вагони.

Лека вечер и се пазете! ;D ;D