Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts
SCARM - софтуер за опростено планиране на моделно ЖП трасе
Mixy:
Вчера качих обновлението на SCARM до v. 0.8.4. Новото е възможността за управление на релсовите подпори, което позволява създаването на реалистични спирали и виадукти в 3D, като тези по-долу:
Може да е от полза за всеки, който планира спирали в макета си :)
fpk1999:
Отличен 6+ за програмата :clapping: :clapping: :clapping:.Наистина е забавна и на нея сега си планирам макета :dance1: и мога да кажа че е може би е най-добрата на която съм правил правил проекти :good: :yahoo: :clapping:.Само ако можеш освен тунели мостове и ЗD да сложиш там и някаква гара защото мисля макета ми да има много стрелки и коловози но не всички представляват гари.Иначе за програмата като цяло :music: :good: :clapping: :spiteful:.
Mixy:
Здравей Фил :)
Радвам се, че SCARM ти върши работа ;).
Относно сградите и другите 3D обекти - работата се пече. Надявам се скоро да има резултат. :spiteful:
Mixy:
Последната версия 0.8.6 на SCARM е готова :) Mожете да в свалите от www.scarm.info.
Новото в нея е автоматичното генериране на реалистичен 3D терен, което ще позволи по-качественото изобразяване на макети с дефинирани височини, мостове и/или тунели в 3D режим. Долу съм нахвърлял една примерна схема във формата на осморка с две гари и пресечка на две нива:
Ако сложим мост на повдигната пресечна секция, теренът ще изглежда така:
Ако вместо това поставим в тунел снижената секция, ще се получи следната картина:
За да погледнете “през” терена, можете да включите мрежест режим от меню Изглед > Терен > Мрежа. За да изключите изцяло визуализирането на терена, използвайте командата Изглед > Терен > Скрит.
Можете да контролирате качеството и скоростта на изчисление от меню Инструменти > Настройки > 3D изглед. Препоръчително е да запазите Автоматичната настройка, която е включена по подразбиране – така програмата автоматично ще избере оптималните качество и скорост на генериране на терена съобразно големината и коловозното развитие на редактирания макет. Имайте в предвид, че по-големите и сложни макети изискват повече време за тримерните изчисления. Ако вашия е такъв или ако предпочитате стария плосък вид на основата, можете да изключите генерирането на терена.
Надявам се, че терена ще ви хареса и ще ви помогне да добиете по-добра представа за това как би изглеждал вашия реален макет. По-натам ще добавя и интерфейс за потребителско задаване формата на терена и така всеки сам ще може да определя къде да има планини, долини и др. подобни геологически структури. Подготвям и пълен набор от 3D обекти като семафори, светофори, перони, сгради и т.н, но ще ми трябва известно време за да ги завърша. Така всеки който няма възможност да си направи реален макет в момента (както съм и аз) ще може да си направи виртуален такъв, с българска програма и то напълно безплатно :)
pach:
:ok: :ok: :ok:
:clapping: :clapping: :clapping:
:clapping: :clapping: :clapping:
:clapping: :clapping: :clapping:
:clapping: :clapping: :clapping:
:hi: :hi: :hi:
:hi: :hi: :hi:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия