Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 755622 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3090 -: 01 Януари 2022, 20:04:18 »
Цитат на: bdz43r link=topic=268.msg122887#msg122887 date=1641059440
Колкото постове има, толкова и варианти на табели и тяхното местоположение.
По-старите са сини емайлирани с бели букви. Шрифтът им е мисля доста стандартен за всички такива табели от едно време. Има обаче и много бели пластмасови.
Ще наснимам няколко, когато се падна на работа през деня.

Мен ми хареса тази:


TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3091 -: 11 Януари 2022, 19:24:13 »
Здравейте!
Имам този модел на локомотив: Art.-Nr. 02131 Tillig  - Dampflokomotive BR 01 Epoche III (bis ca. 1970) der Deutsche Bundesbahn (bis 1994). Въпроса ми е: на заден ход (с въглищаря напред) светят ли му фаровете? На моя не, питам да не би да е изгорял диода............

Благодаря предварително!   :hi:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3092 -: 12 Януари 2022, 11:08:37 »
Светят! Стефчо, ако имаш поен декодер, разгледай спойките. Може и декодерът да е се прецакал.
« Последна редакция: 12 Януари 2022, 11:11:17 от jopeto »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3093 -: 12 Януари 2022, 18:14:04 »
Жорка, нямам сложен декодер. Махнат е за проверката. Имам нови платки - не е проблем! По принцип този модел е в DB и няма заден фар в средата на въглищаря. това е модела:
      :hi:

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3094 -: 12 Януари 2022, 22:31:21 »
Цитат на: TheJackal link=topic=268.msg122929#msg122929 date=1642004044
няма заден фар в средата на въглищаря. това е модела:
Под "въглещар" може би да се разбира тендер?
За модела под номер,  написан в по-долният пост : 02131 :https://www.tillig.com/eng/Produkte/produktinfo-02131.html
Tillig са написали повече от ясно: "3-front-light/2 rear light, dependet an the direction of traffic"....
А пък в този pdf : https://www.tillig.com/dateien/Produkte/TTModellbahnen/Lokomotiven/Dampflokomotiven/02130_31_33_34_35_38_39_367071-BR01_2021_02_05.pdf
 Направо не мога да повярвам, че чета това :
  "Забележка: Поради факта, че белите светодиоди имат по-високо напрежение напред от жълтите, води до по-високо ниво на разсейване на мощността, което води до по-високо ниво на нагряване. Поради факта, че светодиодът е разположен директно под капака на резервоара за вода в офертата, това може да доведе до деформации на тендера при работни напрежения на коловоза над 14 V...........................За тази цел температурата на светодиода трябва да се усети с пръст след време на светене от прибл. 3 минути с отстранена нежната горна част."
 Значи ако го джуркате с z21, и не намалите интензитета на светене, на всеки 3 мин. да го пипате да не да прегрее  :blink: :blink: :wacko:
 Ако е нов локомотива, може да е диода, ако е на старо, предишният собственик може да се е погрижил да не стопи тендера.
« Последна редакция: 12 Януари 2022, 22:37:23 от dred77 »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3095 -: 18 Януари 2022, 19:20:46 »
Здравейте,
Имам въпрос. Напоследък имам интерес към стари пътеводители и разписания на БДЖ. Знам за уникалния и полезен сайт на Streleco: https://streleco.wordpress.com/bdz/, но там липсват няколко пътеводителя предимно от 80-те. Намерих два немски сайта, в които очевидно се продават някои от липсващите и може да се поръчат. Първият е този: http://www.dumjahn.de/kursbuch_bulgarien.html , а вторият е този: https://www.zvab.com/servlet/SearchResults?an=balgarski%20darschawni%20schelesnizi&cm_sp=det-_-bdp-_-author
Имам няколко въпроса. В първия сайт тези, които са маркирани в черно, по-долу, където пише „Tabelle der vorhandenen Archivstücke (schwarz)“- всички ли са налични или може да се поръчат, какво точно означава това? Не разбирам, понеже не съм специалист в немския и малко помощ в превода би ми била нужна, за да разбера условията за поръчка и кои пътеводители са налични. А относно втория сайт - надежден ли е, понеже към двата пътеводителя, към които имам интерес - от 1986/1987 и 1988/1989 няма приложена снимка, няма и много описание, само цена. Да не е измамен сайт?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3096 -: 18 Януари 2022, 20:52:47 »
Цитат

Издателят . Книжарницата за поръчки по пощата
. Антикварът

Railway Dumjahn онлайн

България (БДЖ)

Назад към прегледа »Курсови книги от Европа«
Учебник по БДЖ 1947/48 г. Дж - най-старият архивен материал

Уикипедия „Български държавни железници“

Учебник на БДЖ 1959/60 г. Дж

Учебник на БДЖ 1988/89 г. - юбилейно издание

Каталогът на антикварите на Dumjahn онлайн:
учебници от България
броя Тези учебници по БДЖ в момента са налични веднага: учебник по БДЖ 1977/78 J пълно издание
броя Извън отпечатаните учебници са възможни резервации:
Учебник по БДЖ 1974/75 J пълно издание Учебник по БДЖ 1985/86 J пълно издание Учебник по БДЖ 1993/94 J пълно издание

С едно щракване стигате до съответния учебник, винаги с илюстрация на корицата, подробно описание и опция за директна поръчка. Този преглед се актуализира постоянно, така че може да си струва да проверявате от време на време. Учебниците са подредени хронологично. __________________________________________ _ _ _ _ _ _ _

Таблица на съществуващите архивни елементи (черно): България (БДЖ) Chemin de fer de l'Etat bulgare 1946/47 J 1947/48 J  1948/49 J 1949/50 J 1950/51 J 1951/52 J 1952/53 J 1953/ 54 г. 1954/55 г. 1955/56 г. 1956/57 г. 1956/57 г. 1957/58 г. 1958/59 г. 1959/59 г. 1959/60 г. 1960/61 г. 1961/62 г. 66  г. 36 г. 1962 г. 1962 г. 5 1962 г. 66 г. 1966/67 г. 1967/68 г. 1968/69 г. 1969/70 г. 1969/70 г. 1970/71 г. 1971/72 г. 1972/73 г. 1973/74 г. 1974/75 г. 71 г. 71 г. 71 г. 71 г. 71 г......  (тук изтрих нещо по невнимание - сравни с оригинала)

1978/79 г. 1979/80 г. 1980/81 г. 1981/82 г.
1982/83 г. 1983/84 г. 1984/84 г. 1984/85 г. 1985/86 г.
1986/87 г. 1986/87 г. 1987/89 г. 1987/89 г. 1987 г. 1999
г. 91 г. 1991/92 г. 1992/93 г. 1993/94 г.
1994/95 г. 1994/95 г. 1995/96 г. 1996/97 г. 1997/97 г.   1997/98 г. 1998/99 г.      1999/00 г./02 г. 

J = годишно разписание. Червен, зачеркнат = липсва или не се появи.

За цветовете в оригиналът виж. липсващите са в червено и надраскани.
И двата сайта са на антиквари.
Препродажба в стил олх са.

"Zvab" често го срещам но не съм пазарувал в нито един от двата. Имат и фейсбук страници - там сигурно има още инфо за тях.
Толкова мога, с надеждата и други да ти помогнат повече от мен!
 :yes:

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3097 -: 20 Януари 2022, 11:40:29 »
Благодаря ти за помощта, pach! :good:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3098 -: 27 Януари 2022, 22:39:08 »
... Намерих... :hi:
Извинявам се за поста!
« Последна редакция: 27 Януари 2022, 22:44:30 от gregary »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3099 -: 27 Януари 2022, 22:45:51 »
Най-близо тук
https://www.2rs.bg/mr52-2z-zen-bg.html
Най-далече в алиекспрес (Китай)
 ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3100 -: 30 Януари 2022, 16:21:54 »
Да попитам и аз нещо знаещите колеги и приятели!
 :yes: ;D :hi:
Известно ми е че в периода 1939-1947 години (май и по-дълго)
в БДЖ са били взети под наем, различно количество парни локомотиви
от DRG, като своебразно попълване на "дупките" в разсписанията, поради
липса на достатъчно локомотиви - във връзка с прекратяването от войната, на българската
стандартизационна програма и отказването на поръчки за нови локомотиви по нея (по примера от DRG).

В различните години, тяхното число е варирало от 44 до над 100 броя.
Знам, че по силата за мерките на репарации, за победителя от ВСВ - СССР (Русия) става
техен собственик след 1944 год. на намиращите се на наша територия локомотиви от серия BR-58,
 които след закупуването им, от новия им собственик, получават серия 13 в БДЖ.
 :scratch_ones_head:
Но нямам си на идея от кои модели сме имали - с три или четири цилиндрови,
парни машини, или и от двете модификации?
Съответно кои са били, със съответните номера в серията БДЖ-13?
 ;D

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3101 -: 30 Януари 2022, 17:55:35 »
Цитат на: pach link=topic=268.msg123089#msg123089 date=1643552514
Да попитам и аз нещо знаещите колеги и приятели!
 :yes: ;D :hi:
Известно ми е че в периода 1939-1947 години (май и по-дълго)
в БДЖ са били взети под наем, различно количество парни локомотиви
от DRG, като своебразно попълване на "дупките" в разсписанията, поради
липса на достатъчно локомотиви - във връзка с прекратяването от войната, на българската
стандартизационна програма и отказването на поръчки за нови локомотиви по нея (по примера от DRG).

В различните години, тяхното число е варирало от 44 до над 100 броя.
Знам, че по силата за мерките на репарации, за победителя от ВСВ - СССР (Русия) става
техен собственик след 1944 год. на намиращите се на наша територия локомотиви от серия BR-58,
 които след закупуването им, от новия им собственик, получават серия 13 в БДЖ.
 :scratch_ones_head:
Но нямам си на идея от кои модели сме имали - с три или четири цилиндрови,
парни машини, или и от двете модификации?
Съответно кои са били, със съответните номера в серията БДЖ-13?
 ;D

През март 1941 г в България пристигат под наем от DRG 50 локомотива серии 58 2-3, 58 5, 58 10-21, всичките с три цилиндъра система "Drillling". Броят на локомотивите непрекъснато варира, като достига максимум в края на 1943 г - 99 локомотива, разпределени в депа София, Горна Оряховица, Плевен, Скопие. След Втората световна война в България остават 42 локомотива, показани в приложената таблица. От първоначално пристигналите 50 локомотива остават само 4 броя - 13.20, 13.30, 13.36, 13.37
https://prikachi.net/image/5bON7
« Последна редакция: 30 Януари 2022, 18:02:42 от Petko Ivanov »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3102 -: 30 Януари 2022, 21:44:08 »
Много благодаря г-н Иванов!!!
 :hi:
И снимката на таблицата е чудесно потвърждение (или сравнение) с тези които имам на разположение.
А от къде съм си въобразил, че в нашата серия 13 има четирицилиндрови машини, не ми е ясно... :blush2:
Много полезен отговор и същевременно навременен, за мойте планове! ;)
Още един път  Ви благодаря!!!
 :hi: :clapping: :hi:
« Последна редакция: 30 Януари 2022, 21:47:23 от pach »

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
.
« Отговор #3103 -: 31 Януари 2022, 00:48:22 »
pach,

От къде ти е информацията за 4- цилиндрови локомотиви в немската 58-ма серия?

От информацията, която имам събрана през годините, в 58-ма серия е имало само 2- (zwilling) и 3-цилинрови (drilling) локомотиви. У нас, както вече писа Petko Ivanov е имало от дрилинговите G12 (нашата 13-та серия) и от цвилинговите, правени за TCCD (12-та серия). Всичко това е описано в книгите на Деянов.

У нас 4-цилиндрови са били компаундните локомотиви от сериите 08, 17, 18.01, 19, 27 и 29.01. 09.01 е единственият vierling, т.е. 4-цилиндров с еднократно разширение на парата локомотив у нас.

Иван

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #3104 -: 31 Януари 2022, 01:20:22 »
IvanC,
Ами аз вече изясних - от кашата в мойта глава !!! :haha: :haha: :haha:
Но подозирайки това, реших да попитам тук...и добре стана!
 :hi: