Автор Тема: Макета на Saruman в ТТ  (Прочетена 8882 пъти)

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #15 -: 10 Юли 2010, 00:00:44 »
Оппааа...грешка! Извинявай брат, но младеж с площ с размери подобни на твоите мина вчера или оня ден през магазина и тЕ... сбърках! Надявам се не съм те засегнал! ...много... :blush2:
А иначе правилно си избрал ТТ-то. Щото на тая площ и един кръг няма да събереш в НО.
И за "габровец" си много ларш на стрелки :yes:
Успех в планирането! Не забравай, че хобито е за кеф, а не да си създава човек нерви :beach:

Saruman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #16 -: 11 Юли 2010, 12:31:53 »
Помислих върху идеята на pach и след малко редене стигнах до 2 варианта, ще е един от двата. Ще помоля да ми помогнете да избера кой.
Вариант 1:

Вариант 2:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #17 -: 11 Юли 2010, 12:40:11 »
Първото е по-сложно за маневри, тъй като коловозите на товарната гара започват от средата на третия ти коловоз. Тоест, за да вкараш и изкараш влак в товарната гара, трети коловоз трябва да ти е напълно свободен. Докато на второто трасе такова презастъпване няма... Ама ти си определяш, зависи дали ще правиш много маневри в товарната гара или не.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #18 -: 11 Юли 2010, 12:49:15 »
На мен второто трасе ми допада :)

Saruman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #19 -: 11 Юли 2010, 21:06:15 »
И на мене второто по ми харесва някак си по завършено изглежда. Предполагам и него ще изпълня някой ден.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #20 -: 12 Юли 2010, 09:59:24 »
Според мен детайлността на ТТ мащаба ,винаги си е била на нивото с НО, дори и от по-старото производство, а в днешно време и трите мащаба (НО,ТТ и N) са еднакво детайлни и реални. Тоест тук въобще не мога да се съглася с аnкar.  :hi:
Както и че "П"-профила е спрян от производство - дори самите Тилиг все още продават от него. Но наистина "Т"-профила предлага много по-добри възможности и най-вече , абсолютна достоверност, от която произлиза част от красотата в моделните железници.
 


Този вариант е по-удачен, защото:
1.Изходите на глухите коловози са ти в една посока - тоест улеснено е композирането/разкомпозирането на влакове.
2. Изхода от глухите коловози в дясно (както е плана на снимката) ти е в коловоз който по презумция стои освободен. Той точно с тази функция е, освен като разменен. През него става размяната/задминаването на две композиции. Когато нямаш такива процеси, той остава свободен за маневриране, докато през втори ти се "върти" влак.
3 . Много по-прегледно ще стои на макета, особено ако около глухите коловози в дясно сложиш магазия и разтоварна рампа - няма да пречат на наблюдателя, като дори ще предоставят много добър изглед на разтоварванияте вагони.

По-неудачния вариант е  1:



1.Дясностоящите коловози само визуално са в "една" гара с разменните - на практика за да маневрираш по тях, задължително спираш движението по овала и  излизаш в междугарието.
2.Дясностоящите коловози са обърнати в посока обратна на първия глух коловоз (в ляво) което затруднява маневрирането чрез размяна на посокоите за движение, тоест прехвърляне на локомотив от едната, към другата страна на композиция, за да извършиш прехвърляне на вагони от левия глух , към десните глухи коловози.
3.Дясностоящите коловози ще бъдат частично закрити от евентуалните съоръжения около тях и наблюдателя няма да вижда цялата прелест на композиция върху тях.

Това са основните предимства и недостатъци на двете схеми, но ти си избираш, решаваш и реализираш това което ти е най-на сърце и ти доставя удовоствие.
Крайното решение винаги е твое! :hi:
 ;D ;D ;D

Saruman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #21 -: 12 Юли 2010, 10:27:52 »
Да прав си, когато се правят маневри от десните глухи към левият такъв, няма да е удачно и да изглежда добре. Когато дойде момента за изпълнението ще наредя и двата варианта и тогава ще реша кой да остане. Благодаря, че обясни и предимствата и недостатъците и на двата варианта.

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #22 -: 14 Юли 2010, 18:14:04 »
Тази своеобразна Г-образна форма на макета не може ли да се коригира? Идеята ми е, че при варианта с нагоре гледащите глухи коловози може да ги удължиш като ги започнеш от разклоненията на долната гърловина на гарата. Какво има в тази правоъгълна област в долната дясна част на снимките?

Saruman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макета на Saruman в ТТ
« Отговор #23 -: 22 Август 2010, 21:05:53 »
Това за по-интересно го правя. Ето и началото: