Според мен детайлността на ТТ мащаба ,винаги си е била на нивото с НО, дори и от по-старото производство, а в днешно време и трите мащаба (НО,ТТ и N) са еднакво детайлни и реални. Тоест тук въобще не мога да се съглася с аnкar.

Както и че "П"-профила е спрян от производство - дори самите Тилиг все още продават от него. Но наистина "Т"-профила предлага много по-добри възможности и най-вече , абсолютна достоверност, от която произлиза част от красотата в моделните железници.

Този вари
ант е по-удачен, защото:
1.Изходите на глухите коловози са ти в една посока - тоест улеснено е композирането/разкомпозирането на влакове.
2. Изхода от глухите коловози в дясно (както е плана на снимката) ти е в коловоз който по презумция стои освободен. Той точно с
тази функция е, освен като разменен. През него става размяната/задминаването на две композиции. Когато нямаш такива процеси, той остава свободен за маневриране, докато през втори ти се "върти" влак.
3 . Много по-прегледно ще стои на макета, особено ако около глухите коловози в дясно сложиш магазия и разтоварна рампа - няма да пречат на наблюдателя, като дори ще предоставят много добър изглед на разтоварванияте вагони.
По-неудачния вариант е 1:

1.Дясностоящите коловози само визуално са в "една" гара с разменните - на практика за да маневрираш по тях, задължително спираш движението по овала и излизаш в междугарието.
2.Дясностоящите коловози са обърнати в посока обратна на първия глух коловоз (в ляво) което затруднява маневрирането чрез размяна на посокоите за движение, тоест прехвърляне на локомотив от едната, към другата страна на композиция, за да извършиш прехвърляне на вагони от левия глух , към десните глухи коловози.
3.Дясностоящите коловози ще бъдат частично закрити от евентуалните съоръжения около тях и наблюдателя няма да вижда цялата прелест на композиция върху тях.
Това са основните предимства и недостатъци на двете схеми, но ти си избираш, решаваш и реализираш това което ти е най-на сърце и ти доставя удовоствие.
Крайното решение винаги е твое!
